• Emmfri90

Bim april 2022

Hoppar in här jag med då mensen kom en dag tidigt i fredags, laddar nu om inför nästa äl :)
    Detta bli vårt fjärde försök:)

1/4 Gurre94 (2e försöket, 1a barnet) 
    1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)

3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet)
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    7/4 Em97, 24 år 
    (1a försöket efter missfall, 2a barnet)
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    9/4 Laktrisens (3e försöket, 2:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    14/4 Sophiee92 (7:e försöket, 1:a barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    15/4 Tovikan (5:e forsoket, 2:a barnet)
    21/4 Emmfri90 31år (4e försöket, 1a barnet)
    21/4 H0nd3ndär (2a försöket, 4e barnet)
    28/4 ida0 32 år, (andra försöket efter missfall)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Emmfri90
    Em97 skrev 2022-03-28 18:48:48 följande:
    Första ägglossningen efter missfallet har troligtvis passerat (inte äl-testat, men otroligt tydligt äl-sekret). Jag tror vi fick till det tillräckligt, varannan eller var tredje dag. Om simmarna nu klarar sig upp till 5 dagar så är resten nu upp till dem och ägget. Hade troligtvis äl någon gång 20-23 mars, vilket ger bim runt 7 april?

Jag försöker vara positiv, känner mig ganska lugn i att vi gjort vad vi kan för att det ska gå. Tankarna kring att jag borde klivit in i v12 idag skaver. Skulle haft KUB några dagar efter jag nu har bim istället. Om jag snälla snälla snälla får plussa då så kanske dagen för KUB inte kommer kännas lika tuff.  Samtidigt låter ju en vårbebis 2023 väldigt mysigt också så jag försöker vara okej med vad som än händer nu.

Ja, mycket känslor här. Hur mår och känner ni andra nu när mars närmar sig slutet?
    Förstår att de känns tufft... håller tummarna att de lyckas denna gången:) 

Min mens är snart slut och jag har äl kring 7-9 april. De blir vårt fjärde försök, och även fast de inte är så många försök så känns de ändå jobbigt när de inte går så fort som jag trodde de skulle gå innan vi började med bebisverkstaden, många vänner som gått ut med graviditet nu i vinter och jag längtar så efter mitt plus..
  • Emmfri90
    evelinagra1 skrev 2022-03-30 18:53:39 följande:

Skönt att man inte är ensam iallafall! Man känner sig ju så dum men tänker att det måste vara okej att känna så också! 

Du är inte ensam, känner samma sak i omgångar.
    Har en vän som träffade sin nya partner i höstas och var gravida efter 2månader tillsammans utan att ens försöka. Blev väldigt nere efter nyheterna tills jag hade smält de. Har dock fortfarande lite svårt att se deras uppdateringar.

De kommer att komma ett plus till oss alla snart, håller tummarna för alla här <3
  • Emmfri90
    Cinapuffen skrev 2022-04-14 07:24:36 följande:

Tack för alla grattisar! Det är nog ingen tvekan nu. Får bli ett digitalt imorgon. Hoppas verkligen att detta lilla frö vill stanna nu. Hjärta

Grattis!! Hjärta
  • Emmfri90
    Emzor1 skrev 2022-04-14 08:17:26 följande:

Jag kan inte fatta det, fick så sjukt svagt på clearblue igår och negativt på RFSU.. tog ultra tidigt i förrgår eftermiddag men negativt.
    Tänkte "jag gör ett sista försök", och kolla!!

Åh vad roligt!!! Stort grattis!! Hjärta
  • Emmfri90

Fyrklöverns: åhh grattis!! Äntligen!Hjärta

Och grattis till alla andra som plussat!!Hjärta känns som nästan alla i listan fått sina plus denna omgång!

Här är jag på äl +8, känner inte så mycket mer än att tempen dippade lite idag, ömma bröst och jag har känt mig stabilare i humöret (brukar ha så mkt pms, arg och gråtig hela tiden till mens) + hade en konstig smärta av o till ii toradags o igår i fiffi som jag inte känt sen jag hade spiral.
    Hoppas att påskharen ger mig en temp som går upp och ett lika fint påskägg som ni fått Glad har bim nästa helg 

• Emmfri90

Har i typ 3 dagar nu haft som ägglossningsmärta på vänstra sidan och är på äl+9, idag har de varit väldigt starkt i vänstra sidan. 
     Någon som haft liknande innan ni plussade? Att set kan vara ett gott tecken?

• Emmfri90

Äl+11 idag, hade sagt till mig själv att hålla mig till bim på fredag för test för hade bara ett cb snabb detektion som ska tas vid bim.
    Men tog det ändå nyss då lin temp sköt i höjden imorse och jag har haft en konstig värk som jag inte känt igen i tjejmagen hela dagen.
    Testet togs även med utspädd urin för kunde inte hålla mig mer o drack mycket vatten på em.
    Tycker mig skymta ett svagt svagt extra streck men kan lika gärna va för att jag vill de så mkt som jag ser de 
    Drömmer

• Emmfri90

Tror att jag kan börja tro på detta nu, två streck kom snabbt på cb testa tidigt ikväll :) har bim imorgon så kommer köpa ett digitalt med för att känna mig helt säker

Svar på tråden Bim april 2022