Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Bim april 2022

MAKL : CD 8 idag, börjar testa med äl test imorgon men tempen har ballat ur haha så får se vad som händer, men hoppas på en tidigare ägglossning än CD 20-21 som det varit de senaste månaderna..

• evelinagra1

Ja! så kan det säkert vara, ska bli spännande och se.. hoppas inte jag redan haft ägglossning för då blir det ingen bebis denna månaden heller haha :/ men har inga ägglossningsflytningar eller så så tror inte att det är ägglossning nu

HelenaCsjöholm skrev 2022-03-17 22:41:16 följande:
    Frågetecknen ska vara en smiley 
  • evelinagra1

Har sjukt mycket ägglossningsekret idag så nu är nog ägglossningen nära! 

ser att ni har skrivit lite om att få barn i december innan. Tidigare har jag alltid tänkt att jag ska inte skaffa barn i december för att jag själv fyller i november och har tidigare hatat det för att jag haft kompisar som fyller år tidigt så har ju alltid varit sist med allt..
    men nu när vi har försökt så länge som vi gjort så känner jag att jag inte kan skippa denna månaden bara för att jag inte vill ha ett december barn.. tänk om det just är denna månaden det faktiskt tar sig. Jag hade blivit suuuper glad och tacksam oavsett vilken månad mitt barn föds men jag förstår absolut om man bara har försökt någon månad att man kanske skippar denna månaden :) 

• evelinagra1

Idag bekräftade NC ägglossningen i söndags, hade sex fredag och söndag så det känns väl ändå helt okej men tror ju ändå inte att det kommer bli något.. har liksom tappat hoppet och känner att jag aldrig kommer bli gravid

• evelinagra1
    Kanelkringla skrev 2022-03-30 17:02:27 följande:

tog ett till test med miniiiiimalt kiss! Så onödigt haha! kom knappt ut något! Tyckte mig ana något på det testet med? Vågar inte tro något!

Jag tycker mig se något också! Håller tummarna 
  • evelinagra1

Kanelkringla : jag håller tummarna för dig! Jag har berättat för 2 kompisar, den ena har nyss fött barn och den andra har berättat att dom nyligen har börjat försöka så jag är sååå rädd att hon ska bli gravid före mig.. låter hemskt och taskigt men vi har försökt i över 1 år så om dom skulle lyckas nu skulle tyvärr göra mig väldigt ledsen :/

• evelinagra1

Skönt att man inte är ensam iallafall! Man känner sig ju så dum men tänker att det måste vara okej att känna så också! 

• evelinagra1
    Lollan1 skrev 2022-03-30 21:17:47 följande:
    I september satt jag och två nära vänner på en fest och kom fram till att samtliga (ovetandes av varandra) kommit överens nyligen med sina partners om att börja försöka skaffa barn. Båda dom andra kompisarna är gravida nu med BF i augusti. Jag blev också gravid och skulle haft BF i juli men blev MA i december. Är både jätteglad och helt förkrossad (samtidigt) över att de är gravida men att jag är "enda kvar". 

åå :( måste vara så tufft, förstår verkligen dina känslor <3

det är så skönt att ha er alla här inne att skriva med och dela tankar och känslor, man kan känna sig så ensam i allt detta <3

• evelinagra1

Äl+ 6 idag och mår precis som alla andra månader så blir väl inget denna månaden heller, ont i brösten, molvärk och krämiga flytningar?
    hur länge ska man orka försöka egentligen?

• evelinagra1
    Em97 skrev 2022-04-02 17:07:43 följande:

Bim om 5 dagar men hakan pryds av 3 finnar. Så mensen dyker väl upp inom 1 vecka. Suck

Samma här :(
  • evelinagra1

4 dagar kvar till mens idag och känner mig så deppig för är nästan säker på att det inte tagit sig, jag har kort lutealfas så är bara på äl +8 idag..

hur går det för er andra? 

• evelinagra1
    ems1991 skrev 2022-04-06 15:06:13 följande:

Jag har fått mens idag, denna gången kom den en dag för tidigt :/ Bara att bryta ihop och göra ett nytt försök på nummer 8 då. Kan dock inte bestämma mig om jag ska börja äta bidrottninggele idag eller avvakta :/

kram <3 troligtvis kommer min mens imorgon :(

• evelinagra1
    Kiiwii skrev 2022-04-07 14:11:33 följande:

Jag började blöda nu helt plötsligt? Hade mens för två veckor sedan, ovanligt lite men jag räknade det som mens för det var ju mer än bara lite spottings.. vad fasiken är detta då? Suck.

men va jobbigt :(
    min mens har dragit igång och har sån fruktansvärd mensvärk.. men för första gången känner jag mig inte ledsen för att mensen kom utan känner mer att ja jag blir inte förvånad sorgligt nog..

• evelinagra1

Sockerbullen1 : jag håller på med det nu, har hållt på några månader inget resultat än iallafall :) 

• evelinagra1

sockerbulle1: jag gör med infraröd värme? Tror jag det är? lite osäker haha men har inte gjort med nålar innan, denna gången satte hon dock 2 nålar i varje öra för att kanske få ännu mer resultat, men jag gör en gång i månaden runt ägglossning för att kroppen ska vara i balans, vet inte alls om detta funkar eller om det bara är ett hittepå haha, har ju som sagt inte blivit något hittils men tänker att jag ger det några försök till 

• evelinagra1

Sockerbulle1: haha det är snarare hokus pokus än fertilitetsklinik haha, men hon har tydligen behandlat flera personen innan som detta hjälpt. Men vi ska ge det ett försök till med akupunktur efter denna månaden och sen tar vi en paus över sommaren och sen får vi ser hur vi gör till hösten 

• evelinagra1
    Sockerbulle1 skrev 2022-04-13 20:01:44 följande:

evelinagra1: jag tycker att det är intressant. Varit i kontakt med en hokus pokus-kvinna som utför akupunktur i syfte för graviditet och fertilitet. Enligt henne ska man isåfall göra det varje vecka under hela cykeln för att det ska ha effekt, vilket känns både jobbigt och dyrt ;) annars är det intressant om det kan påverka 

jaha okej! Hon som jag går till säger att det funkar att göra det en gång i månaden precis innan ägglossning, låter väldigt dyrt att komma och göra det varje vecka haha 

Svar på tråden Bim april 2022