Kan det vara diabetes hos min 2 åring?
Varför gav du henne något att äta? Det måste läkaren ha sagt åt dig att inte göra.
Jag vet inte hur det är för barn men hade hon varit vuxen hade hennes blodsocker varit helt normalt.
Varför gav du henne något att äta? Det måste läkaren ha sagt åt dig att inte göra.
Jag vet inte hur det är för barn men hade hon varit vuxen hade hennes blodsocker varit helt normalt.
Min 3,5-åring debuterade med diabetes i december och hans urinprov (med morgonurin utan att ha ätit innan) visade knappt något förhöjd socker alls. Däremot blodprovet visade på 14-15, då hade han ätit en macka runt 3 timmar innan provet togs.
Vi upptäckte det på att han drack och kissade mycket, började kissa ner sig och blev helt desperat efter dricka och även extremt hungrig hela tiden.
tycker inte hennes blodprov behöver betyda diabetes för det är inte alarmerande högt, däremot ska ett ?normalt? socker ligga på mellan 4-6 så tryck ändå på för att få ta fler prover för att verkligen kunna utesluta diabetes.
Ja precis 4-6 på fastande mage. Upp till 8 är det på barn, vuxna är som du säger upp till 10.
så tror som sagt inte det är nån fara med ts barn, men förstår ändå att det inte är roligt att vänta på ett svar