Inlägg från: MsFry |Visa alla inlägg
  • MsFry

Varför är du inte vegan?

Jag har inga problem med att äta djur. Djur äter djur och människan är ett djur tillika omnivor.
    Däremot tycker jag inte att industrin kring köttdjur är okej och äter av den anledningen mycket vegetariskt. 

Förvånas mycket över disneyfieringen av djur bland vissa veganer, nej en gris är inte mer värd än en hund. Men av kulturella skäl är hundar inte ett djur vi äter här. 

• MsFry
    VerklighetsFisken skrev 2022-03-21 18:27:17 följande:

Djur väldtar djur. Med din logik kan jag våldta en kvinna för att det är naturligt för män att våldta. Bokstavligen talat en del av vår evolution. Nej, sluta. Om man vill följa kultur så finns det kannibalism inom vissa kulturer.

Nej, det är inte jämförbart. Alls. Inget av dina exempel är applicerbara faktiskt. 

Om du inte förstår begreppet kultur så är det svårt att förklara skillnader mellan kulturer för dig. Vad du menar med evolution är oklart, kan du förtydliga?

• MsFry
    VerklighetsFisken skrev 2022-03-21 19:02:47 följande:

Varför är det inte jämförbart?

Kultur? Vad är kultur, berätta.

Evolution är i princip en process för organismer att förändra. Våldtäkt var ett stort plus för reproduktion vilket är en del av evolution.

Om du ska ursäkta att skjuta en ren i hjärtat med kultur så vet jag inte varför du har några åsikter mot människor som inte delar samma kultur som dig. Förnedring av kvinnor är bara del av en kultur. Ge dig! Låt dem förnedra kvinnorna.

För att det inte är det, på samma sätt som att studsbollar inte är jämförbara med marsvin.
    Varför argumenterar du utifrån kulturbegreppet om du inte vet vad det är?
    Jag vet vad evolution är, det är inte det du skriver. Våldtäkt har aldrig varit ett stort plus för reproduktion för människoarten. Bara att du påstår det visar att du inte förstår vad evolution är. 

Det sista stycket i ditt inlägg är rena rappakaljan. vad ska jag ge mig om? Vem ska få förnedra kvinnor? Vem har jag åsikter om? Extremt oklart. Prova gärna att omformulera. 

Svar på tråden Varför är du inte vegan?