• Sun 6 Mar 2022 22:11
    23544 visningar
    22 svar
    22
    23544

    Kan inte betala 6-7k+ för barnvagnar, behöver hjälp och hitta bra som är normal prisade

    Hej!
    Jag ska strax få barn och jag kan tänka mig att denna fråga frågats flera hundra gånger här och tackar även om man refererar mig till de.
    Jag kollar lite vagnar och börjar märka att folk förväntar sig att man ska köpa vagnar för 6-7 tusen och uppåt. 
    Jag menar inget illa men verkar som att det har blivit en Apple/Androide MAC/PC effekt här. Var många märkesälskare då som inte annars visste så mycket om teknik som köpte macbooksen och iphonen för de var snygga och "bra" för att surfa på nätet. Fanns billigare androids och PC, mycket starkare och billigare.
    Alltså, Bugaboos och vad de nu är, ja de verkar bra i kvalitet men känns fan inte värd 15000 kronor. Det är inte ens logiskt från början att det produceras barnvagnar i den prisklassen. Jag hittar barnvagnar med alla tre "versioner" för 2500 sek med 4600 recensioner på 4.7 av 5 på Amazon.
    Förlåt för the rant men iaf, jag undrar vilka märken som är i normala prisklasser och som är i princip som PCn och Androids som är så bra som dessa Mac versioner av barnvagnar men inte lika dyr för de är inte "populära".

    Ber om ursäkt om jag gav ett lite för extrem exempel men ja :)

  • Svar på tråden Kan inte betala 6-7k+ för barnvagnar, behöver hjälp och hitta bra som är normal prisade
  • Sun 6 Mar 2022 22:19
    #1

    Kolla på secondhand-butiker. Eller nån köp och- säljgrupp för barnvagnar på Facebook.

  • nernu
    Sun 6 Mar 2022 22:20
    #2

    Jag hade köpt britax bugaboo emmaljunga eller liknande begagnat. Det finns en anledning till att de är så populära och det är inte bara för märket. Jag valde en bugaboo hundra procent för funktionerna. Kunde inte bry mig mindre om märke. 

  • Sun 6 Mar 2022 22:22
    #3

    Köp begagnat.

  • Sun 6 Mar 2022 22:23
    #4

    Idag är det inne med cirkulär ekonomi, så satsa på en begagnad vagn. 

  • Sun 6 Mar 2022 22:27
    #5

    Köpte beggad till sonen född 05 och han verkar rätt normal såhär några år senare ...

  • Sun 6 Mar 2022 22:31
    #6

    Köpte fin begagnad Emmaljunga för 2000 kr inklusive babybag, sittdel, åkpåsar (i två längder), regnskydd, solskärm och matchande skötväska. Kolla andrahandsmarknader. 

  • Sun 6 Mar 2022 22:35
    #7

    Jag har varit supernöjd med våra vagnar från Beemoo (Jollyrooms egna märke).
    Har också haft märkesvagnar som Bugaboo, Emmaljunga och Brio, men inte märkt någon skillnad.
    Är inne på fjärde året och tredje barnet med vår Beemoo nu, och den funkar fortfarande bra.
    Nackdelen är ju att andrahandsvärdet är lågt på vagnar som inte är märkesvagnar. Om man vill sälja vidare sen. 
    Eller så köper du begagnat, som flera redan tipsat om. 

  • Sun 6 Mar 2022 23:02
    #8
    Lilith81 skrev 2022-03-06 22:35:15 följande:

    Jag har varit supernöjd med våra vagnar från Beemoo (Jollyrooms egna märke).
    Har också haft märkesvagnar som Bugaboo, Emmaljunga och Brio, men inte märkt någon skillnad.
    Är inne på fjärde året och tredje barnet med vår Beemoo nu, och den funkar fortfarande bra.
    Nackdelen är ju att andrahandsvärdet är lågt på vagnar som inte är märkesvagnar. Om man vill sälja vidare sen. 
    Eller så köper du begagnat, som flera redan tipsat om. 


    Just det jag menar, tydligen funkar det helt utmärkt med att inte köpa den dyraste.
    AMCG skrev 2022-03-06 22:31:17 följande:

    Köpte fin begagnad Emmaljunga för 2000 kr inklusive babybag, sittdel, åkpåsar (i två längder), regnskydd, solskärm och matchande skötväska. Kolla andrahandsmarknader. 


    Glömde också säga, partnern har bara ett villkor, vårt första barn ska ha icke begagnat. Sen litar hon på mig.
  • Sun 6 Mar 2022 23:02
    #9
    Lilith81 skrev 2022-03-06 22:35:15 följande:

    Jag har varit supernöjd med våra vagnar från Beemoo (Jollyrooms egna märke).
    Har också haft märkesvagnar som Bugaboo, Emmaljunga och Brio, men inte märkt någon skillnad.
    Är inne på fjärde året och tredje barnet med vår Beemoo nu, och den funkar fortfarande bra.
    Nackdelen är ju att andrahandsvärdet är lågt på vagnar som inte är märkesvagnar. Om man vill sälja vidare sen. 
    Eller så köper du begagnat, som flera redan tipsat om. 


    Just det jag menar, tydligen funkar det helt utmärkt med att inte köpa den dyraste.
    AMCG skrev 2022-03-06 22:31:17 följande:

    Köpte fin begagnad Emmaljunga för 2000 kr inklusive babybag, sittdel, åkpåsar (i två längder), regnskydd, solskärm och matchande skötväska. Kolla andrahandsmarknader. 


    Glömde också säga, partnern har bara ett villkor, vårt första barn ska ha icke begagnat. Sen litar hon på mig.
  • Sun 6 Mar 2022 23:28
    #10

    Vi körde på Beemoo för under 3000 kr med alla funktioner, den har funkat super för oss, inget alls att klaga på! :) Den är dessutom super smidig och enkel i trånga utrymmen , tex mataffär osv. 

Svar på tråden Kan inte betala 6-7k+ för barnvagnar, behöver hjälp och hitta bra som är normal prisade