Min dotter hatar mig
Anledningen till att jag skapar denna tråd är för att jag undrar om det finns fler med erfarenhet av detta och känner igen sig eller har nån teori om vad det kan bero på.
upplever att det startade för 1,5 år sen. Hon fyller 14 till sommaren.
har aldrig sett dessa tendenser innan utan det började då.
hennes bror har vissa diagnoser och hon har nog upplevde sin barndom som påfrestande pga detta. Vi har alltid försökt hitta på saker med barnen, rest mycket men det har vart ganska mkt ?kaos? pga sonen som är 3,5 år äldre.
min när han snart fyller 18 har han lugnat ner sig och verkar må mycket bättre. Berättar detta för att dwtta kanske kan påverka hur hon mår i dag.
men hur som helst, jag kan inte se att jag gjort nåt ?fel? mot dottern sista åren.
förutom att pappan har körkort och inte jag. dom har en väldigt nära och fin relation.
medan jag och sonen nog vart närmre har sambon och dottern vart närmre.
sambon kör dottern till hennes aktiviteter flera dar i veckan så dom Har kommit varann närmre mkt pga det med.
dottern vill inte att jag närvarar vid hennes aktiviteter, eller vad vi än gör
ska vi till landet vill hon gärna att jag är hemma. Följer jag med på nån aktivitet för att titta, t.ex. hennes Ridning säger hon alltid ?vad ska du med och göra??
allt jag gör är fel. även när jag hjälper henne, det inte så att jag är otrevlig mot henne utan snarare trevlig och vill hjälpa ALLTID får jag tillbaka fula ord, spelar ingen roll. På riktigt så känns det som att hon önskade att jag inte ens fanns med i bilden. Sambon säger åt henne ibland men jag anser att han skulle vara hårdare mot henne. Hon kan även vara otrevlig mot honom ibland men inte som mot mig. Men hon kan skrika fula ord med som att han är en gubbjävel osv.
varför?? ????