Bf December 2022 ????
Hej!
Testade positivt igår, vilket inte riktigt var planerat men absolut välkommet efter lite bearbetning! Är i vecka 4+2 med tredje barnet.
Hej!
Testade positivt igår, vilket inte riktigt var planerat men absolut välkommet efter lite bearbetning! Är i vecka 4+2 med tredje barnet.
Och GRATTIS till er andra
Hej!
Är idag i vecka 5+4 och känner ett lätt illamående hela tiden just nu, trött men typ död efter kl. 21 på kvällen och har ömma bröst. Men molvärken/växtvärken är inte alls lika jobbig som med tidigare barn, någon mer omföderska med två barn sen innan som känner mindre? Tycker bara att det känns lite då och då...
Sen en fundering... Någon mer som jobbar i vården och riskerar att möta patienter med eller med misstänkt Covid? Tycker det verkar framgå att man är i riskgrupp från vecka 22 (20) men vad gäller nu? Verkar som att man inte bör vårda nu men samtidigt vill man inte gå ut med att man är gravid redan nu... Hur gör ni andra? Vad gäller?
En liten nyfiken fråga, men hur gamla är ni? Är det första, tredje, femte, elfte barnet som ni har i magen ? Var bor ni ?
Är själv 31, är gravid med tredje med bf någonstans mellan 1/12-5/12. Ja eller mitt tredje barn, men min mans första. Mina två pojkar födda 2015 och 2019 är från ett tidigare förhållande och de bor hos oss varannan vecka. Vi bor i Västernorrland.
Ni som har barn sedan tidigare, när föddes era? :) Min dotter var beräknad den 11 men kikade fram några dagar tidigt, den sjunde.
Nu jobbar jag förvisso inom äldreomsorgen, men jag kommer inte få jobba längre än till v 20 som det ser ut just nu. Jobbar extra och min nya chef ringde för att stämma av lite inför sommaren i torsdags, så jag passade på att fråga henne då. Hon sa att direktiven fortfarande gäller, men att det ju är ett par veckor kvar så det är möjligt att det ändras tills dess.
Jag har bara schema till när jag är i v20+4 så för min del blir det inte många dagar som går bort, men trist att inte kunna jobba extra något sen under sensommaren/hösten. (Pluggar på universitetet annars)
Är i vecka 14 med tredje barnet och har en tydlig mage, ser verkligen gravid ut. Plockat fram mammakläderna redan nu för de är så sköna, inget magknip... Köper mer somriga kläder imorgon om KUB ser bra ut, så nervös inför det...
Roligt att se så mycket glädje efter alla ultraljud och KUB. <3 Gjorde i fredags och hade låg sannolikhet för kromosomavvikelser och havandeskapsförgiftning. Screenas det för havandeskapsförgiftning i hela Sverige? Minns inte om någon annan skrivit om det...
Någon annan som har svårt att sova och hitta en bra ställning redan? Bullar upp med kuddar både under mage, mellan knäna och bakom ryggen... Svårt att veta om det är foglossning på gång redan, hade det sist... Någon som har erfarenhet av gravidkudde? Är det värt?
Ett tag sedan jag också skrev nu! Läser att det är väldigt många som har gjort eller väntar på KUB vilket gör mig lite stressad då vi hade bestämt oss för att inte boka KUB. Dels för att vi måste boka det privat och kommer behöva åka minst 1,5h till närmsta klinik. Men här verkar det som att typ alla gör KUB? Ni som gör det, har ni blivit erbjudna eller bokat privat?
jag är i vecka 12 nu och börjar bli helt galen då jag fortfarande inte har fått se bebis, har inbokat TUL när jag är i v.14, känns som en evighet :(