Inlägg från: K747M |Visa alla inlägg
  • K747M

Bf December 2022 ????

Plussade 23 mars med testa tidigt. Gjorde testet just för att denna gång undvika att få upp förhoppningar. Men, tji fick jag ????

Har dock ett utomkveds bakom mig, så innan jag vet att det åtminstone sitter rätt denna gången har jag lite svårt att börja slappna av och glädjas. Men, om allt går som det ska så har jag BF 4 december ????

• K747M
    Jossebosse1 skrev 2022-04-03 17:19:23 följande:
    Grattis! Hjärta
    Tack och grattis till dig med Solig
    Såg att du skrivit att du mått illa i tjugo veckor förra gången, håller tummarna för att det inte blir så denna Hjärta
  • K747M

Jag ska på inskrivning på torsdag, är då i v 5+3 om beräkningarna stämmer :) Har framför allt molvärk och ömma bröst. Det lite jobbiga var att jag fick näsblod under ett möte på jobbet idag, hoppas att det inte blir återkommande då kollegorna kommer börja undra.

Skönt att höra att ni är fler som fortsatt testar er. Känns bra att inte vara ensam med kontrollbehov, haha! :)

• K747M
    yasee skrev 2022-04-06 09:03:14 följande:

En liten nyfiken fråga, men hur gamla är ni? Är det första, tredje, femte, elfte barnet som ni har i magen ? Var bor ni ? 

Är själv 31, är gravid med tredje med bf någonstans mellan 1/12-5/12. Ja eller mitt tredje barn, men min mans första. Mina två pojkar födda 2015 och 2019 är från ett tidigare förhållande och de bor hos oss varannan vecka. Vi bor i Västernorrland. 

34 år, första barnet som förhoppningsvis får stanna kvar (utomkveds i höstas) och bor i Skåne :) Känner mig dock helt plötsligt väldigt ung igen, då allt är så nytt, spännande och lite läskigt. Hahah!
  • K747M
    borisund skrev 2022-04-12 18:09:12 följande:
    Jag går in i vecka 6 imorgon, har sedan nästan en vecka tillbaka blivit smått illamående när jag dricker vanligt vatten. Måste ha limejuice eller något i för att kunna dricka det haha
    Har läst om många som illamåendet kommit som ett brev på posten för i vecka 6, så jag väntar (och konstigt nog längtar) efter att det ska komma ordentligt! I övrigt är det mest bara trötthet jag känt av, så jag vill få något riktigt symtom som ?bevis? på att det faktiskt är något som växer där inne
    Såg också fram emot mer symtom, och mitt illamående kom 5+4 och nu 6+2 är det inte längre så trevligt. Hade helst bara velat vara hemma och äta frukt. Förstår inte alls längre varför jag längtade efter detta, hahah. Så njut innan det dyker upp ^^,
  • K747M
    Bf December 2022 (nov/janFlört)
    Yasee BF 4/12, 31 år, (3:e barnet) 
    K747M BF 4/12, 35 år, (1:a barnet), Skåne
    Mimzan BF 7/12 39 år ( 3:e barnet) Eskilstuna 
    Gurre94 BF 8/12 27år (1:a barnet) Mariestad 
    986247391 BF 11/12 (1:a barnet) Linköping
    borisund BF 13/12 28 år (1:a barnet) Sundsvall
    Em97 BF ca 13/12, 24 år (2a barnet)
    Björnbärssylt BF 16/12 27 år (1:a barnet) Skövde
    Frökencharlotte BF 16/12 32 år (2a barnet) Skåne
    eae95 BF 18/12, 26 år (3e barnet) Hofors
    Butembobaby BF 20/12  31år(2a barnet) Uppsala
    Frusig BF 22/12 33år (4e barnet) Umeå 
    Cinapuffen BF 24/12 40år (3e barnet) Gävle
  • K747M

Åh, måste bara berätta. Vi var på tidigt ultraljud idag (v. 7+2) då jag i oktober hade ett utomkveds. Men, idag fick vi se en liten krabat som sitter rätt, växer som den ska och ett litet hjärta som slår för fulla muggar. Underbart. Hoppas bara att den lille nu vill stanna Hjärta

• K747M
    Pokemama skrev 2022-04-21 16:07:38 följande:

