• Anonym (Linn)

Rörigt

LM1970 skrev 2022-03-29 12:37:22 följande:

Varit väldigt tydlig...när jag visat min nya sida och det tog 1½ år till dess.
    så att bli kallad velepinne vet jag om det är det rätt..

Jag ska försöka att tolka det jag läst: hon menade på att ni inte kunde kommunicera i er relation. Du menade att ni hade för lite samliv. Du lämnar henne.
    Ett och ett halvt år senare är du tillbaka och plötsligt som en annan person: ni pratar dagligen. 

Klart att hon avvaktar. Hon känner inte igen denna nya person. Vem är han? Kommer han att försvinna efter ett tag och åter bli den han var i 19 år? 
    Han lämnade mig, bröt upp familjen. Vad är det som säger att det inte kommer att ske igen?
  • Anonym (Linn)

Lite konstigt att du frågar hur man bryter upp med tanke på barnen, kommer samarbetet att bli lidande?

Du HAR redan brutit upp rejält? Du lämnade henne och bröt därmed upp familjen. 
    Nu verkar du vilja lasta henne för att barnen kanske blir ledsna om ni måste avsluta det ni har nu. 

Hade du samma tankar när du lämnade henne, eller handlar det om att du känner dig kränkt över att hon inte kommer springande och kastar sig i dina armar nu när du bestämt att ni kan bli ihop igen? 

Svar på tråden Rörigt