Inlägg från: Anonym (gg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gg)

Varför är du inte vegan?

Jag ser inget fel med att äta alla sorters djur, men rovdjur och apor tex tycker jag känns äckligt att äta.

I min familj födde vi upp egna djur som grisar, kor, höns och får som hade ett jättefint liv och var älskade tills vi slaktade och åt dem. Det låter kanske motsägelsefullt, men det var normen i min familj. När de slaktades så slaktades de hemma på gården medan de fick sin favoritmat, de märkte inget.

Jag äter veganskt och vegetariskt ganska ofta, ibland i veckor, men jag har lätt att få näringsbrister med vegansk mat och känner ibland att det smakar för lite. Dessutom gillar jag smaken av kött.

• Anonym (gg)
    flemens skrev 2022-10-14 16:33:50 följande:

Det verkar vara jobbigt att vara vegan. Hålla ständigt på att kontrollera att man äter rätt. Känns som lite smått neurotiskt tillvaro. Men om jag hade en kock som gjorde all mat åt mig varje dag så att jag blev lika mätt så kvittar det vad jag äter.

1. Jag antar att jag inte är djurvän då.
    2. Anledningen till att man inte äter hund beror på den känslomässiga bindning vi utvecklats med genom årtusendena. Samma finns inte för grisar och kor. Men om det skulle krävas för överlevnad skulle jag nog äta hund också om jag ansåg livet värt så mycket.

Jag tycker personligen inte om att äta dem pga vad de äter. Gillar inte att äta kött och bajsätare, inkluderar egentligen även grisar, men våra föddes upp på vegetabilisk kost.
Svar på tråden Varför är du inte vegan?