Varför är du inte vegan?
1. Kan du vara en djurälskare och bidra till allt elände som djuren får gå igenom för ditt nöja, alltså smak.
Jag tycker om djur och tycker det är ok att äta kött, jag gör det jag kan. Äter inte mycket kött, köper från nära gårdar. Tycker det är helt ok att ha en gård med djur man tar hand om för att sedan äta. Eller att jaga fria djur. Hade helst sett att det var så det var, att djuren fick ha bra liv, lite mer som förr.
2. Vad är den moraliska skillanden mellan en hund och en gris. Varför skall hundar älskas och ges liv men inte grisar.
Moraliskt ingen skillnad, grisar får älskas som hundar, har inget emot det om nån vill ha en gris istället för en hund.
3. Varför är du inte vegan?
Jag tycker det är svårt, jag tycker inte det är fel att göra smör,ost, mm. Men som sagt, gillar inte industrin.
Jag har en fråga av ren nyfikenhet, hur tycker du det borde se ut samhället, hur skulle det bli om alla var veganer. Hur ska djuren leva? Helt fritt? Vissa begränsningar? Vad ska djuren leva av?
Jag tänker att absolut vi borde minska köttätande, fler mindre jordbruk så fler kan köpa lokalt. Men alltså det är ju ett helt nytt samhälle så lite svårt att skriva allt såklart men hur ser du att det skulle se ut om alla var veganer?