• Anonym (Han är så grå)

Seriöst. Vad ÄR det med 50 Shades?

Ser var och varannan kvinna på facebook som gillar.
    Kvinnor i alla åldrar.

• Svar på tråden Seriöst. Vad ÄR det med 50 Shades?
  • Anonym (nej)

Vet inte. Den är pinsam. 
    /Kvinna

• Anonym (tvillingmamma)

Seriöst. Vad ÄR det med porr? Varför tittar så många män på porr? Män i alla åldrar.

• Anonym (B)

Den är så otroligt dåligt skriven så jag fattar inte hur någon ens kan tycka att den är bra på någon som helst nivå.

• Anonym (Strypmig)

Det är porr för kvinnor 30+.

Motsättningar som går djupt genom det kvinnliga psyket. 

"Chauvinism är dåligt. Patriarkatet förtrycker oss. Män ska bete sig snällt och respektfullt emot kvinnor. Män som brukar sin maktposition är kräk" osv osv.

Men skriv en snuskig bok om en rik, mäktig och lite smått psykotisk man, som i princip groomar en yngre kvinna till att uppfylla hans sexuella fantasier som bygger på dominans över henne.

Och vips får du en international bestseller bland kvinnor.

• Anonym (Strypmig)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2022-03-23 09:56:38 följande:

Seriöst. Vad ÄR det med porr? Varför tittar så många män på porr? Män i alla åldrar.

Därför att vi är sexuella varelser som behöver lätta på "trycket" emellanåt, och det går snabbare/enklare att göra så till porr.
  • Anonym (tvillingmamma)

Min poäng är att det är ganska meningslöst att fråga varför många gillar ditten eller datten. Fifty Shades är dåligt skriven och romantiserar en osund relation (och då syftar jag inte på sexet). Men många kvinnor har väl den som en lättillgänglig fantasi? Precis som många män med porr, som faktiskt ofta är ännu otrevligare än 50 Shades och liknande litteratur.

• Anonym (tvillingmamma)
    Anonym (Strypmig) skrev 2022-03-23 10:00:25 följande:
    Därför att vi är sexuella varelser som behöver lätta på "trycket" emellanåt, och det går snabbare/enklare att göra så till porr.

Läs mitt senaste inlägg. Detsamma med 50 Shades. Det är en lättillgänglig fantasi. Ingen normalintelligent kvinna tar böckerna särskilt seriöst.
  • Anonym (Han är så grå)
    Anonym (Strypmig) skrev 2022-03-23 09:58:18 följande:

Det är porr för kvinnor 30+.

Motsättningar som går djupt genom det kvinnliga psyket. 

"Chauvinism är dåligt. Patriarkatet förtrycker oss. Män ska bete sig snällt och respektfullt emot kvinnor. Män som brukar sin maktposition är kräk" osv osv.

Men skriv en snuskig bok om en rik, mäktig och lite smått psykotisk man, som i princip groomar en yngre kvinna till att uppfylla hans sexuella fantasier som bygger på dominans över henne.

Och vips får du en international bestseller bland kvinnor.

Verkar vara kittlande för många kvinnor.
    Det rinner till.
    sverigesradio.se/artikel/6086915

Klara sitter i kassan på ICA och drömmer om spännande män, spännande sex.
    Daniel som hon träffade ett tag, var ju så tråkig i sängen, hade inte direkt modellkroppen, jobbade bara som snickare, och så körde han en Volvo från 2007.
  • Anonym (lll)
    Anonym (Han är så grå) skrev 2022-03-23 09:26:46 följande:
    Seriöst. Vad ÄR det med 50 Shades?

Ser var och varannan kvinna på facebook som gillar.
    Kvinnor i alla åldrar.

Jag vet bara yngre kvinnor runt 20 som gillar. Jag som är ca 50 och mina kompisar tycker det är larvigt, både böcker och filmer. 
    Jag har sett första filmen men både jag och maken nästan somnade Skrattande
  • Anonym (tvillingmamma)
    Anonym (Strypmig) skrev 2022-03-23 09:58:18 följande:
    Det är porr för kvinnor 30+. Motsättningar som går djupt genom det kvinnliga psyket.  "Chauvinism är dåligt. Patriarkatet förtrycker oss. Män ska bete sig snällt och respektfullt emot kvinnor. Män som brukar sin maktposition är kräk" osv osv. Men skriv en snuskig bok om en rik, mäktig och lite smått psykotisk man, som i princip groomar en yngre kvinna till att uppfylla hans sexuella fantasier som bygger på dominans över henne. Och vips får du en international bestseller bland kvinnor.

Många kvinnor gillar inte 50 Shades och de flesta trivs inte med kvinnoförtryck i verkligheten, oavsett vad de tänder på. Tar du själv fiktiv porr eller erotik seriöst?
Svar på tråden Seriöst. Vad ÄR det med 50 Shades?