Var inne på gynakuten idag pga extrem smärta i vänster nedre sida (vid äggstockar typ)
    Är i vecka 5 (4+5) . Dom gjorde vul och såg en hinsäck och gulesäck som stämde överens med den veckan jag är i. Men dom kunde inte utesluta att det även sitter  en graviditet i min vänstra äggstock ????
    Fick ta hcg-prov, som ser bra ut (4316 enheter) Men ska tillbaka på lördag för att ta ytterligare ett, utesluta utomkveds helt enkelt.. (dom vill att det dubblar helt enkelt) Har nån av er erfarenheter av detta? Nån som kan berätta isåfall? ??
    Vad händer om det är ett utomkveds OCH en graviditet som sitter och utvecklas son den ska? ????
    Inget utomkveds i bagaget, men 5 missfall...

Kan det vara att det är så tidigt och att de därför inte helt kunde utesluta (pga smärtan), eller sa de något om att de anade något på ultraljudet? Jag hade själv utomkveds i höstas, dock inte något foster i livmodern utan endast i äggledaren. Så det hjälper nog dessvärre inte så mycket med info om min hcg-nivå och åtgärd då jag inte samtidigt hade en pågående normal graviditet.

Men, mitt onda blev i alla fall värre och värre, vilket är vanligt vid utomkveds då smärtan blir svårare i takt med att fostret växer (om man väl fått smärta, inte alla som får det då det är beroende på hur och var den sitter). Så har din smärta försvunnit helt eller mildrats betydligt utan smärtstillande, så skulle jag (utifrån min erfarenhet och vad läkarna sa till mig) säga att det ät ett gott tecken Och har ditt hcg dessutom dubblats på lördag och VUL ser bra ut så lär du vara helt utanför riskzon. Håller mina tummar och tår för det!

Men om du känner mycket oro och det är mycket frågetecken efter idag så tycker jag du ska kontakta mottagningen för att kunna få klarhet i allt och vad det finns för eventuella åtgärder, OM det mot all förmodan skulle visa sig att du har ett samtidigt utomkveds  Hjärta
  • K747M
    MrsJenka skrev 2022-04-26 14:10:30 följande:

Jag kan tydligen hoppa in här.
    Jag har en son född 17 och en dotter född 18.
    2020 miste jag ett barn i v. 21+5 pga. parvo-virus.
    Och 2021 miste jag en 10 dagars son i psd.
    Så livet har varit hårt familj.
    Men tydligen har jag en ny liten druva med tickande hjärta i magen! Det glädjer mig något oerhört.
    Jag har bf 14 dec. Har fortfarande inte riktigt fattat att det är sant att vi får ännu en chans till ett tredje levande barn.

Åh, vad ledsamt att höra och vad starka ni är. Men så himla fint att ni nu fått ännu en chans. Håller alla tummar och tår för er Solig
  • K747M
    Frusig skrev 2022-05-05 23:29:47 följande:

I morgon har vi ett ultraljud bokat via kliniken vi går hos .  Känns så nervöst som alltid, verkar som de aldrig försvinner oavsett antal barn.

Mår ännu bra och sluppit illamående och dylikt än så länge. Vilket är både skönt samt lite stressande, lite symtom vill man ju ha..
    Mest att ja känner av att de drar i ligamenten samt att brösten växt som skvallrar om att jag är gravid. 
    Är I v 7+4 i morgon, hopps och tror på det bästa!

Hur mår ni andra och vilka veckor är ni i nu ? 

Hoppas att ultraljudet såg fint ut! {#emotions_dlg.flower}

Skönt att du har milda symtom, men kan också känna igen mig i stressen du nämner. Mitt illamående och andra tydliga symtom kom inte förrän i v 7-8 typ och innan dess kände jag mig nojig. Nu önskar jag mig tillbaka på grund av extrem trötthet, illamående som konstant åksjuka, ligament som hugger, en gasig mage som leker att den är i vecka 30 och för någon dag sedan kom även en rolig huvudvärk Skrattande Är i v. 9+4 idag.
  • K747M
    Stinajohannas skrev 2022-05-09 20:08:20 följande:

