• Anonym (C.S)

Hur lågt är mitt S-papp-a?

Hej! Jag väntar på svar på mitt NIPT-test, det har nu gått mer än 2 veckor och jag undrar om någon här vet hur lågt mitt S-PAPP-A-värde är jämfört med vad som
    anses säkert. Mitt totala riskvärde är 1/900 och ultraljudet såg normalt ut enligt hon som gjorde det. 
    Jag kan inte hitta information om referensvärden för S-PAPP-A för gravida, i samma enheter som det står i mitt blodprov.
    Det står att jag har S-PAPP-A 1.87 och p-HCG 20.6. Är det någon som vet vad speciellt S-PAPP-A-värdet säger? Är det mycket lågt? :/
    Tacksam för svar från någon som har koll i väntan på brevet

• Svar på tråden Hur lågt är mitt S-papp-a?
  • FrökenMandiz

Jag själv har ingen aning, Har själv försökt googla mig till svar. Jag har inte gjort mitt KUB ultraljud än (ska dit den 10e) men kunde se mina provresultat redan idag på 1177.

Kan iaf dela med mig av att mitt S-PAPP-A värde landa på 1,61 IE/L och mitt P--hCG fri beta låg på 235,6 IE/L

Jag har somsagt ingen aning om det är bra eller dåligt, det verkar också som att dom skriver hCG värdet olika, Vi får se på torsdag för min del iallafall

• Anonym (C.S)
    FrökenMandiz skrev 2022-03-05 19:21:47 följande:

Jag själv har ingen aning, Har själv försökt googla mig till svar. Jag har inte gjort mitt KUB ultraljud än (ska dit den 10e) men kunde se mina provresultat redan idag på 1177.

Kan iaf dela med mig av att mitt S-PAPP-A värde landa på 1,61 IE/L och mitt P--hCG fri beta låg på 235,6 IE/L

Jag har somsagt ingen aning om det är bra eller dåligt, det verkar också som att dom skriver hCG värdet olika, Vi får se på torsdag för min del iallafall

Å, tack, du får gärna skriva vad du fick höra om resultatet då. jag fick 1/900 som risk men min ålder drar ner statistiken också, är 38 år. Förra gången fick jag 1/13000 dock så det kan inte bara ha varit åldern som gjorde det lägre nu. Fick inte veta några siffror förra gången och det ligger inte på 1177 heller, gick till en privat MVC då, vet inte om det är därför.
  • FrökenMandiz
    Anonym (C.S) skrev 2022-03-06 16:59:01 följande:
    Å, tack, du får gärna skriva vad du fick höra om resultatet då. jag fick 1/900 som risk men min ålder drar ner statistiken också, är 38 år. Förra gången fick jag 1/13000 dock så det kan inte bara ha varit åldern som gjorde det lägre nu. Fick inte veta några siffror förra gången och det ligger inte på 1177 heller, gick till en privat MVC då, vet inte om det är därför.

Cub-risk: 1:4693 fick jag idag :)

Men 900 då går man väl inte vidare med det eller hur är det gällande det?

25år, 3 söner födda -11 -13 -14. BF i sep -22
Svar på tråden Hur lågt är mitt S-papp-a?