• Blommise

    Gå på konsert, hur går det till?

    Måste erkänna - har aldrig varit på konsert. ska dock gå på en konsert i sommar tänkte jag.
    går dit själv då ingen ville följa med.
    men jag funderar på hur man gör för att få inträde, jag vet att man köper en biljett via nätet men hur går det till sen? får man en digital biljett? är det bara att kliva in på konserten eller måste man visa upp biljetten för någon? har så många frågor.
    berätta hur det går till. 

  • Svar på tråden Gå på konsert, hur går det till?
  • Fjäril kär

    När du köper biljett får du ett mail där din biljett finns
    Du kan välja att skriva ut den på papper eller så använder du den digitala varianten. 

    På biljetten står det vilken entre du ska använda dig av på arenan/platsen.

    Du visar upp din biljett vid entrén som då blippas via avläsning (tänk biosalong eller badhus) 

  • Anonym (bis)

    Du köper biljetten och sedan brukar du kunna välja om du vill ha biljetten på mobilen eller skriva ut den. Väl vid arenan hittar du vilken entre som står på biljetten  och går dit. Där ska du först visiteras(de känner igenom kroppen utanpå kläderna, kollar i eventuell väska och liknande. Se till att inte ha med dig dricka/mat/godis/pepparspray/paraply/stora väskor/systemkameror/farliga föremål för dessa kommer du tvingas slänga vid visitationen annars) och efter visitationen får du visa upp biljetten. 

    Kom i god tid för köerna kan bli riktigt långa. Priserna för allt inne på arenan är svindyrt och många arenor är kontantfria. Det finns FAQ på arenornas hemsidor som svarar på de flesta frågor du kan ha.

Svar på tråden Gå på konsert, hur går det till?