Inlägg från: Stinajohannas |Visa alla inlägg
  • Stinajohannas

    Bf December 2022 ????

    Hej! Jag plussade förra måndagen 21/3 Hjärta första barnet! Grattis till er andra som plussat! Hur mår alla ?? Själv har jag motvärk Till och från och extremt frusen och törstig haha 

  • Stinajohannas

    Hej!!!! 
    jag Var på första samtalet idag på mvc , Jag är i vecka 6 (5-+2) och jag har molande Värk , mestadels kvälltid och ömma bröst. Man vill ju vara så säker på att de är en liten där inne så man vill ju känna så mycket som möjligt haha , jag tog tillomed ett till cb test idag med veckor vara för att se om det stog 3+ istället för 2-3 veckor Haha , fler Som övertänker som mig som fortfarande testar sig efter ? Hehe 

  • Stinajohannas

    Kanelkringla- haha skönt man inte är själv!! Ja det kommer säkert senare men som du säger är man ju orolig Och vill ha de bekräftat att de faktiskt är någon där inne som växer!

  • Stinajohannas

    yasee- haha ja man blir så lycklig och man får nog inte glömma bort den känslan mitt i all oro och övertänkande . Så NJUT på av din 3+ <3

  • Stinajohannas

    Åh fy inatt vaknade jag av att jag hade så ont i magen , mådde illa för hade så ont nästan så jag behövde kliva upp gå på toa ,  en höll sig kanske 5 min sen var de borta helt . Någon som Känner igen ??? 

  • Stinajohannas
    Loppster skrev 2022-04-06 18:31:25 följande:

    Stinajohannas: hur mår du nu? Jag hade liknande inatt. Vaknade klockan 05 av att jag hade molvärk. Tog mig upp och värmde en vetekudde Och gick på toa. Fick sån kramp i livmodern så det bara rann svett och kunde inte stå på benen. Det försvann efter ca 10 minuter och sen dess har det varit lugnt. Mest lite svag molvärk under dagen och inget blod. Var det liknande du hade? 


    Jag mår bra , var precis  som du beskriver det . har också samma med svag molvärk mest hela dagen men inget blod.. man blir ju så Orolig .. speciellt när man vaknar av det . Vilken vecka är du i ?? 
  • Stinajohannas
    Loppster skrev 2022-04-06 20:18:06 följande:

    Stinajohannas: Ja man blir ju super orolig. Varit helt inställd på att jag kommer börja blöda idag. Jag är i v6+1. vilken Vecka är du i? 


    Jag är i vecka 5+3 , hittade en gammal tråd här i familjeliv där de var flera som vaknat under natten av smärta som sedan släppt där allt varit lugnt , vart lite lugnare när jag läste där . Så vi borde inte oroa oss <3 
  • Stinajohannas
    Loppster skrev 2022-04-08 08:57:47 följande:

    Imorse kom första spyan. Så konstig upplevelse. haha jag mådde bra när jag steg upp ifrån sängen och så från ingenstans jätte illamående. Kräktes och sen mådde jag bra igen? Haha Skrattande


    Haha vad sjukt!! Men skönt med lite symptom kanske efter man oroat sig  <3 
  • Stinajohannas
    Loppster skrev 2022-04-08 10:51:53 följande:
    Ja jätteskönt. Hur går det för dig med molvärk och kramp? 
    Inte haft sådär extrem värk sen natten jag vakna så hoppas på de växte lite extra i magen bara haha!
    Har lite molvärk som kommer och går på dagarna , mer ont i brösten och så himla hungrig hela tiden haha :D
  • Stinajohannas

    Alice356- vi berättade 1 vecka efter vi plussade för våra närmaste vänner och familjemedlemmar. sen tror jag vi går Ut med det offentligt efter RUL beroende på hur det känns 

  • Stinajohannas

    Igår började illamåendet v7 (6+0) . Jag drog till jobbet utan att äta frukost och fy vad illamående jag var men ingen spya , inatt vaknade jag av att jag var illamående , vred och vände mig i sängen men somnade igen . Hur har ni gjort som har jobb där man inte kan gå och småäta något då och då för att lugna illamående ? har Ej berättat något på jobbet än 

  • Stinajohannas
    Emzor1 skrev 2022-04-15 08:56:03 följande:

    Bf December 2022 (nov/janFlört)


    StinaJohanna BF 3/12 , 26 år. (1:a barnet)
    Yasee BF 4/12, 31 år, (3:e barnet) 
    K747M BF 4/12, 35 år, (1:a barnet), Skåne
    Mimzan BF 7/12 39 år ( 3:e barnet) Eskilstuna 
    Gurre94 BF 8/12 27år (1:a barnet) Mariestad 
    986247391 BF 11/12 (1:a barnet) Linköping
    borisund BF 13/12 28 år (1:a barnet) Sundsvall
    Em97 BF ca 13/12, 24 år (2a barnet)
    Björnbärssylt BF 16/12 27 år (1:a barnet) Skövde
    Frökencharlotte BF 16/12 32 år (2a barnet) Skåne
    eae95 BF 18/12, 26 år (3e barnet) Hofors
    Butembobaby BF 20/12 31år(2a barnet) Uppsala
    Frusig BF 22/12 33år (4e barnet) Umeå 
    Cinapuffen BF 24/12 40år (3e barnet) Gävle
    Emzor1 BF 24/12 25år (1a barnet) Karlstad
  • Stinajohannas

    Hej! Någon som bestämt sig för att ej göra Kub här ? Som istället kanske ska boka in privat UL? Vilken vecka gör ni det då? 

