Varför är du inte vegan?
Jag vet inte hur tex miljön hade påverkats av att alla plötsligt blir veganer.
Antar att det hade inte blivit så stor skillnad gentemot hur vi idag skövlar skog och liknande för att ge plats åt betesmark. Då hade vi isåfall fått skövla skog för att ge plats åt alla dem veganska substitut som kommer ätas istället, kolla bara på skogsskövlingen för att ge plats åt tex sojaplantager. För att inte nämna att just den typen av livsmedel måste genomgå ordentliga behandlingar i fabriker osv för att ens bli ätbar.
Problemet ligger nog inte i att man äter kött, och jag ser ingen moraliskt fel i att äta kött och har svårt att lägga vikt vid att det är
moraliskt fel att äta djur när vi låter en majoritet av världens befolkning leva under svältminimum och andra miserabla förhållanden snarare att man i speciellt i väst äter på tok för mycket kött.
Så nej jag kan inte ta hänsyn till att man äter djur. Däremot är det viktigt med bra djurhållning och förhållanden för djur även dem djur man äter kan man behandla med värdighet.
sen att påstå att det är ?moraliskt fel? att äta hund är inte heller rätt, det konsumeras både hund och andra djur i många delar av världen så nu projicerar du bara din ?västerländska? syn på det.
sen som du nämner så är väl veganism en filosofi, som alla inte vill följa. Precis som med allt annat.