• Försiktigoptimistisk

Föda på Östra eller i Varberg?

Bara hittat gamla trådar kring detta - hur är det nu för tiden att föda på Östra i Göteborg? Har ni valt mellan Östra och Varberg och vad valde ni och varför? 

Läst att i varberg får man ett eget rum där partnern kan sova över också. Är detta inte lika vanligt/möjligt på Östra? 

Tack på förhand för era svar!

• Svar på tråden Föda på Östra eller i Varberg?
  • BuoBä

Det var 6 år sen jag födde på Östra så jag vet inte hur det är nu, men då fick man eget rum på BB och partnern kunde sova över. Det var dock rätt slitet och alla partners fick bara använda en enda gemensam toa/dusch. De fick inte någon mat på avdelningen heller. 
    Varberg ska, vad jag har hört, vara nyare och fräschare och mer anpassat för familjen. Värt att ta med i räkningen är att ifall man hamnar på neo så är det i Halmstad, dvs rätt långt bort om man bor i Göteborg.

• S23

Utan att ha fött på något av dem men läst en hel del? helt klart varberg. östra har uppenbara arbetsmiljöproblem med personal som sagt upp sig och nu bli inbeordrade tillbaka för att det inte finns personal (det är alltså bm som tex valt att arbeta på ungdomsmottagning och då har regionen som arbetsgivare, vilket gör att de helt enkelt kan bli omplacerade till förlossningen igen).

Östra är också kända för att vara oerhört snåla med kejsarsnitt, och jag hade absolut inte varit trygg med att man vid en vaginal förlossning verkligen skulle avbryta för snitt i tid 

Svar på tråden Föda på Östra eller i Varberg?