  • Stinajohannas

    Någon här som inte ska göra kub ? Ska ni boka in tidigt UL privat då ? Och isåfall vilken vecka ? känns Så sjukt lååååångt och vänta tills RUL för att se bebis och förstå att de är på riktigt haha! Kluven på hur vi ska göra.. jag är i vecka 9 nu går in i vecka 10 i helgen 

  • Stinajohannas
    Cinapuffen skrev 2022-04-27 10:38:29 följande:
    I min region har dom slutat göra KUB. Istället gör dom UL på alla runt v.12 och om man vill får man göra NIPT. Så vi kör på NIPT och UL runt v.12. Glad
    Jasså ? Men gud vad skönt .ja de har vi inte här .. då kostar kub 2500 och sen får man välja att gå vidare med nipt om man vill då. tänk att de ska va så olika vart man bor i landet 
  • Stinajohannas

    stinajohannas BF 3/12, 26 år (1:a barnet) 
    Yasee BF 4/12, 31 år, (3:e barnet) 


    K747M BF 4/12, 35 år, (1:a barnet), Skåne
    Mimzan BF 7/12 39 år ( 3:e barnet) Eskilstuna 
    Omermammashjerta BF 8/12 (5:e barnet) Skåne
    Gurre94 BF 8/12 27år (1:a barnet) Mariestad 
    Etaj BF 10/12 40 år (6:e barnet) Blekinge
    986247391 BF 11/12 (1:a barnet) Linköping
    borisund BF 13/12 28 år (1:a barnet) Sundsvall
    Em97 BF ca 13/12, 24 år (2a barnet)
    AnnahmedH BF 13/12 (3:e barnet) Sthlm
    Björnbärssylt BF 16/12 27 år (1:a barnet) Skövde
    Frökencharlotte BF 16/12 32 år (2a barnet) Skåne
    eae95 BF 18/12, 26 år (3e barnet) Hofors
    Laktrisens BF 19/12, 30 år (2a barnet)
    Butembobaby BF 20/12 31år(2a barnet) Uppsala
    Frusig BF 22/12 33år (4e barnet) Umeå 
    Cinapuffen BF 24/12 40år (3e barnet) Gävle
    Emzor1 BF 24/12 25år (1a barnet) Karlstad

    nilje BF 27/12, 31år (1:a barnet) Skåne

    Emmfri90 BF 29/12 31år (1a barnet) Stockholm
  • Stinajohannas

    Någon här som fått en brun flytning i samband med orgasm eller numer 2 på toan ? hänt mig 2 gånger nu båda efter orgasm  och sen vid toabesök. Är i vecka 10 9+1. Är lixom bara lite i trosan och syns lite på papper men bara precis efter inte under dagen 

  • Stinajohannas
    Loppster skrev 2022-05-06 09:54:18 följande:

    Börjar bli så less på att må illa nu. I början kändes det bra med illamående för att man letade efter symtom men har mått illa sen v3 och är i v11 nu. 2 senaste veckorna har det blivit ännu värre.  Går helt okej mitt på dagen Men nätterna är hemska, går inte somna för att jag mår så illa. uppe och äter på nätterna med haha. Någon mer som som illa på natten? 


    Jag mådde endast illa på natten runt vecka 7 några gånger , kändes så himla sjukt att vakna pga att må illa och hungrig på samma gång . Men jag hade väldigt lätt och somna om för var så jävla trött hahah.. men tips är väll att ha nått att dricka kanske så hinner du slipper gå upp och kanske bli pigg . Fy lider med dig <3hoppas de går över snart !! Själv har jag tidig foglossning som blir värre för varje vecka så är de inte de ena så är de de andra  haha, jag går in i vecka 11 på sön:) ska du göra kub ? Eller bokat in något tidigt UL?
  • Stinajohannas

    Hej! Var inNe på gyn idag då jag haft flytningar som är bruna . Bara nån enstaka gång och främst under sex . jag överdrev för jag var orolig och ville se hur det såg ut . Mycket rätt så hade jag MA , bebis dog i v6 och såg de nu i vecka 11. hela min värld rasade kändes det som.. men jag försöker se positivt och att de är vanligt. men det är så svårt att inse.. blödningen har ej satt igång så ska ge de några dagar annars blir de piller på fredag .. men tack för stöd jag fått i denna grupp och grattis till er andra och lycka till <3 ni är grymma 

Svar på tråden Bf December 2022 ????