• Anonym (Ts)

Avtal

Hejsan

Någon som vet ang löneutmätning,  vi ska flytta till en 3 rok och en 1 rok, älsta sonen 18 år ,studerande på gymnasiet och har endast sitt csn.... vi föräldrar står på båda  kontrakten kfm menar att det ej kommer på beräknigen på 1:an

• Svar på tråden Avtal
  • Anonym (Fattar inte)

Ursäkta men förstod inte sammanhanget och inte riktigt frågan....

Svarar gärna (är budget och skuldrådgivare) men behöver lite mer info 

• Anonym ()O()
    Anonym (Fattar inte) skrev 2022-03-09 19:00:44 följande:

Ursäkta men förstod inte sammanhanget och inte riktigt frågan....

Svarar gärna (är budget och skuldrådgivare) men behöver lite mer info 

Jag uppfattar det lite som att TS undrar om de kommer ha råd med både en 3a och en 1a med normen de får behålla i och med utmätningen?
  • Anonym (O)
    Anonym ()O() skrev 2022-03-09 19:15:07 följande:
    Jag uppfattar det lite som att TS undrar om de kommer ha råd med både en 3a och en 1a med normen de får behålla i och med utmätningen?
    Hur ska någon veta det? 
  • Anonym (Fattar inte)

Jag förstår inte riktigt varför de ska ha 2 boenden, vem som ska bo i vilket boende etc.

När det gäller utmätning så är det mycket som påverkar så det är därför jag frågar.

• Anonym (Ts)

Sorry för otydlighet,  jag undrar om de är rätt att  inte ta med båda hyrorna i beräkningen/löneutmätningen
    Vi föräldrar står på båda kontrakten... vi föräldrar ska bo tillsammans i 3;an med resten av  barnen

• Anonym (Ts)

Sorry för otydlighet,  jag undrar om de är rätt att  inte ta med båda hyrorna i beräkningen/löneutmätningen
    Vi föräldrar står på båda kontrakten... vi föräldrar ska bo tillsammans i 3;an med resten av  barnen

• Anonym (O)
    Anonym (Ts) skrev 2022-03-09 19:28:37 följande:

Om ni inte tar med alla era utgifter så är risken att ni får behålla för lite. 
  • Anonym (Ts)

De har alla uppgifter..det enda som ändras är hyres höjning

• Anonym (Fattar inte)
    Anonym (Ts) skrev 2022-03-09 19:28:38 följande:

Ok det är sonen som ska bo där.

Varför ska han flytta hemifrån?

Rent generellt så får man inte förbehålla sig gymnasieungdoms boendekostnader även om man är försörjningspliktiga. 

Om ungdomen går på gymnasiet längre bort och motsvarande utbildning inte finns på orten fär man bor kan man ha rätt till inackorderingstillägg från csn.

Har ni båda utmätning?
  • Anonym ()O()
    Anonym (O) skrev 2022-03-09 19:19:42 följande:
    Hur ska någon veta det? 
    Om någon känner till reglerna och de kan ta hänsyn till 2 boende till familje?
Svar på tråden Avtal