Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Bim april 2022

jag får också hoppa in här.. 

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)

3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)

3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 

5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)

5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)

7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet) 

8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)

• evelinagra1
    flisan1989 skrev 2022-03-10 10:05:33 följande:

Vad tråkigt att det inte gick för er! Vi får hoppas på decemberbebisar. Denna månad tänkte jag prova apiforce (bidrottninggele) och se om jag kan få en jämnare cykel, ägglossningstest som visst 4 mest fertila dagar istället för 2 och sedan förstås att försöka att inte stressa för mycket. 

kommer ni göra något annorlunda denna månad?

Körde med apiforce denna månaden en märkte ingen skillnad så ska nog inte göra något speciellt denna månaden, ligger hemma med corona nu så tar bisolvon så kanske att jag tar det några dagar extra :) 
  • evelinagra1

Behöver eran hjälp, vet inte om det är jag som är trög haha eller fattar jag rätt?? sahlgrenska har för någon månad sen tagit emot min remiss för behandling och var lite intresserad av väntetiden och när jag googlar kommer detta upp? Menar dom att väntetiden för mig som är nu och ska påbörja utredning/behandling är 3 månader? 

• evelinagra1
    MAKL skrev 2022-03-10 21:28:32 följande:

Evelinagra1: Är det remiss för en fertilitetsutredning eller remiss för IVF du väntar på? Jag tolkar texten som att dom som ska börja med IVF, vare sig det är första omgången eller en helt ny omgång med äggplock inkluderat som den 3 månaders väntetiden gäller för. Det kan ju vara annan väntetid om man bara ska göra en utredning. Det är iaf så jag tolkar den texten men det kanske kan vara fel.

Jag har gjort utredning på annan klinik och när dom sa att dom skulle skicka remiss så skrev läkaren att hon skicka remiss för vidare utredning och eventuell behandling
  • evelinagra1
    MAKL skrev 2022-03-11 06:51:10 följande:
    Ok, ja då kanske den tiden stämmer för dig också. Väntan kan ju göra en galen när man vet att en remiss är skickad men inte fått något svar än. Du kanske kan ringa till dom och fråga hur det ser ut så får du ett mer tydligt svar Glad

jag skickade till dom på 1177 och fick svar att det var 10 månaders väntetid just nu..

• evelinagra1

Hej på er, jag har de senaste månaderna inte fått positivt äl test förrän CD 18-20 de senaste månaderna är det någon som vet om det kan göra det svårare att bli gravid om man har sen ägglossning?

• evelinagra1

HelenaCSjöholm, cykeln är längre.. får alltid mens 11-12 dagar efter ägglossning så ju senare jag får ägglossning desto längre blir cykeln

• evelinagra1

Stor kram <3

Butembobaby skrev 2022-03-14 09:24:08 följande:

Jahopp, då var man tillbaka i BIM tråden igen Rynkar på näsan

Började blöda I morse, och testen är återigen blanka. 
    Känns skit. Menmen, det kanske blir en julbebis istället då. 

Om ÄL kommer igång som vanligt är BIM 11/4 

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)

3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • evelinagra1

Alltså vad händer med kroppen nu?  Två dagar med temp över coverline? Har inte sovit konstigt och har blivit frisk från corona? Har inga äl flytningar men har lite ont i magen och i ryggen, jag kan väl inte ha haft ägglossning nu redan? 

• evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2022-03-17 11:30:14 följande:
    Min tempkurva brukar också se ut så där, det är inte förrän ett par dagar innan ägglossning som jag har stabilt låg temp. Det verkar lite väl tidigt även om det så klart kan variera från månad till månad. Men om du aldrig brukar ha äl så tidigt så är det nog mer sannolikt att tempen svajar istället. 

ja det är nog så, man lär sig något nytt varje månad haha. Tempen har aldrig legat högt efter mens innan. Tror inte att det är ägglossning iallafall men får väl se vad som händer :) 

Svar på tråden Bim april 2022