• Cleeeo

Tidigt UL v.8 visar för litet foster

Hej,
    jag skulle vilja höra era erfarenheter angående för litet foster vid tidigt UL.

Jag är nu beräknad att gå in i v.9 idag. 
    Jag har gjort insemination och gjorde
    ett vul innan insemination för att kolla ägglossning vilket visade att ägget redan hade släppt den 28/1 då jag inseminerades. Så jag har ju stenkoll på när äl ägde rum och lika så befruktning.
    jag testade positivt 7/2, samma dag testades jag positivt för covid och låg sjuk i 2 veckor.

Igår gjorde jag ett tidigt ultraljud hos en privat bm och hon kunde se hjärtat ticka men sa att det var omöjligt att jag var så långt gången utan ville dra tillbaka minst en vecka. Hon mätte flera gånger och sa att det var omöjligt för fostret var så litet för den veckan jag uppgav.
    Nu går jag och förväntar mig ett missfall. Hade häromdagen även rosa sen bruna flytningar. 
    Någon som varit med om liknade? Kan coronan ha påverkat graviditeten?

Skulle vilja göra ett vul men finns inget privat och vet inte om jag kan få det via landstinget? 

vad tror ni, är det ett mf/ma på gång? ????

• Svar på tråden Tidigt UL v.8 visar för litet foster
  • Jag är bara jag

Ett vanligt UL utanpå magen alltså? Det är väldigt tidigt. Man brukar göra VUL så tidigt. Dessutom tillhör jag själv de där som endast skulle lita på en läkare i såna här sammanhang. De är trots allt mycket mer utbildade än barnmorskor. Så vore jag du skulle jag försöka få till ett VUL nånstans. Hur långt bort måste du åka för att gå privat? Kan ju vara värt det menar jag trots avstånd.

• Anonym (mini)

Väldigt konstigt om hon gjorde vanligt ultraljud, då kanske hon mätte fel? När jag fick göra vul visade det sig att fostret var mycket mindre än den veckan jag skulle vara i. Jag visste också helt säkert och det blev tyvärr missfall :/. Började som för dig men det behöver inte betyda att det är missfall! Jag fick via landstinget men jag var tvungen att vara ganska tjatig och tog tid att få hjälp.

• Cleeeo

Närmaste ligger 2 timmar bort men inget verkar har tider inom närtid. Tänker att jag får ringa till mödravården och tjata till mig ett vul.

• fjanten

Med båda flickorna har jag mätt 7 dagar för litet (ena var tillverkad via IVF), men båda graviditeterna fortsatte som de skulle. Båda pojkarna mätte tvärtom 7 resp. 12 dagar större, och även där fortlöpte graviditeterna på som de skulle. 

• Anonym (mini)
    Cleeeo skrev 2022-03-11 17:58:50 följande:

Närmaste ligger 2 timmar bort men inget verkar har tider inom närtid. Tänker att jag får ringa till mödravården och tjata till mig ett vul.

Säg att du har blödningar då har du större chans att få vul. Det tog flera veckor för mig att få tid och jag småblödde lite, var otroligt påfrestande att bara få gå och vänta. Lycka till!
Svar på tråden Tidigt UL v.8 visar för litet foster