• Freddie K

En ros

Vad säger ni. Ska man köpa flera rosor till någon man träffar för första gången, eller räcker det med en ros? Jag vet att det är en urbota dum fråga, men jag måste få veta! Jag är helt kass vad gäller sånt!

Min inställning är att en ros räcker. Det är inte för att jag är snål, men det känns lite överflödigt att köpa ett helt knippe rosor när en räcker gott. 

Vad tycker ni?

Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • Svar på tråden En ros
  • callmepreggoornot
    Freddie K skrev 2022-03-14 17:17:24 följande:
    Ok, det ska jag tänka på! .
    Men blommor är jättetrevligt tycker jag :)
  • Freddie K
    callmepreggoornot skrev 2022-03-14 17:18:03 följande:
    Men blommor är jättetrevligt tycker jag :)
    Jo, det är det ju, men jag vill ju inte att något missuppfattas. Jag kanske skulle köpa en kaktus? *Skrattar*.
  • Maac

Ge gåva in du är hembjuden till någon. Utöver det hade jag skippat, speciellt i början. Bara jobbigt att bära omkring på, och jag hade skruvat lite på mig och känt att det är dags att ta det lite lugnt, vi känner ju inte ens varandra.

Men som sagt, ska du hem till nån kan du ta med en liten bukett blommor, en flaska vin, en bok eller choklad. Inte alltihop.

• Anonym (A)
    Maac skrev 2022-03-14 17:23:32 följande:
    Ge gåva in du är hembjuden till någon. Utöver det hade jag skippat, speciellt i början. Bara jobbigt att bära omkring på, och jag hade skruvat lite på mig och känt att det är dags att ta det lite lugnt, vi känner ju inte ens varandra.

Men som sagt, ska du hem till nån kan du ta med en liten bukett blommor, en flaska vin, en bok eller choklad. Inte alltihop.
    Håller med
  • Freddie K
    Maac skrev 2022-03-14 17:23:32 följande:

Tack för det svaret! Jag har som sagt svårt att hejda mig ibland och vill ge hela världen till personen jag träffar. Ibland är det bra att påminna sig om att lite räcker.
  • Gameofthrones

Själv tycker jag inte om rosor. För vanligt. Tråkiga. 

Hade jag varit du hade jag köpt säsongsblommor, bukett. 

• Gameofthrones

Alkohol tycket jag inte att man ska köpa till folk förrän man känner varandra. Vad vet du om vad de tycker om? Tänk om personen i fråga gillar alldeles för mkt alkohol?

Men upp till dig. 

• Anonym (Rttx)

Mycket  märkligt att få en ros om man träffas på stan eller så. Det hade gjort mig obekväm o trott  att dejten var lite bakom flötet.

• flygrl

Har visst missat den här tråden.
    Jo, mr. Kruger, jag är iaf en tjej som deffo skulle uppskatta få en ros på första dejten. Men så kan jag ju inte heller blomsterspråket sen innan Aniiees lilla lektion i tråden. Solig

MEN jag skulle räkna med att mannen uppförde sig gentlemannamässigt och inte utgick från nåt mer än en enkel dejt oavsett han gett mig en blomma eller inte. Inte för jag betvivlar att du är typ 100% gentleman, mr. Kruger.

• Anonym (Hmmm)
    Aniiee skrev 2022-03-14 17:06:51 följande:

En röd ros = jag älskar dig

Blomsterspråket är bra att ha koll på ibland, så det inte blir avigt.

Det är bättre med tre röda rosor, efteråt. Om man vill ses igen, vill säga. Eller tre orangea. 

Jag har alltid trott att det var tvärtom. 3 rosor= jag (ros1) älskar (ros 2) dig (ros 3).
    En ros betyder ingenting.
  • Aniiee
    Anonym (Hmmm) skrev 2022-03-17 15:55:10 följande:
    Jag har alltid trott att det var tvärtom. 3 rosor= jag (ros1) älskar (ros 2) dig (ros 3).
    En ros betyder ingenting.
    Nope. 1 röd ros=jag älskar dig. 3 röda rosor = jag vill träffa dig igen. 1 orange ros = jag vill vara din vän. 3 orangea rosor = jag vill vara din vän och träffas igen.

Men det kan säkert vara olika beroende på vem man läser. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Freddie K
    flygrl skrev 2022-03-17 15:31:40 följande:

Har visst missat den här tråden.
    Jo, mr. Kruger, jag är iaf en tjej som deffo skulle uppskatta få en ros på första dejten. Men så kan jag ju inte heller blomsterspråket sen innan Aniiees lilla lektion i tråden. Solig

MEN jag skulle räkna med att mannen uppförde sig gentlemannamässigt och inte utgick från nåt mer än en enkel dejt oavsett han gett mig en blomma eller inte. Inte för jag betvivlar att du är typ 100% gentleman, mr. Kruger.

Hej. Kul att du tittade förbi! . Jag lovar dig att jag skulle uppföra mig gentlemannamässigt. Jag brukar aldrig förvänta mig något utan det blir som det blir. .
  • flygrl
    Freddie K skrev 2022-03-17 16:20:07 följande:
    Hej. Kul att du tittade förbi! . Jag lovar dig att jag skulle uppföra mig gentlemannamässigt. Jag brukar aldrig förvänta mig något utan det blir som det blir. .

Det är så jag känner dig med. Du är en bra person och man mannen! Solig
    Jag brukar spana in dina trådar som du kanske märkt men i Jorden är rund-tråden hade jag väl inget att tillföra så skrev inget. Flört

• Freddie K
    flygrl skrev 2022-03-17 17:07:02 följande:

Det är så jag känner dig med. Du är en bra person och man mannen! Solig
    Jag brukar spana in dina trådar som du kanske märkt men i Jorden är rund-tråden hade jag väl inget att tillföra så skrev inget. Flört

Tack. Du med! . En bra tjej, alltså. 

Jo, jag vet att du brukar springa omkring i mina trådar, men jag gillar det. Jag känner mig speciell då på något sätt. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden En ros