Inlägg från: blåblomster |Visa alla inlägg
  • blåblomster

    Missfall vecka 10

    Åh vad jag förstår och känner med dig, är/har precis varit i exakt samma situation. Är också 38 och efter flera års försök blev jag äntligen gravid via IVF med vårt sista FET i början av januari. Gick på VUL och såg hjärtat slå i v. 7, ett till i v. 9 var också bra. I v. 11 gjorde jag ett nytt VUL och då hade hjärtat slutat slå, några dagar senare hade det krympt och MA konstaterades (gissar att de kunde ha gjort det första gången också men jag var så chockad och ledsen, så jag gissar att de ville ge mig några dagar). I förra veckan fick jag skrapas. Det gjorde inte särskilt ont (blir ju bedövad) men jag har haft ordentlig mensvärk några dagar efter, eftersom livmodern drar ihop sig och man stöter ut vätska/blod. Det är väldigt individuellt hur ont man har, de flesta har inte särkilt ont enl. gyn. Jag har ganska svår endo så de förberedde mig på att det kanske gör mer ont.

    Jag har varit helt förkrossad, eftersom vi precis börjat hoppas och tro att det ska gå vägen (efter att hjärtat börjat slå) när beskedet kom och nu är vi tillbaka till ruta ett. Som jag förstår det är det mindre vanligt med MF efter hjärtslag men inte så ovanligt. Min läkare sa att det förmodligen var kromosomfel och att sånt tyvärr händer. Så på något sätt har jag förlikat mig med det. Jag har läst om massa missfall här på FL och förstår att det händer många. 

    Men samtidigt så känner vi också att vi vill försöka igen så fort det går. Jag känner att jag mår lite bättre om jag är proaktiv så just nu gör jag allt jag kan göra för att inte få missfall igen. Jag ska kolla min sköldkörtel och blod/koagulering innan nästa försök och har börjat med vitaminer igen. Vi vill båda ha barn väldigt mycket så jag gissar att det bara är att köra igång igen, även om jag är så trött på det. 

    Mycket kärlek till dig TS, hör av dig även via DM om du vill prata av dig Hjärta

Svar på tråden Missfall vecka 10