• Kiiwii

Bim april 2022

Följer er i tråden men håller mig lite i bakgrunden då jag inte har haft så mkt att tillföra, haha. Äntligen har jag fått mens nu, så nu börjar en ny cykel, ett nytt försök :) 

Jag har ett decemberbarn, juldagen till och med (dock beräknad jan). Kanske får vi ännu ett decemberbarn om det skulle bli något i april, haha. Vår dotter har aldrig brytt sig om att hon fyller år kring jul, det är hennes dag hela dagen, ingen jul alls, massa presenter o tårta och hon väljer middag osv. Mkt familj och släkt som firar henne då vi samlas på jularna. Sen har vi kompiskalas efter helgerna. Så jag tror det blir vad man gör det till :) Vi ger också alltid nån present till påsk, sommarlovet osv. så inte allt kommer på samma gång bara en gång om året. Hon var efterlängtad, tog lång tid att lyckas den gången så jag brydde mig inte ett skvatt tillsist om när hon skulle födas. 

Håller tummarna för oss alla som vill plussa nuuuu :) 

• Kiiwii
    Cinapuffen skrev 2022-03-25 09:05:06 följande:

Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Jag berättade för sambon att om det tar sig denna gång så blir förmodligen bf den 24/12. Ojdå, sa han, då blir det världens bästa julklapp. Och det har han ju rätt i. Solig

Exakt så sa min man då vattnet gick tidigt julaftonsmorgon (dryga veckan före bf) och jag grät över att alla människor skulle tycka att vårt barn föddes på sämsta tiden. Då sa han att detta är världens bästa julklapp och att ha skulle smälla folk på käften om nån sa nåt dumt, haha. 
  • Kiiwii
    Fyrklöverns skrev 2022-03-27 21:14:45 följande:

Mensen kom som utlovat igår så då kör vi igen.. Någon mer som är lite less nu? Känner mig inte så ledsen eller besviken som förr utan börjar mest tröttna på nåt sätt. 

1/4 Gurre94 (2e försöket, 1a barnet) 
    1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)

3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet)
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    7/4 Em97, 24 år 
    (1a försöket efter missfall, 2a barnet)
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    9/4 Laktrisens (3e försöket, 2:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    14/4 Sophiee92 (7:e försöket, 1:a barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    15/4 Tovikan (5:e forsoket, 2:a barnet)
    21/4 Emmfri90 31år (4e försöket, 1a barnet)
    21/4 H0nd3ndär (2a försöket, 4e barnet)
    22/4 Fyrklöverns 33 år (11:e försöket, 1:a barnet)
    28/4 ida0 32 år, (andra försöket efter missfall)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
    Jag med är less. Inte ledsen och uppgiven, jag har ju mina två barn och kommer vara nöjd ändå om det inte blir fler <3 Men känner mig less på att det inte blir nåt som jag trodde. Trodde verkligen jag skulle blir gravid kring årsskiftet eller så men kroppen funkar ju inte alls som före hormonspiralen så det är klart det tar tid. Jag hade som planerat att få vara hemma med bebis snart då jag är så less på jobbet och tänkte byta jobb sen. Nu blir det inte alls som jag tänkt och det kan jag känna mig lite ledsen över ibland. Nu byter jag jobb ändå ganska snart och kanske inte hinner jobba så länge, haha. Jag hoppas det även fast det inte heller är optimalt ;). 

Näää, kom igen kroppen, klart vi alla måste få plus snart :)
  • Kiiwii

Spännande för alla er som är nära BIM, jag håller tummarna för er alla :).

Jag väntar på ÄL, hoppas den kommer som den ska denna månad. Känns mkt kring äggstockarna emellanåt i alla fall, men är bara på dag 8-9 så det dröjer nog ett tag innan en eventuell ÄL är på gång. 

Tror att jag bestämt mig också för att höra av mig till fertilitetskliniken privat och göra en utredning, känns som att jag kan behöva hjälp med att få bättre och tidigare ÄL. Hormonbalansen är bättre nu jämfört med i höstas men ändå inte helt optimalt känner jag. 

• Kiiwii
    Kanelkringla skrev 2022-03-30 18:24:18 följande:

evelinagra1: förstår helt känslan med din kompis! man blir Ju såklart glad för deras skull men jag Hade också blivit så ledsen och stressad!!! 

Tack för alla tumhållningar! Jag gör ett nytt test imorgon på morgonen så får vi se om det visar tydligare! har inga symtom men jag har också varit sjukt förkyld sen i lördags så har mest irriterat mig på alla mina förkylningssymtom ;) 

Jag ser tydligt på dina test :) Hoppas det inte är nåt lur utan riktiga streck. Spännande! 
  • Kiiwii

Man är ju bara en människa med känslor, klart det kan kännas jobbigt med det ni ovan pratar om. Man vill vara glad för sina vänner men det gör ont när man själv längtat så länge.

Kram på er Hjärta 

• Kiiwii
    Kanelkringla skrev 2022-03-31 05:08:10 följande:

Inte kunnat sova en blund inatt för jag varit så spänd! testade igen imorse och såg två streck men det var nästan ännu svagare! :( 

Määäh, tyckte dina test igår var så tydliga, så många test kan väl inte ge så tydliga spökstreck tycker man. de kanske är starkare först imorgon eller nästa dag :) Stiger ju varannan, var tredje dag. Håller tummarna.
  • Kiiwii

Kanelkringla- Jag ser tydliga streck. Tror absolut på dom där strecken När har du BIM? 

• Kiiwii
    Kanelkringla skrev 2022-03-31 20:57:20 följande:
    Håller tummarna! har bim på lördag! så jag återkommer då igen med digitalt om det blivit starkare!! Sååå läskigt är detta Förvånad men spännande! Jag är ju hypokondriker med!
    Jag hoppas verkligen du får positivt resultat med det digitala, annars är det fasiken taskigt, haha. Tycker det är tydliga streck Men förstår känslan, man vill hålla hoppet nere lite så man inte blir allt för besviken, men jag tror verkligen på dina test
  • Kiiwii
    Butembobaby skrev 2022-03-31 21:24:49 följande:

Kunde inte hålla mig helt från att testa tydligen Skrattande

Tog ett ÄL test idag iaf efter att ha haft jättetrevliga äl symptom, och mycket riktigt är det positivt :) 

Vi låg aldrig igår, men idag och i morgon får det allt bli ett ligg :) 

Härligt :D Man blir så glad när ÄL-testet blir positivt. Hoppas det tar sig.

Jag tror kanske jag känner av början till ägglossning, börjat bli lite våtare där nere och så brukar jag få ett tag innan det blir ÄL-flytningar, hoppas det iaf :) 

Svar på tråden Bim april 2022