Inlägg från: HelenaCsjöholm |Visa alla inlägg
  • HelenaCsjöholm

Bim april 2022

Hej!

Jag har varit inne på så många Bim-trådar i mina dagar men tänkte att jag skulle börja vara aktiv nu. Så många ggr man velat svara och berätta att man känner precis likadant osv. Så nu tar jag tag i saken :)

Jag fyller 33 i år och har en dotter som föddes 2019 och 2020 i september/oktober började vi försöka att bli gravida igen. Än idag försöker vi. Det tog 11 månader att bli gravid med min dotter så jag hade inte förväntningar på att det skulle gå fortare denna gången. När man redan har barn är det inte det enklaste att få till det vissa månader beroende på när man har ägglossning. Jag jobbar ju inte samma tider varje vecka.Men man försöker ju allt man kan ändå. Igår fick jag missfall och det var ett tidigt sådant. 4 dagar efter bim kom "den" ut. Jag var beredd på det då testen allt blev svagare och svagare. Jag tänker såhär att det hade en mening och det var bara inte riktigt vår tur än. Kanske blir det en decemberbebis istället. Det jag började med förra ägglossningen var att följa min cykel till punkt och pricka. Lägga in så mkt info som möjligt för att lära känna min kropp. Jag har märkt att min ägglossning flyttats bak ca 3 dagar så istället för att ha dag 16-18 har jag nu dag 12-14. Kanske varför det inte fungerat tidigare. Har inte tagit test varje cykel utan känner av den rätt tydligt men inte tillräckligt tydligen. Men det gjorde också att jag lyckades bli gravid igen och vi får se när det händer nästa gång och hoppas då att den vill stanna.

Ni som orkade läsa, tack! Haha

Jag vet knappt hur man svarar här i tråden och vågar inte ge mig in på hur jag lägger in mig i listan för att inte riskera radera alla namnen. Vill någon hjälpa mig lägga in?

Bim 5/4 försök 18 andra barnet

• HelenaCsjöholm
    evelinagra1 skrev 2022-03-11 21:44:42 följande:

Hej på er, jag har de senaste månaderna inte fått positivt äl test förrän CD 18-20 de senaste månaderna är det någon som vet om det kan göra det svårare att bli gravid om man har sen ägglossning?

Skulle inte tro att det gör det svårare utan nästan tvärtom. Äggen har väl längre tid att mogna ju längre de får sitta? är din cykel densamma i övrigt eller den har blivit längre? 
  • HelenaCsjöholm
    evelinagra1 skrev 2022-03-11 22:33:08 följande:

HelenaCSjöholm, cykeln är längre.. får alltid mens 11-12 dagar efter ägglossning så ju senare jag får ägglossning desto längre blir cykeln

Okej, men jag tror inte det skulle påverka chansen för att bli gravid. Jag kan givetvis ha fel men har svårt att tro det :)
  • HelenaCsjöholm
    evelinagra1 skrev 2022-03-17 09:24:38 följande:

Alltså vad händer med kroppen nu?  Två dagar med temp över coverline? Har inte sovit konstigt och har blivit frisk från corona? Har inga äl flytningar men har lite ont i magen och i ryggen, jag kan väl inte ha haft ägglossning nu redan? 

Har läst och själv upplevt att ens cykel kan bli lite rubbad efter Corona. ????
  • HelenaCsjöholm
    HelenaCsjöholm skrev 2022-03-17 22:37:52 följande:
     Har läst och själv upplevt att ens cykel kan bli lite rubbad efter Corona. ????
    Frågetecknen ska vara en smiley 
  • HelenaCsjöholm

Är på dag 9 sedan jag fick de tidiga missfallet och ska börja testa idag. Får se hur min cykel reagerar men tror och hoppas det blir ägglossning runt dag 12-14 som jag haft de senaste två månaderna. :) och den har flyttats bak ett par dagar sedan jag fick Corona i januari. Nu har jag varit dunderförkyld i 3 dagar så hoppas inte det stör för mycket ?:). 

• HelenaCsjöholm

Haft kraftiga äl-känningar idag att jag skulle blivit förvånad om inte testen visade en kraftig stegring eller positivt. Och det blev positivt så lär ha äl imorgon. Så ist för dag 13 som jag haft de två senaste månaderna blir det dag 16 denna cykeln :)

• HelenaCsjöholm
    Kanelkringla skrev 2022-03-30 17:02:27 följande:

tog ett till test med miniiiiimalt kiss! Så onödigt haha! kom knappt ut något! Tyckte mig ana något på det testet med? Vågar inte tro något!

Jag tycker mig se på båda. Håller tummarna att det blir starkare Skrattande
  • HelenaCsjöholm

Evelinagra1:
    jag känner så med dig och ni andra. Det kändes ett tag när vi försökte med första barnet att alla andra hade barn eller var gravida. så jobbigt att få frågan av de närmsta vännerna ?hur går det? Har det hänt något mer??  Fast de bara menade väl så skar det i hjärtat. Men skam den som ger sig, efter 11 månader tog det sig. Nu är vi inne på försök 18 tror jag det är med ett syskon.

Jag har även en nära vän som försökt i över 8 år att bli gravid. Hon har gjort en massa undersökningar, ivf och kontroller och jag tänker på henne om jag känner att jag bara vill ge upp. Hon har kämpat så länge och tänker inte ge upp efter alla dessa år och då ska inte jag det heller! lättare sagt än gjort, jag vet men vi är ju inte ensamma <3 tur detta forumet finns Glad

Svar på tråden Bim april 2022