Inlägg från: Anonym (Vilsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vilsen)

Hur slutade ni dricka?

Dricker för mycket, förstör saker i mitt liv pga detta. Vill inte gå på AA, är för liten stad och jag kan inte riskera skvaller med det yrke jag har. Behöver sluta dricka på egen hand, hur gör jag detta bäst? Vad var er fungerande strategi?

• Svar på tråden Hur slutade ni dricka?
  • Anonym (Vilsen)
    Anonym (Vit) skrev 2022-03-10 14:18:00 följande:

Det är inte lätt men det går. Min resa var tafatta försök att minska ner, ta vita perioder eller bara dricka vid vissa tillfällen. Alla såna försök slutade med att jag drack regelbundet igen. Insikten att jag måste sluta helt var viktig för mig.

Jag slutade efter en endagspaus för att jag skulle köra bil dagen efter. Koncentrerade mig och tänkte att har du hållt upp en dag så klarar du en till. Själva suget försvann efter några dagar och det var en sån skön känsla att vakna och veta att jag inte druckigt något igår. Jag tar en dag i taget och är vaksam för alla situationer som skulle kunna få mig att börja igen.

Jag håller det för mig själv att jag är alkoholist då det är såå skämmigt. En lite jobbig situation är när man är bjuden på fest och får hitta på att jag måste köra och kan inte dricka eller i vissa fall skippa festen då det förväntas att man ska dricka där.

Till sommaren blir det två år sedan jag drack något. 

Grymt jobbat, vilken inspiration!
  • Anonym (Vilsen)
    Anonym (Bra!!) skrev 2022-03-10 16:45:28 följande:

Hej jag slutade dricka för snart tre år sedan och kan säga att de är det bästa jag gjort. Jag slutade på egen hand och tror det mest handlar om att man inser att man måste göra det för att få ett bättre liv.lycka till.

Tack för din peppande känsla!
Svar på tråden Hur slutade ni dricka?