Biopsi i bröstet, pga ilningar och smärta
Man hoppas ju aldrig behöva möta dessa tankar... Men nu måste jag ventilera för håller på att spricka av oro och ångest :(
Mitt läge är detta: Sen flera år(!!) har jag ibland känt en "pirrande" "ilande" smått stickande smärta i ena bröstet från en speciell punkt. Jag är under 35 så har tänkt att det är nog inget att bry sig om. En kväll bestämde jag mig för att känna igenom brösten NOGA för en gångs skull. Jag cirklade runt "som man ska", men kände mycket hårdare än man normalt gör (har jag förstått efteråt). Och visst f*n så hittade jag nåt som kändes som en liten hård knöl i området där jag länge känt obehagskänslan/smärtan. Paniken slog till och jag sökte vc, hon kände ingenting oroande på mina bröst, men eftersom vi haft bröstcancer i familjen fick jag remiss till mammografi. Mammografin ser de inget på heller, men på ultraljudet sa läkaren att han såg "någonting" i området som jag pekat ut. INGEN känner det jag känner med handen, inget syns på mina bilder. Men han såg "något" med ul. Tog tre biopsier. Han sa flera gånger att "vi ska kolla detta för säkerhets skull". Han sa att han nog knappt hade reagerat på det ens om det inte varit så att jag pekat ut ett område där jag känner smärtan/obehagspirret. Men Något ser han ju trots allt precis där, utan att kunna säga vad.
En sak jag själv famlar efter som ett halmstrå är att jag när jag var runt 25 hade piercade bröstvårtor. Hade länge problem med läkningen på det bröst där jag nu har smärtan ibland.
Jag har ju googlat som en tok efter förklaringar på inkapslade infektioner eller liknande men hittar inget klockrent.
Har någon här erfarenheter eller tips om allt man kan råka ut för i brösten som INTE är cancer?
Det är ju inte ens säkert det hänger ihop, det jag känner som smärta och det han hittade och tog biopsi på.
Läkaren känns snäll, men kanske för snäll. Det är väl hans jobb att inte oroa en. Han gav dock dåligt svar på vad jag kunde göra åt smärtan då han sa det inte behöver hänga ihop med det han hittat.: ?ta en värktablett om du behöver?. Alltså!? Jag måste ju få veta vad det är! ?Det händer så mycket i brösten på kvinnor? drog han också.
Jag känner bara hopplöshet? Nu väntar jag bara på beskedet.