nnnnnnnn skrev 2022-03-20 13:29:45 följande:
Bjud in honom på mat och någon god dryck, tänk dejt. En fredag eller lördag kväll, hemma hos dej eller att du tar med mat/dryck så ses ni hos honom.
Så äter ni och pratar om allt möjligt, sen säger du: "Det är dags för mej att gå och jag tycker att det är dags att bryta helt ett tag. Du vet om att jag är intresserad av dej, att det vore kul och se om vi kan få kärleken att funka lika bra som vänskapen, men du verkar inte vilja samma. Om jag ska kunna satsa på att träffa någon behöver jag ha avstånd från dej, för jag blir hela tiden påmind om hur bra vi har det tillsammans och det gör det svårt för mej att vara öppen för andra. Så därför tänker jag att vi inte ska höras av alls eller träffas på minst en månad nu."
Så ser du hur han reagerar.
Finns flera alternativ:
1) Han är lite dragen och i samma läge som när han sa att han var kär i dej = han övertalar dej att stanna. Så får ni se om han ångrar sig dagen efter eller ej... Ha det i bakhuvudet! Så du inte hör bröllopsklockorna klämta...
2) Han låter dej gå men hör av sig och vill prata mer. Då kan du avgöra om ni ska chansa eller bryta. Du kan iallafall ställa ultimatum=> jag vill att vi dejtar om vi ska ses mer, annars bryter vi helt.
3) Han låter dej gå och hör inte av sig mer.
Oavsett vilket så får du besked och kan gå vidare.
Ångrar du dej sen och saknar din vän, så kanske ni kan återuppta vänskapen efter någon månad när du hunnit dejta en del och kanske hitta kärleken?
Å, så fint svar. Har redan sagt, via sms, ett par gånger att jag behöver en paus för att andas lite, att det blir jobbigt att tycka om honom så mycket. Då har jag fallit dit efter nån vecka och hört av mig till honom och sen har det rullat på som vanligt utan att vi pratat om det.
Jag skulle gjort precis som du sa, käkat och druckit lite vin med honom för att se sen vad som händer. Problemet är att han inte bor i samma stad, så det funkar liksom inte. Har sovit hos honom några ggr, delat säng och gosat hela nätterna (utan sex, men nära) och det var ljuvligt. Det var också då han sa att han älskade mig och att han blivit kär, och sedan dess har vi blivit ännu tajtare. Så om jag får chansen igen så kommer jag ta den. Ska bara jobba med min kropp och självkänsla först, jag inbillar mig att det skulle bli oerhört tungt att bli nobbad.
Idag pratade vi i telefon och då sa han förbigående att jag var den coolaste tjejen han haft en relation med eftersom jag aldrig tar illa vid mig när han retas, men efter ett tag när vi pratade om vad som ger livsglädje så sa han att han absolut skulle få en massa energi om han var i ett förhållande nu. Dubbla budskap, det är då hans grej det..!