• Kiiwii

Bim april 2022

Em97 skrev 2022-04-01 10:27:04 följande:

Mådde otroligt illa så tog ett test i och med missfallet osv. Är på cykeldag 31 men tror bim blir cykeldag 37 denna gång då kroppen behövde lite tid efter mf. Det negativa testet idag visar ju iaf att hcg sen missfallet är borta (va svagt positivt sist jag testa för ett par v sen) så det är väl "bra" även om jag helst hade fått behålla den graviditeten såklart. 
    Vad tror ni är det kört pga negativt test nu? Antagligen 6 dagar kvar till mensen

Nej om BIM är om sex dagar är det ju alldeles för tidigt för att ge upp hoppet :) Håller tummarna för plus framöver.
  • Kiiwii

Jag har mått exakt likadant före BIM både som gravid och inte, så hopp finns absolut för er som inte plussat än men väntar på BIM. Men jag förstår, man vill hålla hoppet nere lite för att bespara sig en massa :/ Jag håller tummarna för er :)

Cykeldag 11, får hoppas ÄL snart kommer. Dödens less på sega långa menscyklar Obestämd

• Kiiwii
    Drömmenomstort skrev 2022-04-03 17:55:52 följande:
    Vi är lika gamla såg jag i listan, och det är första barnet för båda. <3

Inte för att jag känner mig gammal på det sättet men jag börjar ändå få panik kring min ålder. Jag såg framför mig en stor familj med 3-4 barn då mycket av min egen familj har försvunnit och min man kommer från en stor familj. Men drömmen försvinner bara i intet. 2 år och 2 missfall som var 1,5 år emellan...

Sen känns det som att så många går och sneglar mot ens mage och typ väntar på att man ska säga något. För i helvete låt mig vara, jag kanske bara åt för mycket tacos och kakor i helgen. Det är därför jag inte får plats i mina byxor idag.

Sen att man aldrig kan fly undan alla gravidmagar och bebisar över allt på alla sociala medier då många vänner själva är i barnskaffaråldern. "Sluta tänka på det så kommer det gå" Alltså säger en person till det till mig så kastar jag mig ut för en bro. 
    Det där är det sjukaste man kan säga, sluta tänk på det så kommer det gå Skrikandes Knappast därför det tar tid att bli gravid för vissa, som att det skulle styras av ens tankar. Suck. 
  • Kiiwii

Ja inte är det roligt alla gånger när man befunnit sig i denna barnfabrik länge :/ 

Jag börjar vara riktigt less på att min cykel som funkade hyffsat bra nu senaste två månaderna inte funkat alls. Jag gissar att det beror på min stressituation, det är så mkt kaos på jobbet och en del privat också, inte bara tråkiga, jobbiga saker även roliga men det är så mkt som ska hinnas och jag är så trött ibland. Har en utmattningshistoria och är lite extra känslig för stress sedan dess så jag får verkligen försöka coola ner mig och pausa... men känner att kroppen är i högvarv inombords liksom. Kanske därför ägglossning och allt börjar strula igen? 

Vad less man blir! Och jag ska verkligen inte gnälla, jag har ju två underbara barn och jag är så nöjd och glad över dem ? Men längtan efter en sista liten en är också stor... Inte kul detta alla gånger som sagt. 

Kram till er alla som känner er deppiga, jag deppar med er!

• Kiiwii
    Elina22 skrev 2022-04-05 16:46:22 följande:
    //

Har så oregelbunden mens att jag inte ens vet riktigt när bim är. Enligt appen är den 2 dagar sen, men varierar så mycket..
    men vad tror ni om denna test? Tror att det är runt äl +11
    Jag ser :D
  • Kiiwii
    ems1991 skrev 2022-04-06 15:06:13 följande:

Jag har fått mens idag, denna gången kom den en dag för tidigt :/ Bara att bryta ihop och göra ett nytt försök på nummer 8 då. Kan dock inte bestämma mig om jag ska börja äta bidrottninggele idag eller avvakta :/

Så tråkigt :( Man måste få bryta ihop en stund för att orka komma tillbaka... kämpa på!
  • Kiiwii

Jag lever ganska som vanligt. Blev gravid tre gånger förut när vi ville ha barn och levde som vanligt då så jag tror inte allt för mkt på att begränsa sig en massa med kosten. Sedan mår ju alla bra av att leva rätt hälsosamt men jag dricker vin, kaffe, äter det jag vill och slutar med sånt som inte är bra att äta och dricka den dagen jag får veta att jag är gravid :)

Självklart kan man ju testa dra ner på kaffet, socker och annat som är mindre bra att inta för fertiliteten men om man inte får resultat av det tänker jag att man likagärna kan få dricka nåt glas vin emellanåt och dricka sin kopp kaffe osv. 

För min egen del så får jag tydligare ÄL och kortare mer regelbunden cykel av att skippa gluten och socker. Går jag ner lite i vikt blir hormonbalansen på en gång mkt bättre. Just mina hormoner verkar väldigt känsliga för vikt och kost som höjer inflammation i kroppen.

Det är ju olika vad som kan funka, men fertiliteten generellt brukar bli högre om man som överviktig går ner lite, behöver inte ens var mkt, kan räcka med 5-10 kg. Just för mig gör det stor skillnad men kanske inte för en annan. 

Sen kan man ju ha alla de bästa förutsättningarna och vara fullt fertil och ändå tar det lång tid, mkt ska klaffa. De små liven är verkligen små mirakel.

Kämpa på. 

• Kiiwii
    Fyrklöverns skrev 2022-04-06 23:28:50 följande:
    Jag har funderat på att skippa socker i varje fall för att se om det gör skillnad, men tror jag hade varit förstörd om jag inte unnar mig och det inte händer något ändå. Som du säger så även om allting är optimalt så är det väldigt mycket som ska klaffa för att det ska bli ett litet mirakel.. 

Hur går det med din cykel nu? Vilket försök är ni inne på? <3
    Är på försök 6 tror jag... har ju haft en del glesa cykler nu på slutet. Håller på att göra ett omtag nu med att skippa socker och gluten igen då det är det enda som ger mig en normal menscykel för tillfället. Ska söka hjälp privat sedan men tänkte testa ett tag till på egen hand. Byter jobb och känner att det inte gör något om jag inte blir gravid än på ett tag så jag hinner jobba lite på nya jobbet, men vill förstås bli gravid och hoppas :)
  • Kiiwii
    evelinagra1 skrev 2022-04-07 09:36:56 följande:

Idag låg tempen långt under coverline så nu kommer mensen när som helst :/

Jädra skiiiiiit... :( 
  • Kiiwii

Jag började blöda nu helt plötsligt? Hade mens för två veckor sedan, ovanligt lite men jag räknade det som mens för det var ju mer än bara lite spottings.. vad fasiken är detta då? Suck.

• Kiiwii
    Emzor1 skrev 2022-04-07 22:30:57 följande:
    Kan inte det vara ägget som fäster då? Det kan väl blöda lite då? Eller blöder det mycket nu? :(
    Nä, detta är riktiga mensen, blodbad här. Blödningarna jag hade för två veckor sedan vettetusan vad det var för nåt. Jamen då börjar jag om och är på cd 2 idag. Känns skönt med en vanlig mens och en nystart nu faktiskt.
  • Kiiwii

Grattis till all som plussat Solig 

Följer er andra med spänning :) Min mens börjar avta, skönt. Hoppas på ÄL om cirka två veckor. 

Svar på tråden Bim april 2022