Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Let´s Dance 2022

Det blev Aron som åkte ut.

Lite tråkigt. Det har varit roligt att se honom dansa i sin rullstol.

• molly50
    Johannus skrev 2022-05-07 23:47:35 följande:
    Jag var helt säker på att Aron, Filip och Erik skulle gå vidare och att Marie skulle åka ut, men nähä.

Nu blir nog många på FB sidorna glada att Aron åkte för han har inte fått många feedback där inte. Jag tycker att Aron gjort bra danser trots att han sitter i rullstol. Och jag måste säga att Jasmine eller hur man stavar hennes namn är Otroligt duktig. Tror inte många hade klarat av att dansa med någon i rullstol som hon gjort.

Nu hoppas jag som jag gjort från början att Erik vinner för han är min favorit. Han dansar så fint. Hans kropp är som gjord för dans. Erik och Katja är så underbara tillsammans på dansgolvet.
    Ja,Erik är min favorit med.

Aron är duktig. Och ja,Jasmine med. 
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-07 23:50:43 följande:
    Ja det var tråkigt att Aron åkte ut, men jag tror att folket röstade så för att lättare kunna se det tre sista dansa med "STEG gjorda med fötter" som det skrivits så massor om i FB......

Önskar Aron alla lycka till i framtiden och vem vet han kanske öppnar en studio med danser för rullstolsburna.....Det vore nåt.
    Jag tycker det var roligt att se att det faktiskt går att dansa med rullstol.
    Men inser ju att alla inte delar min åsikt.
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-09 00:14:01 följande:
    Jag är så glad att Aron visade för Svenska folket att även dem i rullstol kan prestera. Jag är mormor till 3 barnbarn som är funktionshindrade....äldsta kan gå, men inte längre sträckor då han har hjärtfel, men älskar att dansa, älskar musik......Har rullstol. 

Barnet jag är assistent till (mellanbarnet) Kunde gå ett bra tag, men epilepsin slog ner så att hon vägrar att gå idag utan stöd från mig som assistent.....eller oss alla runtomkring, Behöver rullstol i affär eller längre turer ute.

Yngsta barnet har inte lärt sig gå oavsett barnet är 7 år....Behöver rullstol....... 

Alla 3 barnbarn är väldigt framåt, gillar musik, gillar att leka med sina plattor  för att söka film, eller fotografera, eller filma......Ingen av det 3 kan prata.......

Det enda jag som mormor önskar att mina barnbarn är likvärdiga i världen som alla andra ,......INTE SÄRBEBEHANDLAS.......Men det kan jag bara glömma alla ser ner på funktionshindrade....
    Då är det ju bra att visa att man faktiskt kan klara av saker fast man är rullstolsburen.
    De som ser ner på funktionshindrade kan inte besitta särskilt mycket empati. Tänk så.
    Det säger mer om dem än det gör om de som är funktionshindrade.
    Jag är själv undersköterska och har sett många i rullstol men som ändå klarar av att göra saker.
    Så jag vet att det går.
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-09 22:00:52 följande:
    Helt klart går det att som rullstolsburen att göra saker, men man är inte på sammavillkor ute i samhället. 

Vet bara när man är i affären med barnen som då sitter i rullstol så kommer andra kunder och kör sin kundvagn på rullen utan att be om ursäkt.
    Var en gång på Leos Lekland med barnen, en pappa med sina två barn trängde sig före oss när vi skulle göra saker på det olika lekställen och det var inte bara en gång utan hela tiden visade ha sina barn att "Ta ingen notis till det funktionshindrade barnen"....Så rädslan är djup när man tänker på framtiden.
    Det är ju fruktansvärt att det är så.
    Jag har själv hoppat på kryckor ett par gånger då jag skadat mig.
    Och då märkte jag hur dåliga folk är på att t ex hålla upp dörrar för en osv.
    Bara det visar på brist på respekt för andra människor,tycker jag.
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-10 22:15:09 följande:
    Precis det finns ingen respekt hos friska människor.
    Det verkar inte bättre.
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-14 21:21:09 följande:
    Har inte hunnit se vad dansarna har presterat. Kom precis till rummet så jag får se resten nu.....Hoppas fortfarande på Erik till finalen.
    Ja,jag med,

Varvar med esc  på svt så jag ser inte precis allt jag heller.
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-14 21:32:26 följande:
    Ler  för att du hinner se på 2 kanaler samtidigt....Skrattande
    Haha! Ja. 
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-14 21:59:40 följande:

Jaa det blev som jag trodde redan tidigare att Erik och Filip är i finalen.

Ja,samma här. 
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-24 01:15:55 följande:
    Jaaa min favorit vann. Höll hela tiden på Erik och ja han och Katja vann såååå roligt.

Som sagt jag har varit på helg resa som jag fick i födelsedags present därför skrev jag inget på lördag kväll. Kom hem sent på söndag kväll/nattl. Upp tidigt på morgonen jobbat från 09.30 till 21.00. ...Suttit nu halva natten och tittat i kapp alla program som vi skriver om.

Men helt klart bästa vann...

Säger som du tack alla som varit med denna säsong. Hjärta
    Hoppas du hade trevligt. 
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-24 21:30:34 följande:
    Jag /vi hade det jätte trevligt på helg resan. Vi var till Gotland, mycket att se, bra boende, bra frukost.
    Det låter härligt. 
    Har också varit på Gotland. Där är fint. 
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-25 01:51:31 följande:
    Ja det var väldigt fint. Träden var annorlunda eller växte annorlunda. Visby gamla stan var verkligen vackert med sina ruiner och gränder. Det var även fint och se Rauker. Lummelunda grottorna vågade inte jag mig med in i, men däremot var min dotter med familj inne där. Jag har fobi för trånga utrymmen Skäms
    Ja,det är jättevackert.
    Jag var inte i Lummelundagrottorna. Det var faktiskt intressant.
    Men jag förstår att det inte är så lätt om man inte gilla trånga utrymmen.
    Även om jag inte minns att det var så trångt därinne.
  • molly50
    molly50 skrev 2022-05-25 07:48:01 följande:
    Ja,det är jättevackert.
    Jag var inte i Lummelundagrottorna. Det var faktiskt intressant.
    Men jag förstår att det inte är så lätt om man inte gilla trånga utrymmen.
    Även om jag inte minns att det var så trångt därinne.
    *Jag var inne i Lummelundagrottorna,ska det stå. 
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-25 21:59:14 följande:
    Jag har fått fobi av att jag fastnat 2 gånger i hiss. Var 9 år första gången, andra gången var i Göteborg på Universum. Så aldrig mera hiss eller trånga utrymmen. 

Dottern min tog bilder så jag fick se hur det såg ut där inne. Garanterat häftig tur för dem som vågar. 
    Ok. Då förstår jag.

Ja,det var en häftig upplevelse faktiskt. 
  • molly50
    Johannus skrev 2022-05-26 21:54:47 följande:

Tack alla som varit med att prata om Let`s Dance. Nu får jag önska alla en trevlig sommar för det lär väl inte komma så många program som vi kommer att följa under sommaren.

Tack själv!   
Svar på tråden Let´s Dance 2022