Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Bf December 2022 ????

Hej på er, hoppar in ny i tråden!

Bf 27/12 enligt app. Andra barnet (har en femåring). 

Är i vecka 7 (6+2) och mår förskräckligt illa sen en vecka tillbaka. Förra graviditeten var jag heltidssjukskriven till vecka 19 och inlagd en sväng för dropp i vecka 12 pga extremt illamående. Jag hoppas verkligen slippa det den här gången men känner mig inte så hoppfull just nu. 

• annieh897

Är det någon mer som mår så illa att ni inte kan jobba? Snart varit hemma en vecka (skyllt på förkylning) och har telefontid med mvc i eftermiddag. Ligger i soffan hela dagarna och försöker tvinga i mig nåt att äta. Inte spytt än men det känns som att jag ska göra det flera gånger om dagen. Tar Postafen på natten så jag får sova men kan inte ta på dagen för då skulle jag sova cirka 20 timmar om dygnet.

• annieh897
    986247391 skrev 2022-05-11 08:59:46 följande:
    Jag mår illa nästan hela dagarna, men kräks som tur är inte hela tiden. Jag var på inskrivningssamtal igår och BM tyckte jag skulle testa att äta B6 tabletter och postafen (som jag ätit ett tag nu)  Håller tummarna att det hjälper och annars skulle jag höra av mig.  Hur gick det för dig? Fick du någon hjälp av MVC? 
    Jag ska träffa en läkare på MVC imorgon. 
    Jaså, kan B6-tabletter hjälpa mot illamående? 
  • annieh897
    Laktrisens skrev 2022-05-16 10:24:12 följande:

Hur går de för er alla? Hur mår ni o vilken vecka är ni i?
    själv är jag extremt trött o illamående. Äntligen ultraljud idag så jag hoppas att de ska se bra ut. Så himla nervöst.. :/

Lycka till på ul!

Vecka 8 här (7+4 eller 7+5 beroende på app). Mår illa men har varit något lättare ett par dagar så har i alla fall kunnat vara ute i trädgården korta stunder. Men jag måste äta något litet konstant för att hålla illamåendet någorlunda i schack. 

Har bokat privat ul i slutet av veckan så håller tummarna att allt ser bra ut. 
  • annieh897

Kul att det börjar bli dags för kub för flera av er! Jag måste vänta ytterligare fyra veckor, känns som en evighet... 

• annieh897
    Laktrisens skrev 2022-05-31 17:19:08 följande:

Är i vecka 11 och mår så dåligt just nu, psykiskt o fysiskt. Sover typ hela dagarna o lägger mig vid 19 på kvällarna. Så trött, illamående och yrsel. Hoppas de vänder snart för jag orkar inte ha de så här. Är de fler som har de liknande?

Jag går in i vecka 11 imorgon och känner igen mig. Sover, mår illa, är yr, har hjärtklappning. Sambon kämpar på med jobb, matlagning, ta hand om femåringen... Jag bara ligger och ser högarna av stök växa i takt med mitt dåliga samvete.
  • annieh897
    K747M skrev 2022-05-31 20:46:32 följande:

Fick även reda på att jag inte har BF den 3 december utan den 1:a. Spännande. Och jag börjar tro att det är en flicka som gömmer sig där inne, varför vet jag inte riktigt. Har ni några tankar om/känsla för vad era små liv kan vara?

Jag har haft känslan att det är en pojke ända sedan jag plussade. Blir spännande att se om magkänslan stämmer. Med första barnet velade jag fram och tillbaka mellan pojke och flicka men ju närmre RUL det kom desto säkrare var jag på flicka. Och det var det.
  • annieh897

Man säger ju att missfallsrisken minskar efter vecka 12. Räknar man då vecka 12 som tolv fulla veckor (12+0 - 12+6). Eller syftar man på det som vardagligt kallas för vecka 12, dvs veckan innan?

• annieh897

Härligt Butembobaby!

13 dagar kvar till kub för mig. Hoppas så att allt ser bra ut så att det här förjävliga illamåendet är värt nåt...

• annieh897
    Laktrisens skrev 2022-06-09 12:24:23 följande:

så glad för er alla som gjort kub att de sett bra ut. Gjorde Kub test idag och det gick bra! v 11+4 idag så ett tidigt kub.
    hur har ni gjort, berättar ni efter kub eller väntar ni längre? Vill så gärna berätta nu efter kub men jag vet inte hur jag ska tänka! Hur tänker ni kring att berätta?

Jag har redan berättat för några (mina föräldrar och ett par vänner). Efter KUB ska vi berätta för mannens familj och inte hålla det hemligt längre. Dottern får berätta för sina kompisar. Jag är så imponerad av att hon har lyckats hålla tyst i flera veckor! Bra gjort av en 6-åring. 

Tänker att vi kommer göra nåt inlägg om det i sociala medier också, men det får vänta till efter RUL. 
  • annieh897

Nån mer än jag som fortfarande mår illa? Har fått starkare medicin mot illamående så nu har jag inte kräkts på en vecka, men mår fortfarande illa för det mesta och har dålig matlust. Vecka 13 nu. I förra graviditeten mådde jag så här till vecka 19. Känner att hela sommaren försvinner medan jag ligger i soffan...

• annieh897
    refinnej87 skrev 2022-06-21 10:32:37 följande:

Kub imorgon skapligt nervösTyst

Kub idag, också nervös!
  • annieh897

Vad härligt att era NIPT-resultat var bra!

Gjorde kub igår och det såg bra ut, en väldig lättnad.

• annieh897

Med första barnet kände jag inget förrän  runt vecka 20-21. Väntar otåligt på att känna första rörelserna. Ibland på kvällen känner jag nåt men är antagligen bara tarmrörelser som känns annorlunda eftersom tarmarna tryckts undan en del redan. Är bara i vecka 14 (15 om två dagar) så är nog lite för tidigt. 

• annieh897

Sällar mig till skaran som fått kommentaren att det var dåligt planerat. Så oförskämt att uttrycka sig så.

• annieh897

Nu har jag också varit på RUL. Det såg bra ut och det visade sig att min starka känsla att det blir en pojke var helt fel! En liten tjej ligger därinne. Så snart har vi två tjejer Hjärta

Svar på tråden Bf December 2022 ????