Hej! Var inNe på gyn idag då jag haft flytningar som är bruna . Bara nån enstaka gång och främst under sex . jag överdrev för jag var orolig och ville se hur det såg ut . Mycket rätt så hade jag MA , bebis dog i v6 och såg de nu i vecka 11. hela min värld rasade kändes det som.. men jag försöker se positivt och att de är vanligt. men det är så svårt att inse.. blödningen har ej satt igång så ska ge de några dagar annars blir de piller på fredag .. men tack för stöd jag fått i denna grupp och grattis till er andra och lycka till <3 ni är grymma 

Nej, usch vad tråkigt att höra! Stor kram till dig Hjärta
  • K747M
    Laktrisens skrev 2022-05-16 10:24:12 följande:

Hur går de för er alla? Hur mår ni o vilken vecka är ni i?
    själv är jag extremt trött o illamående. Äntligen ultraljud idag så jag hoppas att de ska se bra ut. Så himla nervöst.. :/

Trodde jag gick in i vecka 12 idag, men blev framflyttad en dag efter dagens UL. Woho! Lillen sprattlade på bra därinne, kändes väldigt lugnande att se! Hoppas att ditt UL också gick bra? :) Och om det gick bra, vilken vecka är du i?

Mitt illamående, trötthet och mitt sura humör verkar ha börjat ge med sig nu, men brösten däremot har börjat växa och magen börjar bli svullen (skulle dock tippa på svullna tarmar och viktökning då min livmoder ligger långt bak, haha). Så om du är i tidigare vecka än mig, hang in there - det blir bättre! :)
  • K747M

Åh, vad glad jag blir över att läsa om allas finna ultraljud och dina fina nyheter om bebis + hus, Loppster! :))

Jag ska själv på KUB på måndag! Ska bli roligt att se bebisen igen. Har dock fått en jäkla noja så fort jag får minsta ont någonstans, trots att jag nu är i vecka 13. Hoppas det lugnar sig efter KUB. Någon som har likadant eller har haft i tidigare graviditet och kanske kan komma med lite tips på hur man kan bryta tankarna? ^^

• K747M

Gjorde KUB igår. Allt såg fint ut och väldigt låg risk för någon kromosomavvikelse. Blev väldigt lättad att allt fortsatt ser bra ut, men så surrealistiskt att den där lilla sprattelfiluren nu bor i min livmoder :}

Fick även reda på att jag inte har BF den 3 december utan den 1:a. Spännande. Och jag börjar tro att det är en flicka som gömmer sig där inne, varför vet jag inte riktigt. Har ni några tankar om/känsla för vad era små liv kan vara?

• K747M
    refinnej87 skrev 2022-06-09 10:36:32 följande:

Hallå, någon som börjat med järntillskott ? 

Jag har fått börja, låg alldeles för lågt. Dock glad att det var det och inte att tröttheten liksom hörde till, höll nämligen på att få panik över att vilopaus efter sopsortering skulle vara mitt normaltillstånd under resten av graviditeten. Hahah! ^^
  • K747M
    JennyBomb skrev 2022-07-07 06:48:03 följande:

Va mysigt! Nu börjar vi minsann komma nånvart. I slutet av sommaren borde ju alla ha kommit typ halvvägs...o några ännu längre! Ska bli så kul att se hur nära våra BF bebisarna kikar ut. Någon kanske blir januaribebis o kanske finns det ngn som har tidig BF i december? Själv har jag BF ett par dagar innan julafton o har redan fått knasiga kommentarer om hur dåligt planerat det va. Som om man inte bara är glad att ens kunna bli gravid, när det än må ske. Det är inte en hundvalp man ska köpa så man kan välja lite när det passar...
    Finns det ngn här i tråden som bor i närheten av Skövde?

Amen fy vad tråkigt att höra! Precis som du skriver så kommer ju oftast inte en graviditet som på beställning. Himla okänsligt med sådana kommentarer.

Själv har jag redan fått höra att jag har liten mage...är liksom i vecka 19+2 med första barnet. Börjar även bli trött på alla oombedda råd och folk som tycker att jag överdriver när jag följer livsmedelsverkets rekommendationer (?). Tror jag kommer utvecklas till en bitsk liten kärring om det fortsätter Solig
  • K747M

Var på RUL idag, allt såg jättebra ut och vi väntar en flicka Fortsatt BF 1 december.

Tyvärr är mina Facebookgrupps-kunskaper ganska begränsade, men håller med om att det skulle vara trevligt med en lite mindre privat grupp.

Svar på tråden Bf December 2022 ????