Anonym (Älskar fel man) skrev 2022-03-19 12:16:12 följande:
SÅ bra tips, tack snälla!!! Jag svarar ju alltid direkt, finns jämt där för honom. Så det kan också vara en del av min fälla, jag är för lättåtkomlig och inte så svårfångad.
Det är alltid han som ringer i regel, det har förändrats med tiden. Förr var jag mer "på", nu har jag backat och ringer sällan. Han däremot har ringt två gånger redan idag.
En timmes svar på sms och vart tredje samtal ska jag trycka upptaget. Bra att träna på att inte finnas tillgänglig jämt.
Dejta andra känns sisådär, känns på sätt o vis som att jag redan är i en relation. Men absolut att jag ska vara mer öppen för tanken. Lovar!!!

Bra där
Sen är ju den krassa sanningen också att det finns en anledning till att ni bara är vänner och inte är ihop. Hade han velat ha dig så hade det blivit så. Glöm inte bort det. Så det hjälper dig inte att spela svårfångad eller lättillgänglig. Han kommer inte få rätt känslor bara för det. Försök att påminna dig själv om det. Det finns inget magiskt abra-kadabra-formel som ändrar faktum.
Min nuvarande sambo hade ett liknande förhållande med en kvinna. Dom umgicks som "par" och gick på tillställningar, danser, restauranger, parmiddagar etc. Men det fanns inga som helst romantiska känslor där. De hade inte sex och det var enbart platoniskt. Han brydde sig mycket om henne och höll av henne men enbart som en mycket kär vän. Det sista klicket fanns helt enkelt inte där. Och så länge de var nöjda med detta så funkade det ju. Vad jag förstår så ville hon nog gärna ha mer men han ville just då inte ha nåt förhållande utan kände sig färdig med den biten pga två tidigare misslyckande äktenskap. Att ha en vän hjälpte honom att slippa bli kär och slippa ta risker igen. Han behövde liksom inte tänka. Nu pratar vi om en man 60+... Deras relation började väl lite smått rinna ut i sanden då hon ville mer och så en dag sprang han på mig av en slump. Vi kände inte alls varandra överhuvudtaget utan möttes tack vare ett gemensamt intresse. Han blev kär och vi är nu sambos..
Kanske vår story kan få dig att tänka till lite på din egen situation..