Inlägg från: Butembobaby |Visa alla inlägg
  • Butembobaby

Bim april 2022

Jahopp, då var man tillbaka i BIM tråden igen Rynkar på näsan

Började blöda I morse, och testen är återigen blanka. 
    Känns skit. Menmen, det kanske blir en julbebis istället då. 

Om ÄL kommer igång som vanligt är BIM 11/4 

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)

3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Butembobaby

Jag är på CD 5 idag. 
    Jag tror vi kommer köra lite halvpaus denna månad. Vi kommer försöka ligga varannan dag, men jag skippar nog äl testen och tempningen denna månad. 

Är lite smått uppgiven efter 2 kemiska/missfall på 3 månader. Kommer försöka vänta att testa också denna månad. 

Vi får väll se hur det går d jag är lite controlfreak haha 

• Butembobaby
    Fyrklöverns skrev 2022-03-18 17:20:14 följande:
    Vad tråkigt att höra! Jag blev så glad när du plussade <3

Förstår känslan, jag tog ju också paus i två månader med tempen och testandet men nu känner jag mig okej igen och vill ha lite koll på cykeln. Svårt att släppa kontrollen helt hehe. Du har i varje fall fått bekräftelse flera gånger nu att det kan ta sig, hoppas nu på bästa omständigheter att den lilla vill fästa ordentligt och stanna kvar <3
    Tack för omtanken Hjärta

Ja, hoppas att nästa gång jag plussar så blir det tredje gången gillt! 

Det är skönt att ha en liten paus faktiskt, men precis som  du säger så är det också svårt att släppa kontrollen helt. Vi har iaf börjat ligga varannan dag nu så får vi se om det blir något denhär månaden
  • Butembobaby

Jag har varit lite ambivalent gentemot decemberbarn ska jag vara helt ärlig. 

En av mina systrar fyller år på julafton, och det har hon inte tyckt varit speciellt kul. Så sim min cykel ser ut så kommer ju ett ev bf datum ligga runt julafton om det blir något denhär månaden vilket känns sådär. Har pratat med syrran om det faktiskt, för tänker att det inte är kul att dela den halvdag av födelsedag hon får (vi firar henne på förmiddagen på julafton) med en annan person. Hon har sagt att det är ok med henne, så därför kör vi på denna månad också. Ett bf datum är ju inte hugget i sten som några påpekat, min dotter tex. Kom 2 veckor tidigt. 

Jag kommer bli jätteglad om det tar sig denna månaden, men kanske inte försöker riktigt lika hårt som andra månader heller. 

• Butembobaby

Idag är ÄL enligt min app och mina tidigare cykler. Har i ye haft så mycket känningar dock, så tror den blir senare denna månad. Fortsätter köra varannan  dag nästa vecka också för säkerhets skull :) 

• Butembobaby

Har haft äl flytningar ett par dagar nu och lite värk I vänster äggstock Glad testar ju inte med stickor denhär månaden utan kör varannan dag.  Äl på en normal cykel för mig skulle varit i söndags, men iom mitt missfall förra cykeln så vet jag inte riktigt när det blir denna månad. Tog tempen i morse för skojs skull och ligger fortfarande lågt där, så ingen lossning än, men kommer nog vilken dag som helst. 

Hade sex i torsdags, lördags och igår. Får se om vi kör ikväll också :) det får bli lusten som styr i så fall. 

• Butembobaby

Kunde inte hålla mig helt från att testa tydligen Skrattande

Tog ett ÄL test idag iaf efter att ha haft jättetrevliga äl symptom, och mycket riktigt är det positivt :) 

Vi låg aldrig igår, men idag och i morgon får det allt bli ett ligg :) 

• Butembobaby

Hade temphöjning igår och även i morse, så tror ÄL var mellan torsdag och fredag :) 

Jag som inte skulle varken testa eller tempa denna månad Drömmer det gick ju sådär! Haha det känns iaf som att vi har tagit det lite mindre seriöst denna månad vilket varit skönt. 

Nu väntar vi två veckor och hoppas på tredje gången gillt med en bebis som stannar denna gång Solig 

• Butembobaby

Kikar in med en liten uppdateringGlad

ÄL+6 idag och jag har haft stickande kramper I livmodern. Har haft så de senaste gångerna jag plussat, så känner mig försiktigt hoppfull Glad

Ska försöka att hålla mig från att testa innan BIM denhär gången :) 

• Butembobaby

Grattis alla som plussat! 

Jag är på ÄL +10 idag. Har varit trött och illamående hela dagen, har dessutom molvär sen en vecka tillbaks. 

Känner mig hoppfull, men försöker vänta på BIM på torsdag med att testa 

• Butembobaby
    Cinapuffen skrev 2022-04-10 18:44:53 följande:
    Jag hade lovat mig själv att inte testa förrän BIM den här gången! Drömmer Men kunde inte hålla mig och testade alldeles nyss. Förvånad ÄL +10 BIM -5. Vad tror ni?
    Åh vad spännande! Jag ser! 

Hoppas det blir starkare :) 
  • Butembobaby

ÄL +11 idag. Kunde inte hålla mig utan testade. Är så ambivalent.. Det är ju helt klart positivt, men har svårt att känna glädje med tanke på hur det gått e senaste 2 månaderna. 

Är det någon som har erfarenhet om apoteksgruppens stickor och hur pålitliga de är? 

Har ett test till som jag tar på torsdag så får vi se om det stegrar. 

• Butembobaby

ÄL+12

Japp, 2 streck idag med morgonurin, kom fram snabbt så fort fältet blev blött. 

Ny hoppas jag på 3e gången gillt och att vi slipper ses i Majtråden sedan Solig
  • Butembobaby

Man blir så glad av att se alla pluss :) har ju hängt här i BIM trådarna några månader nu, och det känns som att ni alla är mina kompisar som fått så glada besked :) 

Svar på tråden Bim april 2022