Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Varför är du inte vegan?

1. Kan du vara en djurälskare och bidra till allt elände som djuren får gå igenom för ditt nöja, alltså smak.

Ja, jag kan vara djurälskare och djurätare på samma gång. Det är inte motsättningar i min mening. Kanske lite för mycket världsfilosofi i mig, många gamla, köttätande folkslag hade stor värdnad för djuren, bad om deras förlåtelse för att de behövde döda dem, och tackade dem direkt för att de blev middag.

Jag älskar havet också, driker lik förbannat vatten.

2. Vad är den moraliska skillanden mellan en hund och en gris. Varför skall hundar älskas och ges liv men inte grisar.

Ungefär samma som mellan en nära famljiemedlem och en avlägsen släkting. Människan har en långvarig och djupt ömsesidig relation till hundar. Grisar har mest varit intressanta när hungern knackar på. Att tro att det är något vi inte är påverkade av bara för att vi själva personligen inte är 25000 år gamla är naivt.

3. Varför är du inte vegan? För att jag bokstavligen inte skulle överleva. Jag vet att inte alla som äter kött har det att falla tillbaka på. Men mitt svar kunde lika gärna ha varit "kött är gott", jag behöver inte andra anledningar än så.

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Varför är du inte vegan?