Inlägg från: MariaNathalie |Visa alla inlägg
  • MariaNathalie

40+ Gravid

Sofian 81: 
    Dina symtom liknar mina när jag plussade. 
    låter lovande 

• MariaNathalie

Cinapuffen: Förstår din känsla. Men förhoppningsvis är kroppen mer inställd på gravid denna gång när den va så nära sist. Hoppet ökar lite mer iaf. 
    Jag hänger kvar i mitt lilla hopp om att det ff är något därinne som växer. Har tillit till att symtomen avtog och det bara är normalt. Känner mig mer gravid idag än förra veckan när allt stannade av eller alla symtom försvann. 

• MariaNathalie

Hej tjejer 

fick ett tungt besked här i tisdags. Jag är  v 9 men fostret har avstannat i v 5. 
    Det gör så ont i mitt hjärta och själ. 
    Vi ska tillbaka nästa torsdag igen för att kolla en gång till. Men 99% ett MA. Fick missfall i nov också Så nu känns det hopplöst.
    Vill bara börja om snabbt igen och lägga detta bakom mig. 

Ser framemot ett tredje gången gillt nu. 

Har någon något tips på att förbättra kvaliteten på äggen. För jag gissar att det är det som är problemet. 

Jag och min man äter nyttigt och tar kosttillskott 
    Han tar: Zink, magnesium, d3vitamin, omega3 och rosenrot. 

jag tar som Gravid nu: folsyra, d3vitamin, omega3, magnesium. 

innan jag blev gravid åt jag Oxå rosenrot och även bidrottninggele fast inte båda samtidig. 

vad kan man göra mer?

• MariaNathalie
    JustLikeHoney skrev 2022-04-21 11:05:33 följande:

Hej, hoppar in i tråden, är 41 och gravid v 23. 

tydligen är melatonin väldigt bra för äggkvaliteten, gjordes nyligen en studie där kvinnor som genomgick IVF hade fördubblade chanser att bli gravida. 

jag åt melatonin ca 2 år innan graviditet pga sömnstörningar, pausade nån vecka innan ägglossning (den kan påverkas negativt), tog sig på fjärde cykeln och jag väntar en frisk bebis i augusti. Kan vara värt att testa iaf. 

Åh grattis till graviditeten 
    och det låter ju spännande. 
    tack för tipset 
  • MariaNathalie
    Mojsan09 skrev 2022-04-21 18:49:48 följande:

Verkligen tråkigt, MariaNathalie! 

Jag kan verkligen rekommendera att lösa boken It start with the egg: https://www.amazon.se/Starts-Egg-Pregnant-Naturally-Miscarriage/dp/0999676180 Massor av tips på vad man kan göra för att förbättra äggkvaliteten. DHEA kanske vore något för dig att testa? Och CoQ10, som ger energi till mitokondrierna (cellernas kraftverk) och väldigt viktigt för äggens utveckling. Jag tar utöver dem Thornes prenatal (bästa multivitamintabletten!) vit d, vit c, vit e, b-complex, järn, fiskolja, magnesium, ALA. Har också slutat med parfym och plastlådor för mat mm för att undvika hormonstörande ämnen som är visat negativa för fertiliteten.

Tusen tack för tipset 
  • MariaNathalie

Hej tjejer 

Nu har jag fått cytotec och blödit klart. 
    Så nu håller jag tummarna att ägglossningen kommer igång och vi får försöka igen. Tredje gången gillt. 
    Har lagt till Q10 denna gång och hoppas äggkvaliten blir Top notch. 

Hur går det för er andra? 

• MariaNathalie
    MaddeBreli skrev 2022-05-05 10:14:33 följande:

Håller tummarna! :)

Väntar på bim..segt.. tror iallafall vi lyckades pricka in mys på rätt dag!

Åh spännande. Längtar till ÄL nu 
  • MariaNathalie
    Mojsan09 skrev 2022-05-05 22:27:26 följande:

Lycka till! 

Jag har BIM om en vecka. Hoppas på att DHEA tabletterna jag nu tagit i drygt en månad gjort susen och att det tar sig denna gången.

Spännande. Håller tummarna för dig 
    Jag har beställt hem ältest och ska börja testa när jag får dem efter helgen. Är på cd 9 idag så väntar in äl nu och hoppas det tar sig direkt. 
    brukar få äl runt cd 18-20 hoppas på tidigare nu. Äter rosenrot och kanske äl vill komma lite tidigare 
  • MariaNathalie
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-08 12:46:28 följande:
    Då är man ruvare igen!
    Ultraljudet såg fint ut, tunnaste delen av slemhinnan var 9 mm och jag hade visst ägglossat på båda sidorna denna gång! 
    Skämtade med sambon och sa att nu kanske vi får sexlingar, han såg lite vettskrämd ut Flört

Embryot såg fint ut och överlevde upptining denna gång! Enligt embryologisten var den 37, första gången när jag blev överstimulerad fick jag en embryo som var 30.  Någon som vet vad detta betyder?
    Glömde fråga och när jag googlar så hittar jag bara kategori aa,AB mmm.

Iaf så känns det riktigt bra! Hoppas någon av äggen (min naturliga ägglossning eller frysta embryot) tar sig denna gång!! Testdag är 19 maj Solig
    Spännande. Håller alla tummar och tår 
  • MariaNathalie
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-10 12:34:48 följande:
    Tack snälla!
    Mens är beräknad på söndag så behöver inte vänta länge om det visat sig att det inte tar sig.

Såg att du äter q10, jag började också med det för några veckor sen så kommer bli intressant om det blir skillnad både för dig och mig! Hoppas på det!Solig

Då hoppas vi på ett plus till helgen. 
    När ska du testa?

Ja jag läste att det skulle vara jätte bra för äggkvaliten 
    så håller tummarna att det blir ett guldägg nu För oss. 

Jag fick glad blinkade gubbe på ägglossningstestet imorse. På cd 14 så det blir kanske en ägglossning till helgen. 
    så tacksam att kroppen laddat om fort efter mitt MA. 

Svar på tråden 40+ Gravid