Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Partner inte bjuden på bröllop

Anonym (A) skrev 2022-03-09 10:23:34 följande:

Otroligt att inte fler reagerat på detta.

"Beror på om gästen är homosexuell eller inte". Sjukaste jag sett på Familjeliv på länge

Kan vara pga att det är konservativt religiösa gäster med som är viktigare för brudparet än en annan gästs partner t ex.

Det kan finnas många skäl till detta och det är de som bjuder in som bestämmer vilka som bjuds. Sen är man inte tvungen att gå som inbjuden heller.

• Anonym
    Anonym (*) skrev 2022-03-09 12:26:52 följande:
    Hade jag religiösa vänner med homofoba åsikter, som krävde att jag uteslöt samkönade par från mitt bröllop, så hade jag bett dem fara och flyga. De behöver inte komma på mitt bröllop om de är så intoleranta.
    Fast nu är det inte ditt bröllop.
    Saken är bara att det kan vara en anledning. Och alla prioriterar inte som du.
  • Anonym
    Anonym (*) skrev 2022-03-09 20:10:06 följande:
    Nej, tyvärr finns det ju intoleranta och fördomsfulla människor där ute. Tur att de allra flesta svenskar har en lika accepterande inställning till homosexuella som jag har.
    Och så finns det kanske släktingar med dessa åsikter som ändå betyder mer för en än en kompis partner.
    Djupt religösa t ex.

Eller så kan det handla om människor från en annan kultur som inte är så öppensinnade som t ex du.

Alla har rätten att välja vem som ska bevittna deras bröllop vet du.
  • Anonym
    Anonym (Trötter) skrev 2022-03-09 20:53:28 följande:
    Nej vissa bär vita huvor och prioriterar bort homosexuella och mörkhyade, så är det ju. Att du tycker det är ok är en sak, andra kanske prioriterar annorlunda.
    Jag har ingenstans skrivit att jag tycker att det är ok.
    Jag gav tänkbara förklaringar till varför det kan vara så.

Och som jag skrev i mitt förra inlägg, alla har rätten att välja sina gäster. Precis som du skriver, alla prioriterar inte som du!

Sen ska du ge fan i lägga åsikter på mig som jag inte helt klart skrivit att jag har. Bara för att du inte klarar att tänka steget längre så behöver du inte slänga din unkna skit på mig.
Svar på tråden Partner inte bjuden på bröllop