• Aleathiel

Solglasögon som passar ett smalt ansikte?

Jag har alltid jätteproblem när jag ska prova glasögon eller solglasögon - nästan alla modeller är för breda för mitt smala ansikte. Nu är det ju vår och jag har inga snygga solisar, någon som har tips på var jag kan hitta några passande?

• Svar på tråden Solglasögon som passar ett smalt ansikte?
  • evaviola

Samma här! Det värsta är att jag kan har barnglasögon, o hur snygga är dom?!

• Aleathiel

Hihi, mina vanliga glasögon jag har är faktiskt barnbågar... Men de ser inte så barnsliga ut, så det gör inget... men hur kul är det att leta i barnhyllan, liksom?

• evaviola

Nä, absolut inget skoj! Jag har alltid älskat typ stora sköldpaddsskalsbågar, men dom är ju sååå stora så det ser inte klokt ut!

• Aleathiel

Tycker att solglasögonmodet nu är fint, men _alla_ bågar är verkligen stora... inte lätt för oss med andra ord

• Umlabumla

Här är en till som gärna vill veta!

• Majsan81

Ja jag vill också veta! Har då aldrig lyckats finna några som jag trivs med eftersom bågarna ständigt är för breda!

Passar på att puffa lite på samma gång

• Bluppfisk

Jag vill med veta... jag har nog världens minsta huvud. Men jag provade ett par Prada förra helgen och dom passade nästan.. hoppet är det sista som lämnar mej, ska på jakt idag med!

• Vaja

jag tillhör oxå denna skara med litet ansikte. Förra våren hittade jag ett par snygga på Lindex, men en dag var det någon som snodde dom ur min kundvagn på ICA Saknar dom verkligen, dom jag har nu hjälper inte alls så bra mot solen

• Aleathiel

Vaja, typiskt! Håller tummarna för att du hittar ett värdigt par som kan ersätta dem

Bluppfisk, Kul att du hittat nåt som nästan passar, då håller man ju hoppet levande! Tyvärr är Prada lite över min prisklass annars skulle jag ha tagit mig en titt själv

• evaviola

Kan härmed medela att jag hittade ett par på JC som sitter skitsnyggt! *stolt*

• Aleathiel

Och jag hittade två par idag på Stadium som passade! Köpte bara ett par i och för sig

Svar på tråden Solglasögon som passar ett smalt ansikte?