Hade första inskrivningen hos min barnmorska igår, en viktig milstolpe under min resa! Känner mig dock lite osäker kring om jag kände mig bekväm med denna barnmorska, och det finns bara två stycken på den privata MVC jag går på. Så det känns lite hugget som stucket om en ska byta eller inte.
Fick under besöket information om att om vi väljer att göra KUB så behöver vi betala 2500 kr OCH åka antingen 13 eller 16 mil bort till andra städer för att få göra det inom regionen. Det var något vi läst oss till tidigare, och det känns otroligt surt. Speciellt då en närstående, som är lika gammal som jag (28 år), av misstag blev inbokad på KUB här i vår stad - och fick det gratis. Trots att det bara är de över 35 år som får göra det gratis, och som får göra det här i vår stad.
Men så fick jag också tipset att det finns en privat mottagning 5 mil bort, där en kan göra det för samma pris. Så idag har jag haft kontakt med dem, och KUB är bokat till 7e juni, när jag är i 12+6. Gick in vecka 8 (7+0) idag, så jag hoppas verkligen att tiden går fort, längtar SÅ till att få se vad det är för liten filur där inne!