Inlägg från: Cinapuffen |Visa alla inlägg
  • Cinapuffen

40+ Gravid

skaviblifyra skrev 2022-03-24 20:47:42 följande:

Vet inte vad jag skrivit innan ... Men i mån kväll kom hela graviditeten ut  så förvånad att det var så smärtfritt. Fick ju reda på MA veckan före. Träffa gynekolog som sa att livmodern var i  stort sett tom  fick cytotec för säkerhets skull. Blöder lite än mem hoppaspå snabbt övergående så jag kan spaa om två veckor när vi ska på konferens

Gynekologen tyckte inte jag var för gammal och trodde COVID kunnat vara orsaken till missfallet. Men vem vet är ju tredje på ett år.

vi är rätt sugna på att fortsätta men blir jag gravid igen kommer jag förmodligen ångra mig så fort jag känner sjösjukekänslan. Mina symtom för försvann i onsdags och av det är så skönt att må som vanligt. Är lite sur över att jag gått upp typ 3.5 kg på småätit för att slippa spy. Hade förra grav lyckats träna mig i form. Men får väl kämpa mig i form igen...  Jaja det är ju inga riktiga bekymmer.

Jobbigt med MA men ändå skönt när allt är ute och man kan börja om. {#emotions_dlg.flower} Jag är mindre pepp den här omgången efter den kemiska graviditeten. Man blev så glad för det där pluset och sen blev det ändå inget. Så jag vill självklart bli gravid igen men är mycket mer laid back. Obestämd
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-28 09:58:40 följande:

Halloj alla, 

Hur går det för er? sj går jag och väntar på ÄL som borde vara i början på denna vecka

Hej svejs! Samma här! Men får bara rund ring och inte ens en blinkande gubbe. Tungan ute Det slog mig igår att jag går och väntar på ÄL som att den är obligatorisk, haha! Kan ju lika gärna inte ens bli någon ÄL denna månad, om man har otur. Obestämd
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-28 14:18:32 följande:
    Hahaha det har jag inte ens tänkt på men det har du ju rätt i att den bara kan skita i att infinna sig, får väl tänka positivt att det är bättre att den hoppar över denna månaden än nästa :) Jag skulle vilja boka min äl tidigast onsdag denna vecka för det är då min man kommer hem först.. 
    Haha, ja tänk om man fick boka sånt. Skrattande Håller tummarna för dig iaf! Hjärta
  • Cinapuffen

God morgon allihopa! {#emotions_dlg.flower} Här började jag morgonen med en blinkande gubbe på ÄL-testet. Så tydligen blir det ägglossning snart! Solig Är på CD 14.

• Cinapuffen

Woho! Startade morgonen med en snabbis med sambon. Och det kändes ännu bättre när jag sedan fick fast glad gubbe på ÄL-testet. Tungan ute Äntligen kan man börja räkna ner till BIM känns det som. Solig

• Cinapuffen
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-31 06:39:11 följande:
    Asså du fick verkligen den bästa starten man kan få!Skrattande Lycka till! Hjärta
    Ja visst! Skrattande Tack och detsamma! Hjärta
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-31 10:31:02 följande:
    Haha samma här fast inatt när min man kom hem då jag hade tempdipp igår, tur det för imorse var tempen uppe igen och nästan alla ÄL symptom borta.. bättre en gång en ingen gång.. 
    Härligt! Då håller vi tummarna! Hjärta
  • Cinapuffen
    MaddeBreli skrev 2022-03-31 18:47:50 följande:
    Väntar på äl, borde va här runt 7:e. Tar ni något tillskott? Jag tar bidrottninggele, natalben och munkpeppar. Har oddsen mot mig då jag fått bekräftat att jag är i förklimakteriet... men hoppas ju såklart! 
    Jag tar inget sånt annat än de vitaminer jag alltid tar pga magoperation. Glad Håller tummarna att det går vägen för dig trots förklimakteriet! Hjärta
  • Cinapuffen
    MajaSv skrev 2022-04-01 23:41:08 följande:

Igår hade jag mild mensvärk i nedre delen av magen och i ländryggen, idag har jag inte känt något, men har ikväll fått en lite brännande känsla i brösten, dom spänner inte, men dom ?känns? Tungan ute 
    har bim 7/3 så nu håller jag tummarna på att jag inte bara inbillar mig {#emotions_dlg.flower}

Låter ju lovande! Solig När tänker du börja testa? 
  • Cinapuffen
    Sofian81 skrev 2022-04-10 14:38:25 följande:

Hur går det för alla? När har ni bim? Själv väntar jag på äl som borde infalla nu i dagarna.

Har BIM 15/4 och tiden går ju sååå sakta. Drömmer
  • Cinapuffen
    Sofian81 skrev 2022-04-14 06:56:34 följande:

Hoppas 2012, ser ev något svagt på den nedre bilden, hur har det gått?

Nu har äl passerat och den låååånga väntan börjar. Tror vi lyckades hyfsat bra med tajmingen dock =D

Hur går det för er andra?

Tror det verkar gå bra här.. Drömmer

• Cinapuffen
    Sofian81 skrev 2022-04-14 09:30:09 följande:
    Oj, stort grattis!! =D Hur mår du? Symptom? 
    Tack! Solig Jag har lite ojämnt humör (inte vanligt för mig), ömma bröst, molvärk i livmodern och ont i höfterna. Började blöda näsblod utan vidare häromdagen oxå. Otroligt trött är jag oxå, men det kan bero på annat oxå förstås. Drömmer
  • Cinapuffen

Nu råder ingen tvekan längre! Skrattande Blir den bästa julklappen jag någonsin fått. Hjärta Håller tummarna för er andra! 

• Cinapuffen
    Sofian81 skrev 2022-04-20 19:49:53 följande:

Äl +6 eller 7 idag och fick världens tempdipp =O Har inte haft de i någon av de tidigare cykler då jag tempat, kan det vara ett bra tecken eller är dippen för extrem? Är lite orolig för problem med hormonbalansen.. Har inga gravsymptom öht så är inte jättehoppfull. 

Ni andra som tempar, har ni erfarenhet av imlantationsdippar?

Jag är ingen expert alls och ska nog inte uttala mig. Drömmer Kan skicka med min graf från nu när jag blev gravid. Är i v.6+0 nu.

Svar på tråden 40+ Gravid