• Cheneyney

Vi som startar IVF 2022

Tyckte det var dags att starta upp ett nytt inlägg för oss som startar IVF 2022.

Vi är ett par i 30 och 31 års ålder, inga barn sen innan. Försökt bli gravid sen 2018 då vi fick ett missfall. Sen kom corona, och dem hittade cellförändringar på mig, så vår resa har varit full med bakslag och tagit tid!! Men nu står vi här i början på vår första ivf och är så taggade!!! 

Vi är idag inne på dag 2 med sprutor, tar Bemfola. Ska på söndag börja med fyremadel, och den gör mig aningens nervös då den inte ska vara så trevlig. 
    Någon som sitter på tips för den, ska man "hugga" in den snabbt eller vad är lättast? :) 
  • Svar på tråden Vi som startar IVF 2022
  • Cheneyney
    Sonens Mamma skrev 2022-04-02 07:56:20 följande:

Nu är det många som är igång ?? Verkligen kul att följa. Och grattis till dig som har pussat.

jag kan fortfarande inte citera nån, så störande att det inte går. Får prova från datorn.

Jag är på rd 5 idag. Så tiden rullar på bra. 

har ni haft några biverkningar ni som tar Lutinus?

Jag tar Lutinus, och det jag märkt änsålänge är att jag är rejält förstoppad. Har även mycket finnar vilket jag inte brukar, vet inte om det också beror på det?
    Är bra på tredje dagen av Lutinus så får väl se om där kommer mer. 
    Har du biverkningar? 
  • Solstrålar11

Vad kul att det finns fler att få följa! och att det går bra. Går genom landstinget på livio i Umeå. gick igenom en behandlingen med Bemfola/fyramadel, tagit alla sprutar sedan fick jag corona ? avbruten behandling och vänta på nästa mens för nytt försök. 

Är väldigt orolig för äp- ni som gjort hur känns det? 

• Malin 845
    Solstrålar11 skrev 2022-04-02 22:24:51 följande:

Vad kul att det finns fler att få följa! och att det går bra. Går genom landstinget på livio i Umeå. gick igenom en behandlingen med Bemfola/fyramadel, tagit alla sprutar sedan fick jag corona ? avbruten behandling och vänta på nästa mens för nytt försök. 

Var också orolig för äp men det gick bra! viktigaste att komma ihåg är att andas. Det spänner och trycker men det går snabbt tills det är klart :)
  • Sonens Mamma

Mimzan: Fy va hemskt . Då håller vi tummarna nu. Måste vara skönt att lyckas på första??

• Sonens Mamma

Cheneyney: 

samma här , förstoppning. Kom så fort jag började. Hade en dag i förra veckan där jag mådde så illa med och det är ju en vanlig biverkning vad jag har förstått. Tack och lov försvann det. 

vilken testdag hade du?

• Mimzan

Jag var oxå tok nervös över ÄP men det var inte alls så farligt, klart det känns lite obehagligt men jag fastnade i att titta på monitorn,coolt att se när äggblåsorna blev utsugna. Sen var det första gången jag fick lugnande det var ju oxå en skön känslaGlad
  • Cheneyney

Gjorde äp i onsdags, trodde det skulle vara betydligt värre. Lokalbedövningen var värst för mig, resten var inte så farligt. Man får påfyllning av läkemedel vid behov och personalen är fantastisk :) 
  • Cheneyney
    Sonens Mamma skrev 2022-04-03 08:43:05 följande:

Cheneyney: 

samma här , förstoppning. Kom så fort jag började. Hade en dag i förra veckan där jag mådde så illa med och det är ju en vanlig biverkning vad jag har förstått. Tack och lov försvann det. 

vilken testdag hade du?

Skönt man inte är ensam! Usch, illamående är hemskt, var det under ivfen, men avtagit nu.
    Vet inte vad man ska göra mot förstoppningen, äter fibrer för att försöka hjälpa till typ.

Inte fått testdag ännu. Ska dit för återföring av en femdagars imorgon, så hoppas innerligt dem klarat sig! :)
  • Mimzan
    Sonens Mamma skrev 2022-04-03 08:41:10 följande:

Mimzan: Fy va hemskt . Då håller vi tummarna nu. Måste vara skönt att lyckas på första??

Verkligen förtidigt för att känna någon lycka än känner jag, kan ju vara att jag hade hormoner kvar i kroppen så testet blir missvisande. Så nu ska jag vänta till riktiga testdagen. Men självklar håller jag tummarna för att detta håller sig. Så jobbigt att bli besviken gång på gång med något man en gång tog som självklart.
    Har ju två barn sedan innan, har inte haft några problem alls att bli gravid men det var försig 17 och 15 år sedan ha ha, var nog lite mer fertil dåSkrattande
  • Solstrålar11

vad skönt att höra att det ändå gått bra! Kanske man inte behöver vara så orolig..???? det är nog mycket att tänka på ändå runt alltihopa. 

Cheneyney- vad spännande, får man fråga hur många ägg du fick ut?  Får Inte till att svara,

Svar på tråden Vi som startar IVF 2022