Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Let´s Dance 2022

molly50 skrev 2022-04-10 11:42:46 följande:
    Ja,det håller jag med om.

Ja,det gäller ju oavsett vilket program man får rösta i.
    Många röstar på personerna istället för på vad de gör.
    Det här är t ex en danstävling.
    Då kan man inte rösta på vilka personerna är.
    Det är ju som när Lasse Brandeby var med och själv ville åka hem.
    Ändå så röstade folk kvar honom i vecka efter vecka.
    Det tyckte jag var mer eller mindre elakt.
    Nu är det inte en ren danstävling, det är ett nöjesprogram där konceptet ser ut som det gör.
    Domarna tittar på vissa saker, tittarna på annat. Både domarna och de som deltar är väl införstådda i detta, men uppenbarligen inte alla tittarna
  • sextiotalist
    Johannus skrev 2022-04-10 16:44:56 följande:
    Kommer i håg det med Lasse Brandeby. Det är elakt om deltagaren vill åka hem. Men det vore bra om bara juryn kan få döma mer rättvist.
    Brandeby kunde välja att hoppa av. Han hade goda orsaker, hälsan. Men han valde att stanna kvar 
  • sextiotalist
    Johannus skrev 2022-04-20 23:52:59 följande:
    Detta är en ren danstävling. Deltagarna har var och en en dansare som är proffs i alla danser. Domarna tittar på allt dem lärt sig en gång i tiden......(Jag har varit dansare tidigare) Har även lärt folk att dansa. så jag vet vad domarna tittar på.....Det tittarna ser ....Vem är det på golvet? Är det min närmaste, kusin, vän, min syster, bror, mamma, pappa........Tittarna BORDE INTE få välja vem som går vidare.....juryn kan sitt jobb..... inte släkt, vänner....Som oftast vinner den som har STÖRST släkt, vänner, kusiner, kusiners kusiner............Nästan så man spyr ....
    Nej det är ingen ren danstävling. Det är ett nöjesprogram, ett koncept som tv 4 köpt in. Hade det varit en ren danstävling hade det endast varit juryröster 
    Sedan att du inte gillar konceptet är en annan sak 
  • sextiotalist
    Johannus skrev 2022-05-01 02:34:58 följande:

Vet at det t är natt, men det är nu jag har hunnit titta på play Let´s Dance.....Underbara danser i kväll, men när det skulle röstas ut någon så visste jag vem som kom vidare....

Hade sett Markus kvar...men men....Nu är min Önskan att Erik vinner hela Let`s  Danc. Om Philip vinner då slutar jag att se på programmet.......

Varför ogillar du Filip? Han är ju väldigt duktig.
    Jag tror på Filip och Eric i final.
    Det blir nog Marie som ryker nästa gång och sedan Aron.
Svar på tråden Let´s Dance 2022