Avtal
Ursäkta men förstod inte sammanhanget och inte riktigt frågan....
Svarar gärna (är budget och skuldrådgivare) men behöver lite mer info
Ursäkta men förstod inte sammanhanget och inte riktigt frågan....
Svarar gärna (är budget och skuldrådgivare) men behöver lite mer info
Jag förstår inte riktigt varför de ska ha 2 boenden, vem som ska bo i vilket boende etc.
När det gäller utmätning så är det mycket som påverkar så det är därför jag frågar.
Sorry för otydlighet, jag undrar om de är rätt att inte ta med båda hyrorna i beräkningen/löneutmätningen
Vi föräldrar står på båda kontrakten... vi föräldrar ska bo tillsammans i 3;an med resten av barnen
Vi är många och detta blev lösningen
Och han kommer vara skriven med oss på lägenheten 3 rok
Har inte nämt bostads bidrag heller?
Hej
Det stora problemet är att det har tillkommit en hyra som KF inte kommer att räkna med oavsett var sonen står skriven. Det kommer att bli väldigt tufft att få ekonomin att gå ihop och risken för nya skulder är överhängande
Det framkommer inte tydligt från vad för boendesituation flytten går ifrån och varför det inte var möjligt att bo kvar och det är en del annat som saknas för att få en klar bild över situationen men jag har full respekt om TS inte vill lämna ut hela sitt liv här.
TS jag skulle rekommendera er att ta kontakt med kommunens budget och skuldrådgivare om ni inte redan har kontakt. En bra rådgivare kan hjälpa till att överblicka situationen och se på lösningar.
Det kan vara kö men ganska ofta kan man få rådgivning redan i telefon.
Jag önskar er verkligen lycka till