Bim april 2022
Hej!
Jag har varit inne på så många Bim-trådar i mina dagar men tänkte att jag skulle börja vara aktiv nu. Så många ggr man velat svara och berätta att man känner precis likadant osv. Så nu tar jag tag i saken :)
Jag fyller 33 i år och har en dotter som föddes 2019 och 2020 i september/oktober började vi försöka att bli gravida igen. Än idag försöker vi. Det tog 11 månader att bli gravid med min dotter så jag hade inte förväntningar på att det skulle gå fortare denna gången. När man redan har barn är det inte det enklaste att få till det vissa månader beroende på när man har ägglossning. Jag jobbar ju inte samma tider varje vecka.Men man försöker ju allt man kan ändå. Igår fick jag missfall och det var ett tidigt sådant. 4 dagar efter bim kom "den" ut. Jag var beredd på det då testen allt blev svagare och svagare. Jag tänker såhär att det hade en mening och det var bara inte riktigt vår tur än. Kanske blir det en decemberbebis istället. Det jag började med förra ägglossningen var att följa min cykel till punkt och pricka. Lägga in så mkt info som möjligt för att lära känna min kropp. Jag har märkt att min ägglossning flyttats bak ca 3 dagar så istället för att ha dag 16-18 har jag nu dag 12-14. Kanske varför det inte fungerat tidigare. Har inte tagit test varje cykel utan känner av den rätt tydligt men inte tillräckligt tydligen. Men det gjorde också att jag lyckades bli gravid igen och vi får se när det händer nästa gång och hoppas då att den vill stanna.
Ni som orkade läsa, tack! Haha
Jag vet knappt hur man svarar här i tråden och vågar inte ge mig in på hur jag lägger in mig i listan för att inte riskera radera alla namnen. Vill någon hjälpa mig lägga in?
Bim 5/4 försök 18 andra barnet