• Anonym (Picko)

När sex igen?

Ren nyfikenhet då jag själv fött två barn och inte hade sex med sambon förrän efter ett år, när jag fick tillbaka äl. Fick inga större sprickningar vid förlossningarna men hade ingen lust förräns äl va igång igen. 

När började ni ha sex igen efter förlossningen? 

• Svar på tråden När sex igen?
  • Anonym (Knappt)

Inte alls, var jag på väg att säga. Min fru ville absolut inte och det tog mer än ett år efter förlossningen tills vi hade sex. Och numera känns det som om hon mest går med på det någon gång om året för att hålla liv i förhållandet. Det har gått mer än ett år sedan sist och hon ratar alla former av inviter och tar aldrig några egna initiativ. Vårt barn är 7 år.

• Anonym (Picko)
    Anonym (Knappt) skrev 2022-03-17 21:07:52 följande:

Inte alls, var jag på väg att säga. Min fru ville absolut inte och det tog mer än ett år efter förlossningen tills vi hade sex. Och numera känns det som om hon mest går med på det någon gång om året för att hålla liv i förhållandet. Det har gått mer än ett år sedan sist och hon ratar alla former av inviter och tar aldrig några egna initiativ. Vårt barn är 7 år.

Okej. Det låter lite torftigt. Hoppas ni har det bra i övrigt. 
  • Anonym (T)

Över 1 år efter förlossningen pga sömnbrist eftersom vår lilla hade väldigt svårt med sömnen och både sov lite och vaknade ofta <3  

• Anonym (G.)

Har fött fyra barn och har vart olika med alla. 

Första tog runt 6 månader. 

Andra tog runt 3 månader. 

Tredje tog runt 10-12 månader. 

Fjärde är bara två veckor än så vi får se.. 

• Anonym (Veckor)

Första barnet: 2-3 veckor efter. 
    Andra barnet: 3-4 veckor efter. 

Sprack lite med båda och fick sy lite, med första kändes allt som vanligt igen relativt snabbt men tog lite längre tid med andra. 

• Anonym (Kvinna)

Ca 6 veckor efter förlossningen.  Jag ville tidigare men mannen ville vänta tills efterkontrollen :)

• Anonym (Picko)
    Anonym (Kvinna) skrev 2022-03-17 21:35:20 följande:

Ca 6 veckor efter förlossningen.  Jag ville tidigare men mannen ville vänta tills efterkontrollen :)

Ok intressant! Jag känner mig lite naiv och trodde typ ingen hade sexlust de närmsta veckorna efter förlossningen. Kul att du hade det :) 
  • Anonym (M)

första Barnet, väntade 3 veckor. andra så väntade vi 4 veckor, nu med tredje så klarade jag inte vänta mer än två veckor. Mina slemhinnor var inte helt OK med det så jag (och han) fick lite skav för jag blev typ torr mitt i allt. Men gången efter så var kroppen helt införstådd med vad jag gjorde och allt gick bra. så köp hem glidmedel inför först gången säger jag, skadar ju inte att använda.

• Anonym (Unknown)

Inne på år 3 efter själva tillverkningen och inte rört varann?är nog rätt vanligt ändå får jag en känsla av?

• Anonym (Unknown)

Inne på år 3 efter själva tillverkningen och inte rört varann

är nog rätt vanligt ändå får jag en känsla av

• Anonym (ööå)

Första barnet föddes med snitt så var därför igång rätt fort igen. Hade sexlust och blev gravid när barnet var ca 4 månader. Var väl inte helt planerat men eftersom det tog 3 år att få till den första så var det liksom bara att tacka och ta emot. Efter andra var det inte så lång tid heller men minns inte helt

• Anonym (Vera)

Ungefär efter 1 år båda gångerna. Och mannen har aldrig frågat eller tjatat trots att han velat. Han har bara blivit glad när jag äntligen fått lusten tillbaka. Förstår inte hur vissa kan stanna med sina män som pressar på om sex. 

• Anonym (Gick bra?)
    Anonym (ööå) skrev 2022-03-18 21:21:16 följande:

Första barnet föddes med snitt så var därför igång rätt fort igen. Hade sexlust och blev gravid när barnet var ca 4 månader. Var väl inte helt planerat men eftersom det tog 3 år att få till den första så var det liksom bara att tacka och ta emot. Efter andra var det inte så lång tid heller men minns inte helt

Gick det bra? Det rekommenderas väl att inte bli gravid första året efter ett snitt?
Svar på tråden När sex igen?