• Anonym (På’t igen)

Vilken dejtingsajt?

Hjärta

Jahapp? efter några års uppehåll känner jag att det är dags att börja nätdejta igen. 

jag för några år sedan hade jag tinder, jag har också testat happy pancake och mötesplatsen.
    jag bor i en storstad, är 42 år gammal och ute efter något seriöst. 

jag kikade in lite på dessa sidor igen, och det verkar som att alla har Tinder? men minns att jag blev lite trött på tider sist?knappt något utbud på mötesplatsen och HP, dessutom tycker jag att det känns viktigt att hitta någon hyfsat nära. 
    Testade facebook dejting men näää. Utan att gå in på detaljer. Eftersom ordnad tillvaro och stabilt jobb är viktigt för mig funderar jag t.o.m. på elitsinglar även om det känns som en lite dryg idé. men vill gärna komma bort ifrån en Viss slapp inställning till livet som jag tycker mig se lite för mycket av på t.ex. fb dejting, då då på Tinder. ja ni hör. Känner mig vilsen.
    har någon träffat rätt i Nätdjungeln?
    är tinder det ställe som gäller trots allt?
    vill verkligen träffa någon vettig, socialt kompetent person som har det stabilt omkring sig. snälla kom med alla era tips!

• Svar på tråden Vilken dejtingsajt?
  • Anonym (Miljö)

Jag hänger på Tinder, Badoo, Happypancake för att dom är gratis.

Skriver inte med nån, men man hoppas väl nånstans innerst inne.

Har inte träffat rätt än.

• Anonym (På’t igen)
    Anonym (Miljö) skrev 2022-03-12 18:13:33 följande:

Jag hänger på Tinder, Badoo, Happypancake för att dom är gratis.

Skriver inte med nån, men man hoppas väl nånstans innerst inne.

Har inte träffat rätt än.

vad tycker du om Tinder i förhållande till de andre andra sidorna då?
    lycka till med kärleken??
  • Anonym (Miljö)
    Anonym (På?t igen) skrev 2022-03-12 18:28:13 följande:
    vad tycker du om Tinder i förhållande till de andre andra sidorna då?
    lycka till med kärleken??
    Det som är bra är att man bara kan skriva till varann om man matchat, att båda indikerat att det finns intresse.
    Ingen garanti förstås. Ett par st skrev till mig, och jag har skrivit till ett par st. Rann ut i sanden med dom skrev till mig, och dom jag skrev till slutade svara efter nån dag.

Tack, lycka till du också!
  • Fjäril kär

Ett litet annorlunda upplägg som kan kännas kul att testa är ju alla dessa singelgrupper som finns på Facebook. 
    Där får man ju chansen att prata med all sköns människor och hinna bilda sig en uppfattning om folk och kan liksom spana in någon på ett helt annat sätt.
    Finns många singelgrupper som även är nischade och inriktar sig på diverse intressen. Jag träffade tex min nuvarande sambo i en sån grupp som riktade in sig på singlar som åker motorcykel. 

En fördel med alla dessa grupper är ju att det är mycket evenemang igång. Folk åker iväg och dansar, man går på krogen, man åker bussresor till olika mässor, man kan åka på teaterresor, man bokar camping/vandrarhem och träffas en helg, många samåker till Sweden Rock etc etc så det finns alltid möjlighet att träffas oavsett vart i landet man bor. 

• Anonym (V)

Jag har inte testat Tinder och det var några år sedan jag dejtade men de vettigaste männen träffade jag via Match. Jag var i din ålder då och sökte något seriöst. Det kostar en del men det sållar ju bort många oseriösa typer. De flesta jag träffade var akademiker med bra jobb (som jag), inga slackertyper alltså. 

• Anonym (Fullträff)

Jag träffade min sambo genom badoo. Idag har vi vart tillsammans snart 3 år och har vårt första barn på väg plus förlovade.

Det sa inte klick direkt. Vi hängde som kompisar och det växte fram något fint. Han är min bästa vän.

• Anonym (lll)

Jag mötte min man via Mötesplatsen och då var vi båda drygt 40 så det är klart att det går att hitta seriösa där. 
    Tinder provade jag inte men tror inte jag skulle vilja det heller. Det verkar så extra ytligt där i och med att man ska titta på foton och swipa. Så går det ju inte till på andra siter.
    Gratissiter är enligt min erfarenhet mer "skräpiga" än de som kostar lite grann. Många som testa grattissiterna när de bara vill se hur det är + att väldigt många unga människor testar tex Happy Pancake som första, just för att det är gratis, och en del verkar mest larva sig därinne. 

Svar på tråden Vilken dejtingsajt?