Inlägg från: borisund |Visa alla inlägg
  • borisund

Bf December 2022 ????

Efter några dagar med mycket mycket mycket svaga streck på RFSU och Testlagrets stickor har jag nu på morgonen fått Gravid 1-2 veckor på Clearblues test med veckoindikator! Så nu vågar även jag skriva upp mig i denna tråd. Om allt går som det ska så är bf på självaste lucia, 13 december!

• borisund
    yasee skrev 2022-04-06 09:03:14 följande:

En liten nyfiken fråga, men hur gamla är ni? Är det första, tredje, femte, elfte barnet som ni har i magen ? Var bor ni ? 

Är själv 31, är gravid med tredje med bf någonstans mellan 1/12-5/12. Ja eller mitt tredje barn, men min mans första. Mina två pojkar födda 2015 och 2019 är från ett tidigare förhållande och de bor hos oss varannan vecka. Vi bor i Västernorrland. 

Jag är 28 år. Det är både mitt och min sambos första barn. Och vi bor också i Västernorrland!

• borisund
    Alice356 skrev 2022-04-09 11:23:05 följande:

När planerar ni andra att berätta för era nära och kära? Ni som varit gravida innan, vilken vecka berättade ni i då?

Går in i vecka 6 på onsdag, har redan berättat för de absolut närmsta vännerna (som visste att vi börjat försöka) och nu under påsken tänkte vi berätta för våra föräldrar. Glad

• borisund
    Näktergalen skrev 2022-04-12 11:36:32 följande:

Grattis till er alla!
    Även jag har plussat med beräkning för BF 6/12 om allt går som jag villGlad.
    Jag har inte så mycket symtom ännu, men innan jag plussat var jag så yr att jag trodde jag skulle svimma.
    Lite molvärk och trötthet.
    Och av någon underlig anledning går jag och längtar efter illamående.
    Har/ hade ni mycket symtom i vecka 5-6?

Jag går in i vecka 6 imorgon, har sedan nästan en vecka tillbaka blivit smått illamående när jag dricker vanligt vatten. Måste ha limejuice eller något i för att kunna dricka det haha
    Har läst om många som illamåendet kommit som ett brev på posten för i vecka 6, så jag väntar (och konstigt nog längtar) efter att det ska komma ordentligt! I övrigt är det mest bara trötthet jag känt av, så jag vill få något riktigt symtom som ?bevis? på att det faktiskt är något som växer där inne
  • borisund

BF I DECEMBER 2022 (nov/Jan) 

Frusig BF 22/11 33år (4e barnet) Umeå 

borisund BF 13/12 28 år (1:a barnet) Sundsvall

• borisund

Jag tog mitt sista digitala Clearblue i lördags och fick 3+, kändes så otroligt skönt! Imorgon går jag in i vecka 7 (6+0) och idag är det exakt en vecka kvar till första besöket, inskrivningen,  hos min privata barnmorska. Känns sååå långt bort, även fast det är ganska snart. Skrattande Ska bli skönt att få mer information också, då jag på internet hittar typ 47 olika varianter av information gällande exempelvis i vilken stad KUB görs. Tänkte också fråga hur det ser ut, om möjligheten finns att få ett tidigt ultraljud, eller om jag helt enkelt måste vänta till vecka 12 och KUB för att få ett bevis på att något händer där inne?

• borisund
    986247391 skrev 2022-04-20 18:01:50 följande:

Jag har också blivit himla illamående, har tagit prostafen i 3 dagar nu men blir så fruktansvärt trött istället då. Tänkte prata med BM på inskrivningen om illamående, men samtidigt känns det ohållbart att vara såhär trött i 3 veckor till. När har/hade ni inskrivning? Jag är i v 6+2 nu och har inskrivning om ca 3 veckor. Känns som det är så långt bort? 

Usch så trist det är att när en får bort illamåendet blir en ännu tröttare istället. Kanske du ska ringa till BM innan inskrivningen och be om råd?
    Jag är 6+0 idag och har inskrivning 6+6. Har inte känt något direkt illamående tidigare, men efter middagen idag slog det till. Inte så pass att jag behövde kräkas, men jag fick gå och lägga mig en stund tills det passerat. 
  • borisund

Hade första inskrivningen hos min barnmorska igår, en viktig milstolpe under min resa! Känner mig dock lite osäker kring om jag kände mig bekväm med denna barnmorska, och det finns bara två stycken på den privata MVC jag går på. Så det känns lite hugget som stucket om en ska byta eller inte. 

Fick under besöket information om att om vi väljer att göra KUB så behöver vi betala 2500 kr OCH åka antingen 13 eller 16 mil bort till andra städer för att få göra det inom regionen. Det var något vi läst oss till tidigare, och det känns otroligt surt. Speciellt då en närstående, som är lika gammal som jag (28 år), av misstag blev inbokad på KUB här i vår stad - och fick det gratis. Trots att det bara är de över 35 år som får göra det gratis, och som får göra det här i vår stad. 

Men så fick jag också tipset att det finns en privat mottagning 5 mil bort, där en kan göra det för samma pris. Så idag har jag haft kontakt med dem, och KUB är bokat till 7e juni, när jag är i 12+6. Gick in vecka 8 (7+0) idag, så jag hoppas verkligen att tiden går fort, längtar SÅ till att få se vad det är för liten filur där inne! 

• borisund

Jag är i vecka 8+2 idag, och jag känner mig inte gravid. Har hitintills inte haft några direkta problem med varken illamående, smärta eller eventuella blödningar. Jag är extremt trött, och har varit sedan typ vecka 5, men just nu är jag (förutom gravid) också dunderförkyld sedan några dagar tillbaka OCH började på nytt jobb i måndags - där vi haft 8 timmar utbildning om dagen i fem dagar nu. Så vilken av alla saker som gör mig såhär trött är en aning oklart Skrattande KUB bokat till 12+6 och jag längtar så otroligt att få något slags bevis på att det faktiskt händer något där inne.

Svar på tråden Bf December 2022 ????