• MaddieG

    Hiälp

    Anonym (A) skrev 2022-03-18 20:39:10 följande:
    Hur många har hittills sagt att dom skulle göra som dig? 
    Kanske ingen men ni behöver inte få mig att låta som jag är ett svin heller
  • MaddieG
    Matilda03 skrev 2022-03-18 20:59:45 följande:
    Du skrev att många skulle göra som dig, finns ingen här som säger att de skulle göra som dig. Du låter väldigt egoistisk och omogen, tror knappast du verkligen älskar din pojkvän, du överväger att spela med honom ev låta honom tro att han ska bli pappa efter att ha varit otrogen mot honom. 
    Jag är verkligen inte ego. Tycker även att jag är  mogen. sluta låta som jag är ett äckel, jag älskar min sambo över allt annat
  • MaddieG
    Anonym (Mm) skrev 2022-03-19 11:30:08 följande:
    Det är ju hur egoistisk du skriver som gör det
    Och vad fick du luft ifrån?
  • MaddieG
    Anonym (Tyui) skrev 2022-03-19 11:44:51 följande:
    Det är du själv som säger att du är ett äckel, men dina handlingar har varit egoistiska, omogna och framförallt riktigt elakt och svekfullt.
    Om du är mogen så löser du situationen nu innan det blir alldeles för mycket, självklart är du egoistisk när du endast försöker lösa situationen till enbart din fördel.
    Du borde istället stå för vad du gjort och reda ut denna soppa du skapat, det är det enda som skulle kunna få dig att framstå som lite mogen iallafall.
    Jag känner mig som ett äckel men jag vet att jag inte är de. Du håller på och prata om att jag ska mogna hela tiden. Jag är tillräckligt mogen så sluta bett dig som om jag vore en barnrumpa. Om sanningen kommer fram så blir ju dem som betyder mest ledsna och bättre att vänta och se då istället
  • MaddieG
    Anonym (Vuxen) skrev 2022-03-19 12:04:32 följande:
    Du har "råkat" bete dig lite som ett äckel skriver du i TS. Du har alltså råkat vara otrogen flera gånger. Dessutom samma dag Du haft sex med din pojkvän. Du har ju inte alls råkat vara otrogen. Du har planerat ditt svineri. Erkänn det för dig själv till att börja med.  Ja, det är dags att bli vuxen nu och ta konsekvenserna av ditt vedervärdiga beteende. Jag råder dig att berätta för pojkvännen och din vän vad du haft för dig. Om din kille förlåter dig skulle jag bli förvånad. Att din vän förlåter dig är nog omöjligt. Sen får du avgöra om du ska behålla barnet eller inte. Därefter lär du av misstagen och tar ansvar.
    Avslutningsvis hoppas jag detta är en trolltråd. 
    Stopp och belägg! Jag har inte planerat någonting och definitivt inte att jag själv eller att någon ska tycka att jag är ett äckel/svin. De hände bara och man får lära sig av sina misstag. Som sagt jag är redan vuxen och ingen barnrumpa som vissa här verkar tror. Jag behöver både min vän och sambo i mitt liv och vill
     inte såra dem
  • MaddieG
    Matilda03 skrev 2022-03-19 12:35:04 följande:

    Varför frågar du om råd när du inte vill ta ansvar för vad du gjort? Det är ju som att prata med en vägg att skriva till dig. Bestäm bara själv vad du ska göra då. 


    Men jag kan ta kritik men jag är trött på att så många här behandlar mig som om jag vore en barnrumpa. Jag är mogen?
  • MaddieG
    Anonym (A) skrev 2022-03-19 14:00:55 följande:

    Tycker det är så spännande att du vädjar om hjälp men av alla oss här så håller ingen med dig i det valet du verkar vilja göra och då går du 100% in i försvar istället. Du vill inte ha hjälp, du tycker själv att du har lösningen på problemet så då behöver du inte argumentera med oss heller. Sen att alla här tycker att din lösning inte är ett alternativ är ju skitsamma för det är inte vi som ska stå där och säga att ?jag ville inte berätta i onödan men nu när det visat sig att barnet inte är ditt så måste jag berätta att du är inte pappa till barnet som du längtat efter och jag har också varit otrogen?. Lycka till 


    Hjälp? Ni försöker få mig att tro att jag är någon barnrumpa håller på och prata om mogenhet mm? De är inte så lätt att erkänna något sådant för sin sambo som jag har gjort
  • MaddieG
    Anonym (Kimchi) skrev 2022-03-19 16:41:23 följande:

    Är nog benägen att hålla med dig. Du är ett äckel. Så många fel på en gång. Vara otrogen och dessutom med en väns kompis. Höjden av otur att bli gravid på första försöket. Oskyddat sex? Hur tänkte du där? Du ska definitivt göra abort. Graviditetstest när sambon kommer på dig? Dålig planering! 


