• Anonym (Gott)

Sockerfritt godis?

Är sockerfritt godis ett nyttigare alternativ om man är sötsugen? Jag älskar godis, speciellt klassiskt svenskt lösgodis och nu har jag hittat ett jättegott sockerfritt godis som smakar precis som vanlig godis. Tycker också kroppen mår bättre efter jag ätit det sockerfria godiset jämfört med det med socker, får inga dippar eller så där konstig känsla i magen. 
    Är precis som jag ätit en grönsak och jag mår bra helt enkelt.
    Någon mer som har samma erfarenhet av sockerfritt godis?

• Svar på tråden Sockerfritt godis?
  • Anonym (ööö)

Nja, sockerfritt godis brukar sätta fart på magen. Om man äter för mycket kan man bli lös i magen, brukar t.o.m stå varningar om det på förpackningen. 

• Anonym (Gott)
    Anonym (ööö) skrev 2022-03-12 15:45:17 följande:

Nja, sockerfritt godis brukar sätta fart på magen. Om man äter för mycket kan man bli lös i magen, brukar t.o.m stå varningar om det på förpackningen. 

Ja men man håller väl sig till max en påse? Det är väl bara när man överdriver ätandet man kan få laxeringseffekt. Jag äter en lagom mängd och har inga problem.
  • Aniiee

Jag vet bara ett gott sockerfritt godis och det är twek krusbär. Vet inte ens om de har kvar det, twek kom och gick som en soluppgång som lösgodis och verkar bara ha några påsar kvar.

Är det nyttigare än vanligt godis? Tja, beror väl på vad man menar med nyttigt. Men visst innehåller det mindre socker och därmed mindre kcal. Beroende på vad det är i istället, om något, går det väl att kalla det nyttigare.

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Gott)
    Aniiee skrev 2022-03-12 16:02:51 följande:

Jag vet bara ett gott sockerfritt godis och det är twek krusbär. Vet inte ens om de har kvar det, twek kom och gick som en soluppgång som lösgodis och verkar bara ha några påsar kvar.

Är det nyttigare än vanligt godis? Tja, beror väl på vad man menar med nyttigt. Men visst innehåller det mindre socker och därmed mindre kcal. Beroende på vad det är i istället, om något, går det väl att kalla det nyttigare.

Märket jag förälskat mig i heter welli bites,  hoppas verkligen inte de slutar producera.
    Det innehåller såklart sötningsmedel men det är också berikat med vitaminer och mineraler. Inga onaturliga ingredienser förutom sötningsmedlet.
  • Anonym (E)
    Anonym (Gott) skrev 2022-03-12 15:47:08 följande:
    Ja men man håller väl sig till max en påse? Det är väl bara när man överdriver ätandet man kan få laxeringseffekt. Jag äter en lagom mängd och har inga problem.

För vissa räcker det gott och väl. T.om mindre...

Gillar du det så kör på men jag tycker annat är godare.

• Anonym (Rebecca)

Nja, du lurar nog bara dig själv om du tror att det är rent nyttigt. Kanske bättre än att sätta i sig en massa socker, men inte är det nyttigt för det.

Är ju som alla som ska äta sockerfritt och sen trycker i sig en massa dadlar...

• Anonym (Gott)
    Anonym (Rebecca) skrev 2022-03-12 16:22:22 följande:

Nja, du lurar nog bara dig själv om du tror att det är rent nyttigt. Kanske bättre än att sätta i sig en massa socker, men inte är det nyttigt för det.

Är ju som alla som ska äta sockerfritt och sen trycker i sig en massa dadlar...

Nyttigare än godis med socker* .
    Sen tänker jag på tänderna också...har haft hål i tanden och tror det beror på att jag åt för mycket plockgodis under en period.
    Jag äter inte dadlar eller annat fika-aktigt, det är smågodis jag tycker om. 
Svar på tråden Sockerfritt godis?