• MAKL

Bim april 2022

Hoppar in här jag med även fast hoppet och tron om att det här försöket blir nått annat än alla dom andra har sinat. 

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)

3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 

5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)

5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)

7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet) 

8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)

9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)

• MAKL

Evelinagra1: Är det remiss för en fertilitetsutredning eller remiss för IVF du väntar på? Jag tolkar texten som att dom som ska börja med IVF, vare sig det är första omgången eller en helt ny omgång med äggplock inkluderat som den 3 månaders väntetiden gäller för. Det kan ju vara annan väntetid om man bara ska göra en utredning. Det är iaf så jag tolkar den texten men det kanske kan vara fel.

• MAKL
    evelinagra1 skrev 2022-03-10 21:38:55 följande:
    Jag har gjort utredning på annan klinik och när dom sa att dom skulle skicka remiss så skrev läkaren att hon skicka remiss för vidare utredning och eventuell behandling
    Ok, ja då kanske den tiden stämmer för dig också. Väntan kan ju göra en galen när man vet att en remiss är skickad men inte fått något svar än. Du kanske kan ringa till dom och fråga hur det ser ut så får du ett mer tydligt svar Glad
  • MAKL

Evelinagra1: Usch då vilken lång väntetid Rynkar på näsan Hoppas det går mycket fortare eller ännu bättre att du plussat innan dess och att du inte behöver den behandlingen. 

• MAKL
    Rebeckae skrev 2022-03-11 09:18:03 följande:

Jag vetinte vad jag ska göra annorlunda?? Funkar bidrottninggele?

Du behöver säkert inte göra något annorlunda. Jag såg att du bara är på försök nummer två och snittet på hur lång tid det tar att bli gravid är ca 7 månader. Det är dock inte ovanligt att det tar upp mot ett år innan man blir gravid så ge det lite tid och ändra inte massa saker nu när du precis har börjat försöka. 
    För vissa kan det kanske funka med bidrottninggele men det är ju ingen mirakelkur och funkar därför inte för alla. Ät näringsrik mat och motionera i lagom mängd är väl det rådet som ges överallt och jag tror det är det ända man behöver göra förutsatt man man inte har några andra problem som tex utebliven ägglossning osv Glad Ditt plus kommer snart ska du se {#emotions_dlg.flower}
  • MAKL
    Rebeckae skrev 2022-03-11 12:53:28 följande:
    Jo jag vet att det tar tid, men någon frågade om vi skulle göra något annorlunda denna cykeln, det var det jag svarade på =) 
    Äter bra mat och har ett rörligt jobb. Slutade med koffein förra sommaren. Dricker knappt alkohol. 

Fick ingen stegring på ältest i februari 
    Så konstigt, nojig att något är fel.
    För testade äl i Jan och likadant där. Fick inte ens svagt streck nån gång. I februari fick jag en dag. 
    Cykeln har varit som en klocka i flera månader och nu är den inte det när man ska börja försöka såklart. 
    Jaha ber om ursäkt att jag missade det Glad
    Det var ju lite konstigt det med äl testen. Tempar du så att du kan bekräfta att du har ägglossning?
  • MAKL
    Emzor1 skrev 2022-03-14 16:03:17 följande:

Jag funderar på att testa med ägglossningstester den här månaden, har någon av er erfarenhet av det? Har beställt från RFSU Glad

Min mens är fortfarande sen men fick negativt test imorse på abblo tidigt så jag är 100% att jag inte är gravid tyvärr.. min cykel har alltid legat på 18-30 dagar men nu närmar jag mig dag 32, tänker att det säkert är för att jag vill så himla gärna - typiskt! Trodde aldrig jag skulle säga det, men önskar min mens kom nu så att man bara kan få börja om haha

Välkommen! Glad

Jag har testat med ägglossningstest vid flera olika tillfällen. Har även testat olika sorter, de med två streck och de digitala med smileys. Antar att det är de med två streck som du beställt nu då jag antar att RFSU inte har egna digitala. Nu vet inte jag hur mycket du kan om ägglossningstest så drar lite kort om vad man kan tänka på. Vissa tycker att de med enbart streck kan vara ganska svåra att tyda hur vida det är positiva eller inte. Men så länge båda strecken är lika starka så är det positivt annars räknas allt annat som negativa test. Ibland kan man även behöva testa flera gånger under en dag för att inte missa när testen blir positiva, det kan alltså gå från negativt till positivt på några timmar Glad

• MAKL

Fast smiley idag på ägglossningstestet. Hade bara ett test kvar från förpackningen jag använde förra cykeln, så tog det samma tid och dag i cykeln som jag fick positivt förra försöket. Kollade på teststickan efter jag tog ut det från läsaren och ett så starkt positivt har jag aldrig fått förut. Känns bra att jag känner min cykel så pass att jag vet när ägglossningen är på gång. 
    Hur går det för alla er andra? Vart i cykeln befinner ni er? Glad

• MAKL

Cinspuffen: Jo här ska det mysas :)
    Fy så jobbigt, brukar du ha/haft sån mensvärk? Jag har haft så under vissa månader, mensvärk så man inte kan göra annat än att ligga i sängen och springa till toan och spy däremellan. Hoppas den går över snart, det är ju aldrig kul med smärta Hjärta

• MAKL

Evelinagra1: Jag såg din tempkurva, den såg ju onekligen lite konstig ut men det är säkert ingen fara och beror nog inte på tidig ägglossning. Hoppas bara den inte kommer lika sent som sist för dig Glad

• MAKL

Cinapuffen: Usch då! Du har inte kollat upp
    om det kan vara endometrios som orsakar sån värk? 