    Sedan ska du allvarligt tänka över din relation. Kanske bäst att avsluta den pga de svek du har samlat ihop. Otrogen och gravid. 


    Du har haft så många chanser att ta ditt förnuft tillfånga innan han fick utlösning i dig. Så många tillfällen att bryta idiotin du håller på med. 


    Det är inte fair play på en fläck det du håller på med. Skärp dig! 


    Men tack, fina ord du kallar mig för när jag redan ligger ner. Att jag hade oskyddat sex är ju svar att jag inte hade planerat att ha sex med min kille sambo. 


    när Du skriver så här så känner jag mig ju bara ännu mer äcklig. Är det du vill att alla ska känna sig äcklig när dem har råkat strula till de? 


    Jag har ju redan skärpt mig!!

  • MaddieG
    Anonym (Dubbelmoral) skrev 2022-03-19 17:38:19 följande:

    Hmm, hur hade du reagerat om det visade sig att din sambo varit otroligen med din bästa kompis och hon blivit gravid? Fundera på det en stund.


    Jag hade dumpat min sambo och verkligen behandla5 dem båda som de svin danskulturen vara. Min vän skulle jag aldrig förlåta. 


    Finns en anledning varför jag inte avslöjar mig

  • MaddieG
    Anonym (Dubbelmoral) skrev 2022-03-19 17:57:04 följande:
    Kan du då inse att du själv betett dig likadant?
    de svider
  • MaddieG
    Anonym (Kimchi) skrev 2022-03-19 18:11:06 följande:

    Jag har inte kallat dig äckel. Det gjorde du själv och jag höll med. Å skärpt dig har du nog inte gjort. 


    Tycker du att det är så konstigt att flera här kallar dig för barnrumpa och omogen? Dina handlingar visar ju att du är det. 


    Du skyller på att du inte hade planerat att ha oskyddat sex när du låg med vännen. Ingen tanke på att ge fan i att ha sex. Av två orsaker: 1 otrogen 2 oskyddat. 


    Du nämner inget om hur du tänkte när du gjorde gravtestet. När du blev påkommen. Eg ska du köpa en lott som lyckats bli gravid på ett ligg. 


    Dubbelmoralen om läget hade varit omvänt är ju helt fantastiskt. Hur hade du tänkt att du skulle kunna se båda i ögonen? 


    Ta och packa ihop dina saker och lämna dem båd två. Boka in en abort snarast möjligt. Sedan försöker du få styr på dig själv och ditt liv. Sätt punkt nu och gå vidare. 


    Du sa inte att jag inte var de heller. Du vet la inte om jag har skärpt mig?


    jag är ingen barnrumpa de är lögn


    jag hade inte fått mensen och då testade jag mig

    jag kommer inte lämna honom frivilligt

  • MaddieG
    Anonym (Dubbelmoral) skrev 2022-03-19 19:54:09 följande:
    Jag tycker mest det låter som om du försöker undvika konsekvenserna av dina handlingar, vilket i sig är ett ganska omoget beteende.
    Jag vem vill bli straffad 8 onödan
  • MaddieG
    Anonym (J) skrev 2022-03-19 19:49:05 följande:

    Nu är jag övertygad om att du bara är uttråkad och trollar, men mitt förslag hade varit att säga att du inte vill fortsätta graviditeten och göra abort. 


    Bevis?
  • MaddieG
    Anonym (Kimchi) skrev 2022-03-19 23:40:10 följande:

    Om du har skärpt dig och ligger på den här nivån vill man inte veta hur du varit förut. 


    Du tänker inte lämna din sambo frivilligt. Jag tror du kommer få hjälp att lämna honom. Även av din vän som du låg med och även hans flickvän. 


    Förstår du vad du har ställt till med? Förstår du att dina handlingar får konsekvenser? Beter man sig som du och inte fattar att det är fel är du inte vuxen. Inte heller vuxen nog att ta den skit det medför. Omogen oavsett ålder. Ansvar och hänsynstagande kommer med mognad. En del mognar aldrig. En del är rätt lågbegåvade. 


    Så fortsätt ha huvudet i sanden. Om du tror att du klarar dig ur situationen är du inte bara omogen utan även naiv. Gör det enda rätta. Dra därifrån och gör abort. 


    Du skadar så många människor inkl dig själv. 


    Och vad menar du med de? Vadå nivå? 

    Återigen jag har/är ett äckel inget jag är stolt över men kan inte hjälp de.ska inte straffas för de.

    Klart jag förstår jag känner mig som en skithög och jag äcklas av mig själv men att erkänna för dem jag älskar är för stora risker.

    Vissa här tycker jag är en barnrumpa vem vet de kanske jag är. Något fel på de?
Svar på tråden Hiälp