Inlägg från: Björnbärssylt |Visa alla inlägg
  • Björnbärssylt

Bf December 2022 ????

Hej! Jag plussade förra veckan. Bf 16 december visar appen, jag är 27 år och det blir första barnet. Vi är jätteglada men alla tankar att något ska hända gör mig galen :( dagarna går i slow motion? Har någon tips på hur man kan tänka eller vad man ska göra för att tankarna inte ska äta upp en? 

Hoppas alla mår bra <3

• Björnbärssylt

Jag är 4+4, har ömma bröst och molvärk. Inget illamående än så länge men det är ju så tidigt ännu så det kanske kommer snart? 

• Björnbärssylt

Den meningen har fastnat hos mig också ?du väntar barn och inte missfall?. Det har hjälpt mig att våga tänka lite mer positivt. Jag håller tummarna för oss alla! Hjärta

• Björnbärssylt

BF I DECEMBER 2022 (nov/Jan) 

Frusig BF 22/11 33år (4e barnet) Umeå 
    borisund BF 13/12 28 år (1:a barnet) Sundsvall
    Cinapuffen BF 24/12 40år (3e barnet) Gävle 
    986247391 BF 11/12 (1:a barnet) Linköping
    Björnbärssylt BF 16/12 27 år (1:a barnet) Skövde

• Björnbärssylt

Jag är i vecka 5+5 och hade mitt första inskrivningssamtal igår (där jag bor är inskrivningen uppdelad i två besök) har mitt nästa besök när jag är i vecka 11. 

Jag har inte heller så mycket känningar än så länge förutom molande värk i magen och ömma bröst. Barnmorskan sa att det är endast 50% som blir illamående och det finns ingen forskning som kan koppla illamående till en sund eller extra ?stark? graviditet så vi som inte har illamående behöver inte oroa oss för det! Glad

• Björnbärssylt

Det gick bra! Det var samma för mig, mest skönt att kunna ställa lite frågor och komma till första milstolpen Glad när ska du dit nästa gång? 

• Björnbärssylt

Ett tag sedan jag också skrev nu! Läser att det är väldigt många som har gjort eller väntar på KUB vilket gör mig lite stressad då vi hade bestämt oss för att inte boka KUB. Dels för att vi måste boka det privat och kommer behöva åka minst 1,5h till närmsta klinik. Men här verkar det som att typ alla gör KUB? Ni som gör det, har ni blivit erbjudna eller bokat privat? 
    jag är i vecka 12 nu och börjar bli helt galen då jag fortfarande inte har fått se bebis, har inbokat TUL när jag är i v.14, känns som en evighet :( 

• Björnbärssylt

Tack för svar DazaC och Cinapuffen <3 skönt att ni har blivit erbjudna tester! lagom frustrerande då jag precis har flyttat ifrån en region där alla blir erbjudna KUB och bor nu i en region där endast 35+ får testa och att det är såå liten tillgång på privata mottagningar häromkring? Det är första barnet så jag tänker kanske lite för mycket på dessa saker. Men jag kanske bara ska ta ut en semesterdag och åka och göra ett KUB så slipper jag i alla fall undra sen. 

Svar på tråden Bf December 2022 ????