Måste vara skönt som du säger att mf kom så tidigt, annars hade det kanske varit svårare att hantera.

• MAKL
    Emzor1 skrev 2022-03-19 22:23:14 följande:

Jag och min man har pratat lite angående taktiker och läst att det är bra att inte ligga varje dag runt ägglossning utan köra varannan då det hinner byggas upp fler "bra/snabba spermier" i jämförelse med att ligga varje dag.

Vad är era tankar och idéer?

Jag är lite rädd för att jag vill för mycket och därmed försöker kontrollera det hela till den grad att hela processen bara innebär stress istället för något roligt och spännande.. 

Förövrigt - välkomna alla nya!

Jag har också läst något liknande. Dock så produceras nya spermier hela tiden och att dessa inte skulle vara lika bra och snabba har jag väldigt svårt att tro. Så att använda det som ett argument för att inte ha sex varje dag om man så vill tycker inte jag är rimligt. Jag tror mer på att ha sex när man märker av ägglossningssekret eftersom det behövs för att spermierna överhuvudtaget ska kunna komma in. 
    Att tänka att mer sex är bättre är nog vanligt eftersom man vill maxa varje försök. Sen är det helt upp till var och en hur man känner man vill och orkar göra. Vi har testat både att ha sex varje dag runt äl och varannan dag. Inget har ju funkat för oss så det är nog ingen jätte stor skillnad på hur man gör. Jag tror dock att man inte ska tvinga sig att ha sex varje dag om man inte har lusten, det tär otroligt mycket och gör att det inte är kul alls i längden.
  • MAKL

Elliot1: Kan inte citera så gör så här. 

Jag har verkligen inga problem med ett decemberbarn. Jag själv är född i början av december och det skulle bli bf typ samma dag som jag är född om jag blir gravid nu. Många tycker det skulle vara synd för barnet att födas så sent på året och att dom kommer vara sist med allt då. Jag själv tycker bara det har varit positivt och inte alls jobbigt. Nu va det ju inte det du skrev om men en liten tanke som andra har funderat över i andra trådar.
    Att ha ett bf sent i december kan ju lika gärna resultera i ett januaribarn eller ett tidigare decemberbarn, det vet man ju aldrig. Vi går på den tanken som du skrev att vi inte bryr oss alls om när bf skulle bli då vi försökt i 1,5 år och kommer bli överlycklig om vi blir gravida nu.

• MAKL
    Fyrklöverns skrev 2022-03-27 21:14:45 följande:

Mensen kom som utlovat igår så då kör vi igen.. Någon mer som är lite less nu? Känner mig inte så ledsen eller besviken som förr utan börjar mest tröttna på nåt sätt. 

1/4 Gurre94 (2e försöket, 1a barnet) 
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)

5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    7/4 Em97, 24 år 
    (1a försöket efter missfall, 2a barnet)
    9/4 Laktrisens (3e försöket, 2:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    14/4 Sophiee92 (7:e försöket, 1:a barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    15/4 Tovikan (5:e forsoket, 2:a barnet)
    21/4 Emmfri90 31år (4e försöket, 1a barnet)
    21/4 H0nd3ndär (2a försöket, 4e barnet)
    22/4 Fyrklöverns 33 år (11:e försöket, 1:a barnet)
    28/4 ida0 32 år, (andra försöket efter missfall)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
    Synd mensen för upp för dig :( 
    Jag känner precis som du. Jag är bara less och trött på att det aldrig blir ett plus på stickan så orkar inte bli besviken längre. Snarare så jag börjar fundera på om vi ens ska fortsätta försöka. Har nästan svårt att se ett framtida barn i vårat liv längre eftersom jag inte vågar hoppas när det går så dåligt månad efter månad. Det blir nog kanske så som du beskriver det när försöken blir så många utan resultat. 
    Vi får stötta varandra att fortsätta försöka så kanske det blir våran tur snart :)
  • MAKL

Äl+12 idag så bim i övermorgon fredag. Har otrolig PMS idag med väldiga humörsvängningar och sjukt ont i brösten som alltid så det vart nog inte våran tur den här gången heller skulle jag tro.

• MAKL

Vaknade av mensvärk och mycket riktigt så slutade även det här försöket i mens. Jag är så trött på detta, känner mig helt slut och uttömd på ork efter varje misslyckat försök nu. Hänger kvar här då jag borde hinna med ett till bim innan månaden är slut.

• MAKL

Lägger till mig längre ner i listan då jag hinner med ett till bim i april

1/4 Gurre94 (2e försöket, 1a barnet) 
    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    7/4 Em97, 24 år (1a försöket efter missfall, 2a barnet)
    9/4 Laktrisens (3e försöket, 2:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    14/4 Sophiee92 (7:e försöket, 1:a barnet)
    14/4 Brallans 39 år, (2:a försöket, 2:a barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    15/4 Tovikan (5:e forsoket, 2:a barnet)

15/4 Limandax (2:a försoket, 1:a barnet)

21/4 Emmfri90 31år (4e försöket, 1a barnet)

21/4 H0nd3ndär (2a försöket, 4e barnet)

22/4 Fyrklöverns 33 år (11:e försöket, 1:a barnet)
    28/4 ida0 32 år, (andra försöket efter missfall)
    29/4 Flisan1989 32 år (4e försöket 1a barnet)
    29/4 MAKL (21:a försöket, 1:a barnet)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
Svar på tråden Bim april 2022