Anonym (Suck) skrev 2022-03-09 11:20:55 följande:
Bunkra då tänker jag snarare att det ska hålla minst ett halvår, helst ett år. Nåt som bara håller nån månad är för mig mat man äter "här och nu". Och självklart behöver man se till att ha variation i sitt förråd, inte bara pasta som nån skrev förut (du?).
Ja, precis, jag tänker att det är viktigt att ha en blandning och faktiskt köpa mat för här och nu och successivt bygga upp ett bättre förråd.
Jag tänker att ägg ofta håller i tre månader och värmebehandlad mjölk ofta håller i nått år. Det är prisvärt mat att köpa hem i det läge som råder nu.
Att hålla på att just nu preppa med frystorkad camping-mat är oonödigt dyrt. Då är det kanske mer rimligt att köpa en flaska saft, lite sylt, lite extra ägg, lite knäckebröd, lite frysvaror och någon enstaka burk ravioli/köttsoppa/bullens korv.
Sen om det handlar om att verkligen skaffa ett jättestort förråd av det som behövs för överlevnad, så får ju TS funderara över vad hen behöver.
Som någon skrev kan man fylla pant med vatten. Man har oftast grejer hemma. Men har man inte det så bör man satsa på sådant som man äter och sådant man har råd med.....