• Sophiee92

Bim april 2022

Hoppar in här jag med! Blir 7:e försöket nu, första barnet.

Angående att få ett december-barn så kunde jag nog inte brytt mig mindre i det här läget. Ett barn skulle vara så otroligt efterlängtat oberoende vilket månad det föds i, herregud det finns ju en miljon riktiga orostankar som man kommer känna kring sitt barn (som att det är friskt tex)... Jag har längtat många år efter att få ett eget barn, och även om vi inte försökt längre än 7 månader så har det ändå tärt mycket på mig. Tar ingenting för givet just nu, bara hoppas SÅ INNERLIGT att det snart blir våran tur <3

Håller tummarna för oss alla som försöker den här månaden

Hoppas jag tog senaste BIM-listan nu:

1/4 Gurre94 (2:a försöket, 1:a barnet)

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet)
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    9/4 Laktrisens (3e försöket, 2:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    14/4 Sophiee92 (7:e försöket, 1:a barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    15/4 Tovikan (5:e forsoket, 2:a barnet)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Sophiee92
    Cinapuffen skrev 2022-03-25 09:05:06 följande:

Välkommen! {#emotions_dlg.flower} Jag berättade för sambon att om det tar sig denna gång så blir förmodligen bf den 24/12. Ojdå, sa han, då blir det världens bästa julklapp. Och det har han ju rätt i. Solig

Men gud så fint sagt och jag kan bara instämma mer er :D <3
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-03-30 18:53:39 följande:

Skönt att man inte är ensam iallafall! Man känner sig ju så dum men tänker att det måste vara okej att känna så också! 

Det är helt okej att få känna så och dessutom helt normalt <3 Jag hamnar där emellanåt jag med :(
  • Sophiee92
    Cinapuffen skrev 2022-04-14 07:24:36 följande:

Tack för alla grattisar! Det är nog ingen tvekan nu. Får bli ett digitalt imorgon. Hoppas verkligen att detta lilla frö vill stanna nu. Hjärta

Stort stort grattis!!! 
  • Sophiee92
    Emzor1 skrev 2022-04-14 08:17:26 följande:

Jag kan inte fatta det, fick så sjukt svagt på clearblue igår och negativt på RFSU.. tog ultra tidigt i förrgår eftermiddag men negativt.
    Tänkte "jag gör ett sista försök", och kolla!!

GRATTIS :D
  • Sophiee92
    tovikan skrev 2022-04-14 20:31:30 följande:
    Sophiee92 Har du BIM idag? Hur gar det?
    Missat att uppdatera bim listan, min äl kom senare än beräknat så är idag på BIM -3 med BIM på söndag. Tänkte ta ett test imorgon bitti. Hur går det för dig?
  • Sophiee92
    tovikan skrev 2022-04-14 22:47:31 följande:
    Okej! Tar du agglossningstester? Jag gjorde det ett par manader men har inte gjort det senaste tva.

Jag har BIM imorn.. men kan ocksa vara pa sondag haha, valdigt oregelbunden mens. Ska forsoka vanta till (eventuell( mens igen eller BIM+3! Lika svart varje gang men det funkar battre for mitt psyke haha. Har inte haft nagra kanningar alls, sa vem vet om det funkar denna gang.

Har du nagra symtom?

Yes, tar CB:s digitala. Vågar inte avstå, rädd för att vi ska missa att ha sex vid ägglossning då :/ har märkt att den kan komma allt från CD12 till CD23.... Hur funkar det för dig utan ÄL-tester?

Oj spännande att du också har BIM här i dagarna. Låter klokt att vänta att testa om det funkar bättre för dig. Så antar du inte tagit något test idag då? Mitt imorse var tok negativt haha. Men det var som väntat.

Har haft molvärk i ca 4 dagar men hade det även sist när mensen sen kom som planerat, vill hoppas men tror samtidigt inte att det blev något denna gång. Så svårt att fortsätta våga hoppas när man försökt så många månader utan att få pluss...Skönt ändå på något vis att du inte haft symtom! Hur brukar du ha i vanliga fall?

• Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-04-16 10:18:39 följande:

Tog ett test från graviditetskollen idag på äl +10 och anade ett streck som egentligen knappt gick att se, kunde inte släppa det så tog ett med rfsu testa ofta och såg det själv tydligt men mannen kunde inte se nåt. I samma urin kör jag ner ett vanligt clearblue och får fram det tydligaste svaret jag någonsin sett! :D

Kan inte fatta det men jag är GRAVID!  Efter 11 långa försök så äntligen händer det?vi är överlyckliga! :)

Åh men wow!!! Stort grattis!!!
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-04-16 17:44:13 följande:
    Tack fina :) 
    Har du haft några symtom? <3
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-04-16 19:50:34 följande:

Jag har haft magsjukan från helvetet sedan förra söndagen så jag vet inte riktigt. Magsjukan har lagt sig sedan igår men jag har fortfarande inte riktig aptit, är inte sugen på kaffe alls vilket jag annars älskar, och jag måste småäta för att inte må illa. Ska bli intressant att se vilket av detta som kan vara symtom på graviditet och vad som är efterslängar av magsjukan.
    Annars har jag bara haft lite ömma bröst, egentligen inget ovanligt jämfört med de andra månaderna. 

Hur mår du själv? Snart BIM har jag för mig? :)

Nej me fyyy vad jobbigt med magsjuka! Ja då förstår jag att du har svårt att tyda vad som är gravidsymtom haha. Har du hunnit passera BIM eller testade du innan?

