40+ Gravid
Hej!
Också bim på fredag, hoppas för oss alla!

MaddeBreli och Brallans: Har ni några symtom? Har knappt känt något förutom lite molande värk till och från.
Hej!
Också bim på fredag, hoppas för oss alla!
Det som avviker denna månaden är att jag har mkt högre temp än jag brukar ha efter äl, haft mer flytningar och molande värk i magen typ..
själv då?
Alltså jag har symptom.. mensvärk sen några dagar efter äl..yrsel..svullna vårtgårdar.. huvudvärk..
Men jag är helt övertygad om att jag är skengravid! Tänker att det är kraftig pms bara..
Förmodligen för att jag inte vågar hoppas.
När ska ni börja testa? Och isåfall vilka tester använder ni er av?
Hur går det? Nån som har spännande symptom eller testat sig? Jag testade med babyplan testa tidigt i morse men det var så negativt som det kunde bli.. borde egentligen vänta til sj bim dagen som är på fredag. Noll tålamod har jag! Tycker mina sk symptom stannat av lite också..
Pepp till er alla!
Jag valde att testa idag, mensen hade fortsatt inte kommit men det var som jag misstänkte negativt. Sorliga är att jag inte ens gråter längre när jag ser svaret, jag blir bara tom och trött på det hela.
Maddebreli och Brallans:
Hoppas innerligt och håller tummarna att ni får plussat imorgon när ni testar er!
Lycka till!
Jag har BIM om en vecka. Hoppas på att DHEA tabletterna jag nu tagit i drygt en månad gjort susen och att det tar sig denna gången.
Jag har inte varit så påläst om munkpeppar och därför inte tagit det, men nu har jag beslutat mig för att ge det en chans och har precis beställt! Men om jag känner att den ställer till det med cykeln kommer jag sluta, har också viss oro för det.
Nu har sambon och jag ett mission i sommar. Vi har beställt hem de tillskott som rekommenderas om man har svårt att bli gravid samt som man kan ta 2-3 månader innan IVF behandling. Det enda jag saknar just nu är DHEA som jag inte fått hem. Har heller inte kunnat testa min testosteron eller dhea pga influrnsa
Ska blir otroligt intressant att se i augusti om det gör någon skillnad på resultatet gällande äggen och antalet ägg som klarar sig till dag 5.
Tror ju tyvärr inte att vi kommer lyckas naturligt innan dess men vem vet ett mirakel kan ju ske?!
Ska oavsett börja tempa för att logga min kurva. Influensan är inne på dag 8 så risken är jag får räkna bort tempen innan näst mens som beräknas komma 18 juni.
Hur går det för alla andra? Någon som har goda nyheter och som har fått ett plus?
Inga goda nyheter från mig tyvärr, är på CD5 idag. Jag har tagit tillskott sedan årsskiftet ungefär, och dhea i ca 3 månader. Har precis testat om amh bland annat, hade hoppats att det skulle ha gått upp sedan december. Det hade det också, men bara till 0,55 från 0,4 så fortfarande väldigt lågt... Testade även testosteron som låg på 1,6 för att ha koll på att det inte hamnar för högt nu är jag tar dhea, men det ligger fortfarande inom normalintervallet så jag kör på ett tag till.
Vi gjorde ett halvhjärtat försök den här äl och idag plussade jag. Får se hur det går. Hur går det för er andra??
Hur kollar man upp sin äggkvalite? Någon som vet?
Lilleputt, nä de har jag inte gjort, jag vet inte ens vad amh nivå är
ska sätta mig & googla på de nu :)
berätta gärna om de blivit någon förbättring, jag börjar känna mig lite uppgiven nu.,
vi hade sex precis när vi skulle, flera gånger förra ägglossningen, är på bim+2, har haft spänningar i både nedre del av magen & i svanken i 1v & igår fick jag en ?brännande? känsla i brösten, har gjort 2 test, senaste i morse & båda neg?
jag har käkat munkpeppar i ca 2 månader, vet inte om de kan spöka?
nu vill jag bara att mensen ska komma så att man slipper spänningarna & den svullna magen som ger en gravidkänsla
Det stämmer att det inte stod något om munkpeppar. Synd, för det hade varit intressant att veta författarens inställning till det.
Bidrottninggele vet jag att hon nämner och avråder ifrån pga att det visats påverka fertiliteten negativt för vissa (och positivt för vissa), så det låter jag bli av den anledningen.
Yes han får ta en massa tillskott också så vi följer vad som rekommenderades i boken
Tror det är:
Multivitamin man, bio qinon q10, omega 3, alpha lipoic, och l-carnitine. Vi har hållt på lite mer än en månad så hoppas verkligen det hjälper. Jag tror iaf att jag har en bättre hormonell balans men det kan också vara så att jag inbillar mig