Jag väntat BIM imorgon, är så nervös! Känner att något är på gång, har värk till och från så försöker räkna med att det är mensen för att slippa bli för besviken men samtidigt så vill man ju så gärna våga hoppas liiite iaf. Är ute på landet tills imorgon så kommer testa hemma imorgon kväll om mensen inte hunnit komma innan dess.
  • Sophiee92
    tovikan skrev 2022-04-17 01:50:53 följande:
    Skulle ju hålla mig till måndag men det gick ju inte när man körde förbi apoteket för en halvtimme sen! (bor i kanada så är inte ute och kör mitt i natten haha). Äntligen blev det positivt!! 
    hade inte direkt symtom förutom att jag varit väldigt trött senaste veckan. 
    Ååååh sån lycka!!! Stort grattis Tovikan!
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-04-17 08:54:00 följande:
    BIM är på onsdag tror jag, ägglossningen kom några dagar tidigare denna månad så har inte haft exakt koll men fick positivt ägglossningstest 6/4, så är nu på äl+11 bara. Ska bli skönt att passera den stora dagen. Tog ett till test idag som var lite starkare, och doppade även ner ett ägglossningstest för att se om myten var sann. Japp stämde bra, strecket är nästan lika starkt som kontrollstrecket haha! :) 
    Jag gillar att testa som du hör, har varit på gott och ont verkligen.

Åh gud vad spännande! BIM innan mig till och med, duktig som lyckas hålla dig! Tänk att det kan finnas en liten en där inne nu som slått sig till ro :) håller tummarna för imorgon, det har varit en riktig skördetråd så hoppas det håller i sig :) <3
    Men oj så tidigt du plussade :D vad kul! ja det är verkligen svårt att hålla sig från att testa, man vill ju bara veta så tidigt som möjligt men samtidig är
    man så rädd för att bli besviken om det är negativt. Haha vad roligt med äl-testet också :P

Vågar knappt tänka tanken fullt ut men ja det är väldigt spännande nu. Fortfarande ingen mens här och precis gått och köpt nya gravtest. Testar om några timmar när jag hållt mig tillräckligt
  • Sophiee92
    Emzor1 skrev 2022-04-17 12:06:58 följande:

För mig blev tyvärr lyckan kort, fick missfall i helgen.. Ville bara önska er alla stort lycka till med plussen nu och jag hoppas verkligen det går vägen {#emotions_dlg.flower} För er som inte får plus så kanske vi ses i maj tråden {#emotions_dlg.flower}

Beklagar verkligen :( <3
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-04-17 14:43:52 följande:

Ja sjukt tidigt, med vanliga test också, känns jättekonstigt haha. Vissa månader har jag inte klarat av att testa eller tempa alls och andra kör jag på. Tycker jag blir mer avtrubbad efter så lång tid, kändes typ mer naturligt att få ett negativt test än positivt. 

Åh vad roligt, jag håller alla tummar och tår nu för dig! Hoppas hoppas hoppas <3 

Haha ja jag kan hålla med om den "avtrubbade känslan" när det gått lite längre tid. Gud känsla måste var helt otrolig när man äntligen får se ett pluss sen! <3

TACK <3!!!
  • Sophiee92

Testet blev tokblakt tyvärr, dock ingen mens i sikte ännu vilket är märkligt. Brukar alltid få den på natten eller morgonen på BIM-dagen och snart har den ju passerat. Googlat ihjäl mig på folk som plussar först efter BIM och hoppas det skulle kunna vara så för mig, men helt ärligt så släcktes hoppet en hel del nu... Förmodligen kommer mensen här på kvällen :(

• Sophiee92
    tovikan skrev 2022-04-17 18:14:05 följande:
    Åh skickar styrkekramar och hoppas mensen håller sig borta! Än finns det hopp
    Tack vad gullig du är <3 så skönt att ha alla er här att prata med. Jo jag försöker också tänka att det fortfarande finns hopp, kunde dessutom inte hålla mig längre än 1,5 h så kanske var det för utspätt? 
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-04-17 18:28:57 följande:
    Loggade in här för att se om det fanns lite goda nyheter från dig, tråkigt MEN jag såg i ditt andra inlägg att du hållit dig i bara 1,5 timme så det finns fortfarande goda chanser :) känner du som att mensen ska komma? Hoppas den håller sig borta nu!
    Åh tror du det? Jag tänkte hålla mig mycket längre men vart så kissnödig så gick inte haha... Jag har haft molvärk i några dagar men idag så är dom som bortblåsta så just nu känns det faktiskt inte som att mensen är påväg, märkligt! Kommer definitivt testa igen imorgon bitti med morgonurin om jag inte fått mensen innan.
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-04-17 20:37:19 följande:
    Urinen var nog väldigt utspädd :) 
    Hoppas den inte kommer nu! 
    Haha ja det har du nog rätt i :P
    Hoppas hoppas jag med!
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-04-17 20:37:19 följande:
    Urinen var nog väldigt utspädd :) 
    Hoppas den inte kommer nu! 
    Hann inte ta något nytt test för tidigt imorse vaknade jag med jordens mensvärk och visst var det mensen som kom :( en dag sen den här månaden vilket den aldrig varit innan. Tack för all pepp <3 nu hoppar jag över till maj-tråden.

Stort grattis igen alla er som plussat denna månad och lycka till ni som fortfarande väntar på BIM!
  • Sophiee92
    tovikan skrev 2022-04-18 22:31:29 följande:
    Åh nej :( hoppas du mår ok! nya tag nästa månad, jag hejar på dig!
    Ja så himla deppigt... försöket ladda om för nästa månad. Tusen tack <3
Svar på tråden Bim april 2022